משתמש:דן יוסף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קוראים לי דן. אני עובד בתחום בריאות-הנפש, ומכיר את התחום גם מהמשפחה המורחבת שלי. עובד בתכנית "צרכנים נותני שירות" של חברת "יוזמה דרך הלב", ומלווה אנשי שיקום עם ידע מניסיון אישי - אנשים שבוחרים לעבוד בבריאות הנפש בתפקידי עזרה שונים, לאחר שהם עצמם הכירו את התחום גם מהצד השני, כמטופלים, כמאושפזים וכצרכנים או מקבלי שירות של שירותי שיקום. הגעתי לויקיפדיה לקראת פרויקט משותף שלנו עם החוג לריפוי בעיסוק באוניברסיטת חיפה, שבו עזרתי לקבוצה מעורבת של סטודנטים ושל אנשי שיקום עם ידע מניסיון לכתוב או לערוך ערכים בויקיפדיה אודות בריאות-הנפש - ולנסות לכתוב כתיבה נייטראלית באמת, שמספרת מגוון של סיפורים על מגוון של גיבורים מעוררי השראה, כזו שלא נגועה בסטיגמות, שלא נותנת את רוב או את כל הבמה למודל הרפואי-ביולוגי-מוחי ולרשימות אינסופיות של אבחנות וסימפטומים ותרופות ומשאירה בקושי פסקה וחצי להחלמה ועוד פחות מזה לטראומה. לא מבינים על מה אני מדבר? תעשו סיבוב בערך סכיזופרניה ותחזרו אליי.

בדצמבר 2020 הפרויקט הגיע לסיומו! תרגמנו לעברית את הערך על האבחנה של טראומה לאחר אונס (אנ'), והוספנו פרק על התמודדות המשפחה והסביבה בערך על הפרעות נפשיות.

הערך החשוב ביותר בויקיפדיה בעיניי הוא הערך על הטיה מגדרית בויקיפדיה, ואני מנסה להחזיק בראש שיש גם פער והטייה כלפי עוד אוכלוסיות וקהילות - ובין היתר אנשים עם מוגבלויות, ובמיוחד כלפי אנשים שמתמודדים עם מגבלה נפשית/עברו משברים נפשיים וחוויות קצה. בתחילת הדרך חישבתי ש-66% מהערכים שכתבתי הם על נשים, ו-100% מהם על אנשים שתוייגו באבחנה פסיכיאטרית ובתום מסע החלמה וצמיחה אישית חזרו למערך בריאות הנפש כדי לעזור לאחרים. בהמשך מחקו לי את הערך הראשון שכתבתי על גבר, ד"ר דניאל פישר מהמרכז הלאומי להעצמה בארה"ב, אז אם אין ערך ויקיפדי נוסף שכתבתי מאפס ושכחתי ממנו כנראה ש-100% מהערכים שכתבתי הם על נשים.

בתור אנתרופולוג חובב ניסיתי להכיר את קהילת ויקיפדיה מבפנים. בעל כורחי למדתי אסטרטגיות לדיוני חשיבות ומחיקה. אפשר לומר שהחוויה של כניסה לקהילת ויקיפדיה רחוקה מלהיות חמה ומקבלת, בלשון המעטה. מאז אותו פרויקט אני בעיקר מבצע עריכות קטנות כשאני רואה שגיאה או פספוס, במיוחד בכל הקשור למוסיקה ישראלית, ורוב הזמן נמנע מיצירת ערכים חדשים.

ערכים שכתבתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים ויקידמיים שהנחתי את כתיבתם[עריכת קוד מקור | עריכה]