משתמש:אילן שמעוני/טיוטה/euphoria

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יוּפוֹרְיַה הוא רומן ויזאולי וירטואלי ארוטי מבית היוצר Clockup, שפרסם לראשונה ביוני 2011 למערכות Microsoft Windows. העלילה מסופרת מנקודת מבטו של סטודנט, שיחד עם מורה וארבע סטונדנטיות מתעורר בחדר לבן נטול חלונות. על הקבוצה נכפה "משחק" אכזרי של אונס ועינויים.

יופוריה התפרסם בשל השילוב של עלילה מרתקת והפקה באיכות גבוהה מחד, ואכזריות קיצונית הכוללת עינויים, הוצאות להורג וקופרופיליה מאידך. שילוב זה הביא לכך שהמשחק התפרסם מחוץ לגבולות יפן שנים לפני שתורגם לאנגלית ב-2014. קוראים רבים התוודו שהיה מוטב להם לולא קראו אותו, והתוכן האכזרי היה הרבה מעבר ליכולת ההכלה שלהם.

לאחר פרסום הרומן הגרפי התפרסמו מאנגה וסידרת אנימה בת ששה פרקים שקשורות לעלילת הרומן.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמקובל בנובלות ויזואליות לקורא ניתנות אפשרויות בחירה המכוונות את העלילה, אך להבדיל ממשחקי מחשב ישנו תוכן רב יחסית בין בחירה לבחירה. מסלול קריאה יחיד מוגדר בתור "העלילה האמיתית", אינו זמין לקורא מראש, ויש לסיים את המשחק לפחות פעם אחת לפני שהאפשרות נפתחת.

בגירסאות מאוחרות (כולל המתורגמת לאנגלית) נוספו אפשריות לצנזר מראש חלק מהתוכן, כולל צואה, הבעות פנים מסויימות ו"תוכן גרוטסקי", אך הצנזורה היא גרפית בלבד - העלילה נותרת ללא שינוי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קֶיְסוּקֶה טַקָטוֹ מתעורר בחדר לבן במתקן מצוחצח. הוא יוצא לבדוק היכן הוא ופוגש נערות מבית ספרו ואחת המורות, כולם כלואים במתקן מצוחצח בעיצוב חשוף, נקי וקר.

קול ממוחשב בוקע ממערכת כריזה ומודיע לקבוצה שהם משתתפים במשחק של אונס. הבנות ממונות ל"מנעולים" וקייסוקה ל"מפתח". במשחק יהיו חמישה תורות שהם המפתח יבחר מנעול, ויבצע בה מעשים שונים של השפלה, התעללות ואונס על פי הנחיות שיינתנו בכל תור.

אחת מהנערות מסרבת להשתתף. האורות כבים לרגע, וכשהם נדלקים שוב הנערה כפותה בכסא חשמלי, ובו היא מעונה למוות לאורך דקות ארוכות. קייסוקה מגלה שקיים בו צד אפל המפיק גירוי מיני למראה יסורי הנערה. נֶמוּ מַנַקֶה יודעת סוד זה של קייסוקה. היא מאיימת לחשוף אותו בפני השאר אם לא יעתר לחיזוריה, ומנסה לפתות אותו להיות לה לבן זוג, זוגיות בה יתענגו על השפלתם וסיבלם של אחרים.

בהמשך ה"מישחק" העלילה מתפצלת לחמישה מסלולים עיקריים, אחד לכל אחת מבנות. לאחר תום ה"מישחק", קייסוקה מנסה לצאת מהמיתקן אך מועמד בסידרה של אתגרים בו עליו להציל כל אחת מהבנות ממכניזם של הוצאה להורג. הוא נכשל בנסיון להציל את המורה, נָצְקִי אָאוֹי אך מצליח להציל את השאר. אם קייסוקה לא היה עקבי בבחירת ה"מנעול" לכל חמשת התורות העלילה מסתיימת בשלב זה, בלי שניתן כל הסבר למה שהתרחש.

בהתאם לבחירות של קייסוקה העלילה ממשיכה להתפתח עד אחד מתוך שישה סיומים אפשריים. רק בחלק מהם ניתן הסבר לכל שאירע, ורק אחד מהם הוא הסיום האמיתי. בסיום אחד קייסוקה נישבר, מציית לדחפיו האפלים ומנצח על מעשי התעללות, רצח, ואונס המוני.

