טיון ווטקינס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טיון ווטקינס
Tionne Tenese Watkins
לידה 26 באפריל 1970 (בת 53)
אטלנטה, ג'ורג'יה, ארצות הברית
שם לידה טיון טניס ווטקינס
שם במה T-Boz עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1991
סוגה R&Bפופהיפ-הופ • נשמה
סוג קול קונטרה אלט עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים אריסטה רקורדס, אפיק רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
www.boz-bizz.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טיון טניס ווטקינס (נולדה ב-26 באפריל 1970, אשר ידועה גם בשם הבמה שלה טי-בוז, היא זמרת, כותבת שירים, שחקנית, סופרת ומפיקה בפועל אמריקאית. התפרסמה בזכות חברותה בלהקת הבנות TLC. במסגרת עבודתה עם הלהקה זכתה ווטקינס ב-4 פרסי גראמי.

ראשית חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ווטקינס נולדה בדה מוין, שבאיווה, שבארצות הברית, להורים אפריקאים-אמריקאים ואירים ילידי אמריקה. כשהייתה בת 9 היא עברה ביחד עם משפחתה לאטלנטה, שבג'ורג'יה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

TLC[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת שנות ה-90 אחת מחברות הלהקה לשעבר קריסטל ג'ונס ערכה אודישנים באטלנטה על מנת להרכיב להקת בנות חדשה ו-ווטקינס הייתה בין הנבחנות. היא צוותה ביחד לליסה לופז והשלושה יצרו את להקת TLC. מאוחר יותר ג'ונס פרשה מהלהקה וג'ונס החולפה ברוזונדה ת'ומאס. מנהלת הלהקה הייתה פרי ריד שהייתה אשתו של מהפיק המוזיקלי אנטוניו אל. איי ריד שגם ניהל את החברה בה היו חתומות בנות הלהקה לה פייס רקורדס. בשנת 1992 הלהקה הוציאה את אלבום הבכורה שלהן ולימים הפכו ללהקת הבנות המצליחה ביותר בהיסטוריה אחריי הספייס גירלז עם מכירות של 65 מיליון אלבומים ושירים. במסגרת הלהקה ווטקינס זכתה ב-4 פרסי גראמי, פרס AMA, ו-4 פרסי VMA.

בשנת 2002 הלהקה התפרקה לאחר מותה של חברת הלהקה ליסה לופז אך בשנת 2017 ווטקינס ות'ומאס התאחדו מחדש והוציאו אלבום חמישי ללהקה אך לאחר מכן התפרקו שוב. בין שירי הלהקה ניתן למנות את השירים "Waterfalls", אשר זכה להצלחה אדירה והפך לאחד מהשירים המזוהים והמצליחים של שנות ה-90, "No Scrubs", אשר הפך גם ללהיט ענק ולימים הוכתר כהשיר ה-344 המצליח ביותר בתולדות ארצות הברית, "Unpretty", שהפך לאחד מהשירים המצליחים ביותר של שנות ה-90 בארצות הברית ועוד.

קריירת סולו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף לעבודתה עם TLC ווטקינס גם הוציאה שיר סולו משלה בשם "Touch Myself" אשר שימש לפסקול הסרט "נמלטים" והשיר "My Getaway" אשר שימש לפסקול הסרט רגרטס בפריס: הסרט. בנוסף היא גם התארחה בשיר "Ghetto Love" של הראפרית דה בראט, בשיר "Changes" של הלקת Society of Soul, בשיר "He Say She Say" של הזמר קית' שוויאט, בשיר "Different Times" של הזמר רפאל סאדיק ובשיר "Be Somebody" של הזמרת פולה קול. בינואר 2013 הוציאה שוב שיר סולו משלה בשם "Champion", שיר צדקה שכל הכנסותיו נועדו לעזור לאנשים הסובלים ממחלות דם. ב-2017 הוציאה שיר נוסף בשם "Dreams" שהיה חלק מספר השמע שלה "A Sick Life".

טלוויזיה וקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1998 ווטקינס עשתה את הופעת הבכורה שלה בקלנוע בסרט "בלי". בנוסף באותה שנה עשתה גם את הופעת הבכורה שלה בטלוויזיה כאשר הופיעה בפרק האחרון של קומדייתה המצבים "Living Single". בשנת 2006 היא שימשה כמפיקה בפועל של הסרט החברים מאטלנטה בכיכובו של הראפר טי. איי. באותה שנה היא השתתפה בקליפ לשיר "It's Good" של צמד הראפרים YoungBloodZ. בשנת 2008 היא השתתפה בתוכנית המציאות עקרות הבית האמיתיות של אטלנטה בתור חברה של הזמרת קנדי בארוס. בשנת 2009 היא שיחקה תפקיד משנה בסרט בלאק דיינמייט.

