טיוטה:אלחנן נעם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אלחנן נעם (נולד ב-1961) הוא יזם ישראלי, מייסד ומנכ"ל קרנות ההשקעה "בית בירושלים" ו"קרן איתן".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נעם נולד בתל אביב בשנת 1961. את שירותו הצבאי עשה ביחידת הניסויים של חיל השריון. נעם הינו בוגר ניהול עסקי בכיר ותואר שני במנהל עסקים (M.B.A), התמחות בניהול אסטרטגי, שניהם באוניברסיטה העברית בירושלים. בשנים האחרונות, נעם כותב מאמרי דעה בענייני כלכלה ונדל"ן המתפרסמים בעיתונות הכלכלית בישראל ומנהל בלוג בנושאים אלו.

פעילות עסקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנות ה-80 שימש מרכז משק וניהל את תחנת הניסיונות בקעת הירדן אשר זכתה בתקופת ניהולו בפרס קפלן. בתקופה בה ניהל את תחנת הניסיונות, נעם הטמיע שיטות עבודה והוביל תהליכים ארגוניים משמעותיים. בשנות ה-90 של המאה ה-20 הקים וניהל מפעל מזון שנמכר בהמשך לתאגיד ידוע בתחום המזון.

בשנת 2001 הקים וניהל במשך עשור את משרד הייעוץ הכלכלי "אלחנן נעם חברת הניהול בע"מ" שהעסיק יועצים מתחומים שונים. המשרד העניק ליווי וייעוץ עסקי למאות עסקים קטנים ובינוניים. בין השאר, סייע לחברות בגיבוש יעדים ותכניות עבודה, הטמעת תכניות עבודה בחברות, הטמעת מערכות מחשוב, ניהול תהליכים של שינוי עומק ארגוני, הערכות שווי ותמחור, בדיקת כדאיות של פרויקטים בתחום הנדל"ן וגיוסי הון, סיוע בהעברת חברות לרווחיות, עבודה מול גופים ממשלתיים ורשויות. המשרד ייעץ גם לרשויות מקומיות רבות, כולל עיריית ירושלים. במסגרת זאת הוביל את תכנית האב לספורט של עיריית ירושלים וכן תכניות התייעלות של רשויות מקומיות בתחום התשתיות, התחבורה והאשפה.

בשנת 2005 הקים וניהל את קרן הנדל"ן "בית בירושלים". הקרן התמקדה בנכסי נדל"ן בשכונות הוותיקות של ירושלים. נעם הוביל תהליכים של איתור, רכישה והשבחה של נכסים באזורים אלה. הקרן הטביעה את חותמה בשוק הנדל"ן בירושלים וסיימה את פעילותה בהצלחה בשנת 2011.

בשנת 2012 הקים נעם את "קרן איתן" – קרן ייחודית להשקעות בעסקים בינוניים בישראל במגזר התעשייה, המסחר והשירותים. "קרן איתן" מספקת מענה ייחודי לעסקים בעלי מחזורי מכירות של 30-80 מיליון ש"ח ומשלבת בכל השקעה מעורבות ניהולית פעילה לצד השקעה במתווים שונים עם רכיבי הון וחוב. נעם משמש כשותף-מנהל בקרן. במסגרת תפקידו, נעם עוסק בהערכות שווי, ניהול מו"מ מול חברות להשקעה, מיזוג חברות וליווי ניהולי פעיל של החברות בהן הקרן משקיעה. נעם מלווה את חברות המטרה בבניית מפת דרכים, גיבוש תכניות עבודה ובשינויים ארגוניים ההכרחיים להשבחת החברה.

בשנת 2014 מונה נעם ליו"ר הדירקטוריון של קבוצת טבת אחסנה ולוגיסטיקה, חברה בין המובילות בתחום השירותים הלוגיסטיים.

השקעות ביומד[עריכת קוד מקור | עריכה]

נעם משקיע בתעשיית הביומד הישראלית. ביצע השקעות במספר חברות הזנק בתחום מדעי החיים. נעם היה בין המשקיעים הראשונים בחברת "ריתמיה מדיקל", חברת הזנק שפיתחה מכשור רפואי לטיפול בהפרעות קצב לב. הוא היה מעורב במכירת החברה לתאגיד הענק "בוסטון סיינטיפיק" בשנת 2012. בנוסף, נעם נמנה בין משקיעיה הראשונים של חברת "אורמד", העוסקת בפיתוח גלולת אינסולין לנטילה אוראלית, שנרשמה בשנת 2013 למסחר בנאסד"ק.

משפחתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלחנן נשוי לפרופ' ורד נעם, אב לשישה וסב לנכדים. תושב כפר אדומים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

{{ס:חודש דצמבר}} {{ס:שנה 2015}}