בצאתם מהמתקן קייסוקה מגלה שבית הספר הפך לזירת סיוטים של מעשי אונס, עינויים ומוות, ועל הזוועה מנצחת נמו. קווי העלילה השונים מתכתבים זה עם זה וחושפים טפח אחר טפח את הרקע המזוויע מאחורי משחק המוות ואת ואת קורותיהם האמיתיות של הדמויות, שלמעט אחת שונות לגמרי ממה שקייסוקה יודע עליהן עד כה. המסלול בו הנערה בה בוחר קייסוקה היא חברת הילדות שלו, קָנָאֶה הוֹקָרִי, מכונה המסלול האמיתי ומוליך לסיום האמיתי, אך קריאת כל המסלולים האחרים מספקת רקע רחב יותר עבורו.

בחירה במסלול של נמו חושפת מספר רגעים בהם התנהגותה סותרת לגמרי את הדמות הסדיסטית והרצחנית שהיא מציגה. בסיום המסלול קייסוקה נרתע מהריגתה ברגע האחרון, נדקר למוות בגבו, ונמו מקוננת מעל קייסוקה הגוסס, ומתייפחת שהיה עליו להרוג אותה.

המסלול של רִינֶה בְּיָקוּיָה מגלה שהיא הגורו של כת דתית שמאמינה שייסורים יביאו את בואו של משיח שיביא את המאמינים לגן עדן. המסלול של נצקי חושף שהיא מתנקשת ורוצחת שכירה. רק המסלול של רִיקָה מָקִיבָּה מותיר את דמותה נאמנה לזו שקייסוקה מכיר עם תחילת המשחק.

במסלול האמיתי - של קָנָאֶה, אותה קייסוקה מכיר כחברת הילדות האהובה שלו - מתגלה שבעוד שמשחק האונס במתקן הסגור היה כולו במציאות וירטואלית, משחק המוות והאונס ההמוני שבבית הספר מתרחש ברובו במציאות. הוא הופק על ידי חברה חשאית שעיסוקה לענג אנשים רבי כוח והשפעה. לצורך זה נבנה בית הספר מלכתחילה, והתלמידים נבחרו בקפידה מבין יתומים שאין להם משפחה שתתעניין בגורלם. את מקרי המוות מתרצים כתאונה במפעל שנסגר שייצר גז עצבים ופעל לפני כן בשטח בו הוקם בית הספר. מקרי המוות מועלמים מהחדשות חיש מהר, בהוראת מנהלי רשתות התקשורת ששותפים למזימה כולם.

אותה חברה מפתחת במקביל פרוייקט של מציאות מדומה בה חווים המשתתפים עולם מושלם של אושר ושמחה. לשם כך החברה השתמשה ברִינֶה, שההתעללויות שעברה גרמו לה לסגת למצב קטטוני בו נמלטה לעולם מושלם הקיים בראשה. החברה מנסה לאתר תחליף לרִינֶה, שובה לשם כך את נֶמוּ, ומתעללת בה על מנת שגם היא תיסוג לקטטוניה. כחלק מהמזימה מתכננים רצח מזוויע של קייסוקה, אהוב הילדות של נמו, מול עיניה.

המדענית הראשית החברה היא קָנָאֶה, שמתגלה כמעין דוקטור מנגלה ולעתים פועלת אימפולסיבית מתוך סדיזם גם אם זה פוגע במטרות החברה. אחד ממקרים אלו מתרחש כשהיא ניגשת לרציחתו בעינויים של קייסוקה. היא מציגה לנמו ברירה - נמו תגרום לקייסוקה להרוג אותה (את נמו) או שקנאה תבצע את הרצח שתוכנן. מרגע זה נמו עושה כל שביכולתה לגרום לקייסוקה לתעב אותה ולהאמין שהריגתה מוצדקת ומתבקשת.

