יוני וולף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יוני וולף
לידה 30 באפריל 1979 (בן 45)
סינסינטי, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1997 עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ונת'ן אברם "יוני" וולף (נולד ב-30 באפריל 1979) הוא מוזיקאי היפ הופ אלטרנטיבי ואינדי רוק וממקימי חברת התקליטים "אנטיקון". בשנים 1997–2004 וולף פרסם מוזיקה תחת שם הבמה Why?. ב-2004 הוא העביר את השם הנ"ל ללהקה החדשה שהקים. מנקודה זו ואילך הוא נודע כיוני וולף בעבודת הסולו שלו.

לפני הקמת Why? ב-2004, וולף היה חבר בהרכבים רבים אחרים, כולל צמד האינדי רוק Hymie's Basement, הרכב ההיפ הופ הנסיוני Clouddead וצמד ההיפ הופ האלטרנטיבי Reaching Quiet.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

וולף נולד בעיר סינסינטי אשר במדינת אוהיו, להורים יהודים משיחיים. טרם שנתו הראשונה בבית הספר התיכון החל וולף בהתנסויות מוזיקליות עם טייפ ארבעה ערוצים ישן, ובהמשך גם התנסה בראפ, בתיפוף ובכתיבת שירה.

ב-1997 פגש וולף את הראפר Doseone שאיתו הקים הרכב אלתור בשם Apogge. שיתוף הפעולה בין השניים המשיך לאורך שנים רבות. ב-1998 שחררו השניים אלבום תחת השם Greenthink. ב-1999 הם שחררו אלבום נוסף. לאחר מכן שינו את שם ההרכב לClouddead, וצירפו אליו את המפיק Odd Nosdam. באותה השנה שחרר וולף את אלבום הסולו הראשון שלו תחת השם Why?, שכותרתו Part Time People Cage... or Part Time Key?. בשנת 2000 שחררו Clouddead מספר סינגלים שב-2001 אוחדו ופורסמו כאלבום הבכורה של ההרכב.

לאחר פרסום אלבומו Oaklandazulasylum ב-2003, קיבץ וולף סביבו מספר נגנים, ובניהם אחיו ג'וזיה, לצורך הקמת להקה חדשה. הוחלט שהשם Why?, שעד אותה נקודה שימש את וולף כשם במה, יהיה מעתה שמה של הלהקה. ב-2005 Why? שחררו את אלבום הבכורה שלהם,Elephant Eyelash. האלבום סטה במובהק מסגנונו של וולף כאומן סולו.

הלהקה פרסמה אלבום שני בשם Alopecia ב-2008 וב-2009 אלבום נוסף שנקרא Eskimo Snow. ב-2012 הם שחררו את אלבומם הרביעי שנקרא Mumps, Etc.

וולף מרבה לשתף פעולה עם הראפר דייוויד כהן, הידוע בכינויו סרנגטי. וולף הפיק שניים מאלבומיו של כהן. ב-2016 הוציאו וולף וכהן אלבום משותף שנקרא Testarossa. ב-2017 שחררה Why? אלבום חמישי ששמו Moh Lkean וב-2019 אלבום נוסף: AOKOHIO.

וולף מקליט ומפרסם פודקאסט, ששמו The Wandering Wolf.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]