טיוטה:Monument

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Monument"
סינגל בביצוע קיינו
מדינה נורווגיה
יצא לאור 14 בינואר 2021
הוקלט 2020
סוגה פופ, יוייק, יורודאנס, היפ הופ
שפה אנגלית, נורווגית
אורך 3:05
כתיבה טום הוגו, אלכסנדרה רוטן, פרד-רנה בוליו, אלכסנדר ניבורג אולסון, רודיגר שרם
הפקה טום הוגו, רודיגר שרם

Monumentעברית: אנדרטה) הוא שיר באנגלית שנכתב, הולחן ובוצע על ידי הסופרגרופ הנורווגית קיינו, הכולל גם קטעי שירה סאמית מסורתיים - 'יוייק', שבוצעו על ידי הזמר הסאמי פרד-רנה בוליו. השיר התמודד והגיע למקום השני בתחרות קדם האירוויזיון הנורווגית מלודי גרנד פרי 2021. השיר נכתב על ידי טום הוגו, אלכסנדרה רוטן, פרד-רנה בוליו, אלכסנדר ניבורג אולסון ורודיגר שרם.

רקע כללי[עריכת קוד מקור | עריכה]

זו הפעם השנייה שהלהקה לקחה חלק במלודי גרנד פרי, לאחר הניצחון ב-2019 שבזכותו ייצגה הלהקה את נורווגיה באירוויזיון 2019 עם השיר "Spirit In The Sky". הם העפילו לגמר וקיבלו את מרב הנקודות בהצבעה הטלפונית עם סך של 291 נקודות, אך בשילוב עם ציון חבר השופטים הם סיימו במקום ה-6, עם 331 נקודות. אחרי שמועות לגבי חזרה של קיינו לתחרות המלודי גרנד פרי, אלכסנדרה רוטן אמרה: "אנחנו לא יכולים לחכות לחזור! אנחנו בהחלט אוהבים את תחרות ה-MGP ואת עולם האירוויזיון, וזה מרגיש כמו בית. להיות חלק מקיינו באמת שינה עבורי את החיים". כשדיבר על השיר, טום הוגו אמר: "אנחנו באמת מאמינים שב-Monument יש את המשהו הקטן הנוסף שיפנה גם לציבור וגם לחברי המושבעים. הגיע הזמן להחזיר את האירוויזיון לנורווגיה היפה, ואנחנו באמת מקווים שהעם הנורווגי יצביע בעדנו וייתן לנו את ההזדמנות הזו".

סרטון השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ של "Monument" פורסם בערוץ היוטיוב של קיינו ב-4 בפברואר 2021. הקליפ צולם במקומות שונים בנורווגיה במהלך אוקטובר ונובמבר 2020 על ידי טוביאס אאסגארדן. את הקליפ הפיק טום הוגו, וערך אלכס הולם. הצילומים התקיימו בבלינדסנס, ליסבוטן, האוקלי, וורינגספוסן, סקולה, סלוגן, הודוויק, ווסטקאפ, לופוטן, קאטוקיינו ואלטה.

מלודי גרנד פרי 2021[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-11 בינואר 2021, הוכרז מראש שהלהקה תשתתף בגמר מלודי גרנד פרי 2021 עם השיר. הם ביצעו את השיר במהלך החצי הגמר ב-16 בינואר 2021. השיר הגיע לרביעיית הגמר, ונכנס לדו-קרב האחרון בגמר ב-20 בפברואר 2021, ולבסוף הגיע למקום השני בדו-קרב מול TIX שזכה במקום הראשון.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]