טיוטה:לחרוט את האות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לחרוט את האות
Carve the Mark
מידע כללי
מאת ורוניקה רות'
שפת המקור אנגלית
סוגה מתח, דרמה, פנטזיה אפית
הוצאה
הוצאה הוצאת הקיבוץ המאוחד
מספר עמודים 456
סדרה
סדרת ספרים לחרוט את האות
הספר הבא The Fates Divide (לא תורגם לעברית)

לחרוט את האותאנגלית: Carve the Mark) הוא הספר הראשון מתוך סדרת פנטזיה לנוער שנכתבה על ידי הסופרת האמריקאית ורוניקה רות'. הספר הבא (והאחרון) בסדרה, The Fates Divide, לא תורגם לעברית.

את הספר כתבה ורוניקה רות' לאחר סיום כתיבת סדרה מפוצלים, והוא עוסק בזוג בני נוער, סיירה ואקוס, שחיים ביקום בו לכל אדם ישנה סגולת זרם - כוח מיוחד שמשפיע על חייו. אקוס, בעל היכולת לכבות את סגולות הזרם נחטף על ידי ריזק, מנהיג עם השוטט, יחד עם אחיו, אייג'ה, ונאלץ להפוך למשרתה של סיירה, אחותו של ריזק, שכוחה הוא גרימת כאב.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר מתרחש ביקום מקביל, בו ישנם מספר כוכבים, ובין כולם עובר הזרם, מעין כוח קסם שנותן לכל אדם ואדם סגולה מיוחדת, כוח, שמשפיעה עליו בהמשך חייו. אקוס, אחד משני הגיבורים הראשיים, גר בת'ובה, יחד עם זוג אחיו אייג'ה וסיזי ועם אביו ואמו, אורקלית. הכוכב ת'ובה מיושב בעיקר על ידי הת'ובזים, אולם מתנחלים בו גם בני עם השוטט, שרוצים להשתלט עליו. מנהיג העם הוא ריזק, ואחותו היא סיירה, הגיבורה השנייה של הסיפור. ריזק קיבל גורל - נבואה על עתידו, שקובעת שהוא יובס על ידי אויביו, וסיירה קיבלה גם היא נבואה, שקובעת שהיא תעבור את אזור החץ, החותץ בין הת'ובזים לעם השוטט.

הדמויות בספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סיירה נואווק – אחת משתי הדמויות הראשיות בספר. סיירה היא אחותו של ריזק, שליט עם השוטט, ובעלת סגולת הזרם של גרימת כאב. אחיה שולט בה באמצעות האיום שיגלה לעמה שהיא הרגה את אמה בטעות תוך שימוש בכוחה. הדבר היחיד שמסוגל להרגיע את הכאב התמידי שהיאא חשה הוא מגע ידו של אקוס שמנטרל את השפעת הזרם, או שימוש בשיקוי מיוחד (שנוצר מחשניות, פרח הקרח האהוב על הת'ובזים) שהוא מלמד אותה לרקוח. בתחילת הספר היא מקשיבה לאחיה, אך בהמשך היא מתחילה להתנגד בו. מתאהבת באקוס.

סיירה מתוארת בתור דמות לוחמנית ומבריקה. היא למדה את שיטות הלחימה של שלושת האסכולות - אסכולת השכל, אסכולת הלב ואסכולת הזרוע. היא מיומנת בשימוש בלהב זרם ויכולה לגרום לכאב רב ואף למוות רק על ידי מגע ידיה. בעורה מתפתלים תמיד סימנים שחורים כהים, הסימן לסגולת הזרם שלה, שנעים מהר יותר כשהיא חשה רגש חזק. כשהיא מכאיבה למישהו, הם זורמים מידה אל גופו.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:ספרי ילדים ונוער קטגוריה:פנטזיה קטגוריה:ספרי פנטזיה אפית קטגוריה:ספרי הוצאת הקיבוץ המאוחד