טיוטה:מקמיליונים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת; הערך מציג מידע שגוי בעליל.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת; הערך מציג מידע שגוי בעליל.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה. שכתוב
מקמיליונים
McMillions
לוגו חברת מקדונלד'ס
לוגו חברת מקדונלד'ס
סוגה סרט תיעודי
יוצרים ג'יימס לי
בריאן לאזרטה
בימוי פינאר טופראק
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
הפקה
חברת הפקה HBO
הפצה HBO

מקמיליוניםאנגלית: McMillions) היא מיני סדרה אמריקאית, העוסקת ברשת המזון המהיר מקדונלד'ס. הסדרה מתמקדת בכמה ראיות ועדויות של בכירים בתעשייה המעידים על הונאה שקיימה הנהלת הרשת בזמן מכרזים, ובכך זכתה באופן לא הוגן בעשרות מכרזים שהפכו אותה למונופול תעשייתי כביר.

נושא[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה בוחנת את ההונאה בשווי 24 מיליון דולר לכאורה שקיימה חברת מקדונלד'ס בין השנים 1989 ל-2001, "שבהן לא התמודדו נגד החברה אף חברה בשווי למעלה ממיליון דולר"[1]. באמצעות שישה פרקים, הסדרה מביאה תיעוד מוחשי תוך ראיונות עם חוקרים מטעם ה-FBI ובכירים בשוק כיצד חברת מקדונלד'ס רימתה בכמה וכמה מכרזים ובכך הפכה למונופול של מקדונלד'ס (אנ'). באמצעות ראיונות מעמיקים עם המעורבים בכל היבטי הפשע לכאורה, מקמיליונים מציעה השקפת עולם חדשה על אחד ממקרי ההונאה הידועים לשמצה ביותר בשנות ה-90 ותחילת שנות האלפיים.

שם הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמה של הסדרה - מקמיליונים - הוא למעשה משחק מילים באנגלית. כל מוצרי חברת מקדונלד'ס מתחילים באותיות Mc, כדוגמת McBurger, McCheese, ו-McDrive. כך שם הסדרה מתחיל באותיות Mc אך במקום מוצר כלשהו נמצאת המילה Million (מיליון). השם הוא משחק מילים מכיוון שכשקוראים את שם הסדרה באנגלית, הוא יכול להשמע כמו Make Millions, משמע "להרוויח מיליונים", שם המרמז על השחיתות שבצמרת החברה.

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק שם הפרק בימוי תאריך שידור מקורי
1 פרק 1 ג'יימס לי הרננדז ובריאן לאזרטה 3 בפברואר 2020
2 פרק 2 10 בפברואר 2020
3 פרק 3 17 בפברואר 2020
4 פרק 4 24 בפברואר 2020
5 פרק 5 2 במרץ 2020
6 פרק 6 9 במאי 2020

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הכתיבה והבימוי של הסדרה ביצעו הצמד ג'יימס לי הרננדז ובריאן לאזרטה. המפיק הראשי של הסדרה הוא פינאר טופראק (אנ'), שעובד כחלק מחברת ההפצה, השיווק וההפקה HBO. על ההפקה בפועל ממונה בראש השחקן מארק וולברג[2], ומאחוריו צוות של אנשי קולנוע. את הסינמטוגרפיה לסדרה יצר ג'ף דולן. הסדרה פורסמה לראשונה ב-3 בפברואר 2020 ברשת HBO.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר Rotten Tomatoes, הסדרה קיבלה ציון של 87% עם ציון ממוצע של 7.29 מתוך 10 נקודות על סמך 31 ביקורות. בקונצנזוס הקריטי של האתר נכתב: "כמו משהו מתוך סרט, מקמיליונים היא אפקטיבית - אם כי לא תמיד באופן אומנותי"[3]. באתר Metacritic, קיבלה הסדרה ציון של 72 מתוך 100 נקודות אפשריות על סמך 15 ביקורות, מה שמצביע על "ביקורות חיוביות לרוב"[4].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ McDonalds Monopoly Scam Gets Exposed in HBO Doc 'McMillion$' Trailer, TheWrap, ‏9 בינואר 2020 (באנגלית)
  2. ^ Denise Petski, Denise Petski, Mark Wahlberg To Produce True Crime Docuseries ‘McMillions’ On McDonald’s Monopoly Game Scam, Deadline, ‏10 באוגוסט 2020 (באנגלית)
  3. ^ McMillions: Season 1 (באנגלית), נבדק ב-2020-05-22
  4. ^ McMillions, נבדק ב-2020-05-22

קטגוריה:מיני-סדרות טלוויזיה קטגוריה:מקדונלד'ס קטגוריה:אוכל ושתייה בתרבות ובאמנות קטגוריה:סדרות טלוויזיה אמריקאיות שעלו לשידור בשנות ה-2020 קטגוריה:HBO: סדרות קטגוריה:פשע אמיתי בטלוויזיה