קייסוקה הופך למאהב של נצקי והיא מחלצת אותו מציפורני החברה, ומסכימה לאמן אותו כמתנקש על מנת שינסה לחלץ את נמו. בסיום האימונים קייסוקה, שכעת עובד כרוצח שכיר, בא לחלץ את נמו. הוא מגלה שקנאה חטפה אותה כקלף מיקוח מול הנהלת החברה, ומנהל מסע ציד עד שהוא מצליח לחלץ את נמו - אך מגלה שקנאה מחקה את כל זכרונותיה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מספר העלילה, קייסוקה טקטו, הוא סטודנט שנה שנייה באקדמיית רוֹקוּקֶאִיקָן וחבר במועדון האסטרונומיה של בית הספר. קייסוקה מזדעזע לגלות שהוא מתגרה למראה סדיזם קיצוני כולל עינויים, פציעות, הפרשות גוף ומוות. עם זאת קייסוקה שומר על עמוד שדרה מוסרי ופועל בניגוד גמור לדחפיו האפלים, תוך שהוא חי בפחד מתמיד שהסוד יתגלה לאחרים, במיוחד לחברת ילדותו האהובה קָנָאֶה הוקרי.
לכל אורך הנובלה קייסוקה כָּמֶהַ לחיים נורמליים, בהם לא יאלץ להתמודד עם יצריו האפלים. כמיהה זו עומדת למבחן קיצוני כשמנהלי המשחק כופים עליו לבצע מעשים של סדיזם קיצוני על מנת להציל את חברותיו ממוות. באחד ממסלולי המשחק קייסוקה נשבר ונכנע לדחפיו, ומחזיק "חיות מחמד" שאינן אלא חברותיו בהן הוא מתעלל ואותן הוא אונס שוב ושוב. במסלול הסיפור האמיתי מתגלה שדחפיו האפלים הושתלו במוחו על ידי קנאה, וכך גם זכרונותיו מ"חברת ילדותו" קָנָאֶה והאנטגוניסטית נמו.
  • נֶמוּ מָנָקֶה היא בת כיתתו של קייסוקה, סטודנטית לשנה שניה. אכזרית, פיקחית ומחושבת, היא משלבת פיתויים ואיומים על מנת להכניע את קייסוקה לציית לדחפים אפלים. היא עומדת בראש משחק המוני של רציחות ואונס באקדמיה. נמו היא סדו-זוכיסטית, ולאורך "משחק" האונס היא מתענגת להיות הקורבן של אונס, עינויים והשפלות מצד קייוסקה.
במסלול האמיתי מסתבר שנמו הועמדה בפני ברירה אכזרית. עליה לגרום לקייוסקה לרצוח אותה, או שקייוסקה יוצא להורג. האכזריות והסדיזם הם העמדת פנים, בה בחרה על מנת להציל את קייוסקה, חברה מילדות. היא מנסה לגרום לקייוסקה לתעב אותה עד שיהרוג אותה וחייו יינצלו.
  • קָנָאֶה הוֹקָרִי היא חברת הילדות של קייסוקה וחברתו לכיתה. היא מלאת חמלה ורצון לעזור לחלש, רואה בקייוסקה את בן משפחתה היחיד בו היא בוטחת ללא סייג, ומעמידה את עצמה להתעללויות שנכפו עליהם במסגרת "משחק" האונס במתקן ללא חשש.
במסלול האמיתי מסתבר שקנאה היא האנטגוניסט האמיתי במשחק. היא מדענית מבריקה אך פסיכופתית וסדיסטית, שפיתחה עבור חברה חשאית טכנולוגיות לשליטה בתודעתם של אנשים ומציאות מדומה שלא ניתן להבחין בינה לבין המציאות. במקור מטרתה במשחק האונס היא לשבור את נמו ולגרום לה לסגת לקטטוניה, אך היא חוצה ברצון את דרישות התפקיד למען הנאה סדיסטית, כולל ריסוק נשמתו ואישיותו של קייוסקה.זכרונותיו של קייוסקה עמה כחברת ילדותו מושתלים כולם, וכך גם זכרונותיו בהם היא חברתו לכיתה.
  • רִינֶה בְּיָקוּיָה לומדת בכיתה מקבילה ומכהנת בוועדת המשמעת. רינֶה שומרת על שלוות נפש ושקט פנימי וחיצוני ללא פגם בזמן "משחק האונס" במתקן ובחלקים ניכרים לאחר מכן.
אחרי היציאה מהמתקן נחשפת רינֶה כמנהיגה של כת פנאטית המאמינה ש"ייסורים על פני אדמות מזינים את הנשמה" ויביאו את ביאת המשיח - שיהיה בנם של רינֶה וקייסוקה. במסלול שלה היא שובה את קייסוקה ואונסת אותו שוב ושוב על מנת להתעבר ממנו. בניגוד לסיומים האחרונים סיום המסלול של רינֶה תמוה ואינו מספק הסבר לסיבות למשחק האונס והרצח. העלילה נחתכת באופן פתאומי ומדלגת לתמונת סיום קצרצרה של קייסוקה ורינֶה חיים ביחד חיים נורמליים, ללא הסבר למעבר.


