משתמשת:Shimrit radia/בריאר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הערך נמצא בשלבי עבודה במסגרת מיזם "עבודות ויקידמיות" עם המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין – הקורס האקדמי "תוכן דיגיטלי במוסדות מורשת תרבותית". נא לא לערוך ערך זה עד להסרת התבנית. הערות לערך נא להוסיף בדף השיחה.
העבודה על הערך עתידה להסתיים בתאריך 30/06/2019. ניתן להסיר את התבנית משחלפו שלושה שבועות מן התאריך הנקוב.
הערך נמצא בשלבי עבודה במסגרת מיזם "עבודות ויקידמיות" עם המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין – הקורס האקדמי "תוכן דיגיטלי במוסדות מורשת תרבותית". נא לא לערוך ערך זה עד להסרת התבנית. הערות לערך נא להוסיף בדף השיחה.
העבודה על הערך עתידה להסתיים בתאריך 30/06/2019. ניתן להסיר את התבנית משחלפו שלושה שבועות מן התאריך הנקוב. שיחה



סאגת בריאר היא סדרת ספרים וסיפורים קצרים השייכים לסוגה של מדע בדיוני. הסאגה נכתבה על ידי הסופרת האמריקאית, לואיס מקמאסטר בוז'ולד . [1] הראשון שבהם פורסם ב -1986 והאחרון במאי 2018. חלק מהספרים בסדרה קיבלו מועמדות לפרסים שונים וחלקם אף זכה בפרסים חשובים בתחום המדע בדיוני כולל בפרס הוגו היוקרתי עבור הסדרה הטובה ביותר לשנת 2017.  


הסדרה מתרחשת ביקום בדיוני. קיימים בה פוליטיקה בין כוכבית, רומנטיקה, התקדמויות טכנולוגיות צבאיות ואזרחיות, מסעות בחלל וכל זה קורה עם שלל דמויות צבעוניות המייצגות קבוצות שוליים בחברה של ימינו כגון; נכה (מיילס וורקסיגן מתוך שוליית הלוחם, משחקי אצולה ו-סטיגנדה), גיבורה נשית ראשית (קורדיליה נייסמית מתוך רסיסים של כבוד ו- בריאר). מתוך הסדרה, תורגמו חמישה ספרים לעברית: רסיסים של כבוד, בריאר, שוליית הלוחם, משחקי אצולה, סטיגנדה ו- הברית של קפטן וורפטיל.

ספרי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רסיסים של כבוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

קפטן קורדיליה נייסמית ממושבת בטא (זוהי מושבה מתקדמת טכנולוגית המאמינה במחקר לצורך קידום האנושות), הנמצאת בספינת חלל מחקרית וחוקרת כוכב לכת מרוחק, נקלעת לאזור מלחמה ונופלת בשבי של לורד ארל וורקסיגן, מכוכב לכת בריאר, (בריאר הוא כוכב לכת בעל היררכיה ברורה של מעמדות ועם חשיבה נוקשה של התושבים) ארל וורקסיגן נותק מהצוות שלו ונאלץ, ביחד עם קורדיליה נייסמית, לפלס את דרכו אל ספינת החלל שלו. במהלך המסע אל ספינתו, נקלעים שני האויבים למצבים מסוכנים הדורשים מהם שיתוף פעולה על מנת לשמור על חייהם. הם לומדים לסמוך אחד על השנייה ומכן הדרך לאהבה, קצרה מאוד. ולמרות שהם נתקלים באויבים מבית ומחוץ, סיפור אהבתם מצליח לשרוד למרות ההבדלים התרבותיים ביניהם והתככים הסובבים אותם.

בריאר[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורדיליה נייסמית חוזרת עם בן זוגה ארל וורקסיגן אל כוכב הלכת בריאר, ישר לתוך מהומה פוליטית. הקיסר הזקן מת ויורש העצר הקיסר גרגור, רק בן 4. ארל וורקסיגן בתור נתין נאמן לכתר וחלק ממעמד האצולה הבריארית, לוקח על עצמו להיות עוצר קיסרי עד שיורש העצר יתבגר. מהלך זה זורק את בני הזוג ישר לתוך מערבולת של תככים ומזימות על ידי יריבים פוליטיים השואפים לתפוס את השלטון בעצמם. קורדיליה, בתור אשת העוצר, נפגעת במהלך התקפת טרור מצד פלג מתנגד לשלטון על ידי גז רעיל שפגע בעובר אותו היא נשאה בבטנה. לאחר מאמצים רבים מצד הרופאים הקיסרים, ניצל תינוקם של קורדיליה וארל.

שוליית הלוחם[עריכת קוד מקור | עריכה]


משחקי אצולה[עריכת קוד מקור | עריכה]


סטיגנדה[עריכת קוד מקור | עריכה]


הברית של קפטן וורפטיל[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]


כוכבי לכת ותרבויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר "בלי פאניקה" כתב עת למדע בדיוני ופנטזיה

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


  1. ^ Lillian Stewart Carl and John Helfers, The Vorkosigan Companion, Baen Books 2008, ISBN 978-1-4391-3379-8