ב-1 בינואר 2013 שודרה מיני תוכנית בת 4 פרקים בשם "Totally T-Boz" העוסקת בחייה של ווטקינס, בניסיון שלה ליצור אלבום סולו, ההתאחות שלה עם חברת הלהקה השנייה והחיים שלה עם הבת שלה. ב-2016 השתתפה בתוכנית קרב הליפסינק עם חברת הלהקה השנייה והשחקנית זואי סלדנה כנגד השחקן זאכרי קווינטו עם השיר "No Scrubs".

בנובמבר 2016 היא השתתפה במשך חודשיים באופרת הסבון ימי חיינו ומאוחר יותר בשנת 2017 היא חזרה שוב לסדרה ושיחקה בה גם בשנת 2018. בנוסף ווטקינס גם לקחה חלק בתחום הדיבוב כאשר דובבה דמות בגרסת הסרט לסדרה טרוליות.

עבודות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ווטקינס פרסמה ספר שירה חצי-אוטוביוגרפי בשם "Thoughts" ב-3 בנובמבר 2009. בשנת 2005 פתחה ווטקינס והסטייליסטית טרה בריוויץ' בוטיק לילדים בשם "הארון של צ'ייס" (על שם הבת שלה צ'ייס) אך הוא נסגר לאחר שנה בלבד.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בילדותה אובחנה ווטקינס כחולה באנמיה חרמשית, מה שגרם לה לשהות זמן רב בבתי חולים מגיל 7. ווטקינס חשפה את מחלתה לראשונה בשנת 1996 ולימים הפכה לאחת מדוברות האיגוד למחלות תאי המגל באמריקה. בשנת 2002 אושפזה ווטקינס בבית חולים בעקבות החמרה של המחלה. כיום היא משמשת כאחת מיושבות הראש של ארגון הזכויות בתחום הבריאות בארצות הברית.

באוגוסט 2000 התחתנה ווטקינס עם הראפר מאק 10. לזוג יש בת בשם צ'יינס אשר נולדה באוקטובר שנה לאחר מכן. ביוני 2004 היא הגישה בקשת גירושין ממאק ואף צו הרחקה נגדו אך בשנת 2012 היא עזבה את אטלנטה לטובת קליפורניה על מנת שבתה תהיה יותר קרובה למאק. באוקטובר 2009 חשפה לראשונה ווטקינס כי היא נלחמה בגידול במוח במשך 3 שנים. במרץ 2006 אובחנה שהיא סובלת מנוירומה אקוסטית בגודל ענבים על עצב הווסטיבולרי שלה שהשפיע על שיווי המשקל, המשקל, השמיעה, הראייה ותנועת הפנים שלה. רופאים רבים סירבו להסיר את הגידול עקב סיבוכיה הקשורים לתאי המגל, וניסו למצוא פתרונות חלופיים. 3 שנים לאחר מכן ווטקינס החליטה בכל זאת לעבור את הניתוח.

ב-3 ביולי 1995 כל חברות TLC הגישו בקשה לפשיטת רגל כולל ווטקינס עצמה שעשתה זאת עקב ההוצאות הרפואיות שלה אך בעיקר בגלל העובדה כי לטענת חברות הלהקה חברות התקליטים בה היו חתומות באותה תקופה לה-פייס ואריסטה רקורדס פגעו בהן כלכלית. כאשר הן החזירו את ההשקעה של לה-פייס, אריסטה ופרי ריד המנהלת שלהן לשעבר לקחו כסף על עלויות ההקלטות, הייצור וההפצה הם המשיכו לגבות מהן כסף על דברים כמו נסיעות, טיסות, אוכל, ביגוד, מלונות, קידום, קליפים ועוד לטענתן באופן אירוני ככל שהאלבומים שלהן הצליחו יותר כך הן הפסידו יותר כסף. בנוסף היה להן צורך לשלם גם למנהלים, עורכי דין, מפיקים ומיסים מה שהותיר לכל אחת מחברות הלהקה פחות מ-50 אלף דולר בשנה. בנוסף הן קיבלו 56 סנט על כל אלבום שהן מכרו, סכום שלטענתן היה נמוך מדי, במיוחד בהשוואה למה שאמנים אחרים קיבלו. בפברואר 2011 הגישה ווטקינס שוב בקשה לפשיטת רגל וכך גם באוקטובר אותה שנה. על פי תוכנית הטלוויזיה Broke & Famous נאמר כי ווטקינס הוציאה 9,000 דולר כל חודש ו-770 אלף דולר עבור הבית בו גרה כאשר הכנסתה החודשית הממוצעת עמדה על 11 אלף דולר בלבד. בנוסף היו השערות כי מצבה הכלכלי של ווטקינס נגרם כתוצאה מהטיפולים הרפואיים שלה גם על האנמיה החרמשית וגם על הגידול במוח.

ביוני 2016 ווטקינס אימצה ילד בן 10 חודשים בשם צ'אנס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טיון ווטקינס בוויקישיתוף