Rika Makiba
Member of the same astronomy club as Keisuke and Kanae, a first-year student at Rokukeikan Academy, The youngest of the characters in the group. She is selfish, infantile, dim witted, prone to hysteria and is always obsessed with food. Rika allways refers to herself in 3rd person.
Among all the main characters, Rika is the only one that does not hide any real alter ego and is just as she seems. Unlike the others she has no ulterior motive to participate in the rape game and suffers horribly.
Being, as she herself admits, weak and feeble-minded, in most of the routes she breaks and become an accomplice to either Nemu's regime or to Rinne's cult. In Rinne's route she commits bloody suicide when Rinne is kidnapped and taken from her.
In her own route, after suffering Keiuske's rapes, humiliations, and torture, she develops Stockholm syndrome and falls in love with Keiuske, but keeps a clear mind enough to acknowledge how wrong this is. However, after Keiuske totally revert his attitude towards her, expressing care, and does his best to protect her even under torture and peril she accepts her feelings, and grows beyond her helpless, mindless previous self, and Keiuske's life become centered around making her happy.
Natsuki Aoi
An English teacher, she is newly put in charge of the third-year students at Rokukeikan Academy. Due to her beauty and kind nature, she quickly becomes popular among students. She does her best to prevent conflicts among the others, but Keisuke thinks that her efforts are mostly ignored and perceives her as weak and lacking.
After the ordeal in the facility Natsuki turns out to be a trained assassin, hired by the company that orchestrated the horrors. In her own route she uses both her skills and her position to take Keiuske out of the death game as her quite submissive mate.

Adaptions[עריכת קוד מקור | עריכה]

Anime[עריכת קוד מקור | עריכה]

The eponymous OVA series based on the video game produced by studio Majin.[1][2] It was directed by Kunio Ayano and Oji Hakudaku, written by Romko Hachite and designed by Citizen.[1][2] It has a total of 6 episodes, each lasting 29 minutes. It contains scenes of sexual content and violence. Mostly the anime doesn't follow the virtual novel plot, it rather display scenes that could fit into each of the plot lines.

Novel[עריכת קוד מקור | עריכה]

On October 28, 2011, a manga novel loosely based on the plot for the original video game named euphoria: Another Room was published by Paradigm. It was written by Ei Asou and illustrated by Shigeo Hamashima. Apart from having the same characters, it bears little resemblance to both the virtual novel and the anime, and is a standard extreme eroge manga.

Reception[עריכת קוד מקור | עריכה]

Visual Novel[עריכת קוד מקור | עריכה]

euphoria is renowned for the quality of the plot and being very immersiveתבנית:Dn, and is notorious due to extreme content that includes explicit torture, gore, coprophilia and rape. Euphoria is one of the few visual novels that were widely known outside Japan even before its 2015 translation to English. The premise of the story has been compared to series such as Gantz and Saw.[3][4]

Many of the reviews describe the novel as deep, praising the quality of the characters, the philosiphical questions raised and the overall experience.[5][6][7][8][9][10][11]

The production quality also received praise regarding the voice acting, the music score and the art

Many of the reviews used strong superlatives both positive ("beyond horror", "beyond impressive") or negative ("Traumatizing", "rape of the soul", "burned into the mind"), safe to say the reviews in general portray novel to stand out, both positively and negativly.

References[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; לא נכתב טקסט עבור הערות השוליים בשם AnimeEncyclopedia
  2. ^ 1 2 שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; לא נכתב טקסט עבור הערות השוליים בשם getchuOVA1
  3. ^ שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; לא נכתב טקסט עבור הערות השוליים בשם entacom
  4. ^ "Euphoria’s reputation precedes itself"
  5. ^ Euphoria (18+) Review
  6. ^ Euphoria (PC): Beyond Horror, Beyond Hentai, Beyond Art
  7. ^ Euphoria VN Review
  8. ^ Games for Adults Halloween: euphoria
  9. ^ What Is This Feeling? A Euphoria Game Review
  10. ^ Euphoria PC Review by Lolinia of We Touch Games
  11. ^ Review: Euphoria: Fifty Shades of Fucked Up

External links[עריכת קוד מקור | עריכה]

}}