משתמש:ויקי פומין/טונה זהובה2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

טונה זהובה הוא דג טורף אשר ניזון מדגים קטנים כגון: סרדינים ואנשובי וכמו כן מדיונונים.

צבעה של דג הטונה הזהובה הוא כחול מתכתי כמו כל הזנים של דג הטונה. שמה ניתן לה על הצבע הזהוב של של סנפיריה האנאליים וגבה. בטנה כסופה לבנבנה עם פסים עדינים אנכיים.

עונת ההשרצה של הטונה הזהובה היא בקיץ, בהשרצת ביצים נפרדות. המסה של הביצים היא 0.01 ק"ג.

הטונה הזהובה היא בין מינים גדולים של טונה והיא מגיעה למסה של יותר מ-180 ק"ג ולאורך של כ-240 ס"מ.

תפוצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטונה הזהובה היא אחת מהמינים הרבים של הטונות אך היא השנייה בכמות הנתפסת בעולם (כ- 35%). דג זה מופץ באופן נרחב במים טרופיים וסובטרופיים. באוקיינוס האטלנטי, השקט וההודי אך לא בים התיכון. הטונה שוחה בדרך כלל במים העליונים עד עומק של 100 מטר אך יכולה לצלול עד עומק של כמעט 1200 מטר.

זן הטונה הזהובה הוא זן דגי ספורט פופלארי בחלקים רבים של טווח המחיה שלהם. אלה דגים בעלי גוף מאוד הידרודינמי, מה שמאפשר להם לפתח מהירות של עד 80 קמ"ש. הטונה הזהובה כנראה הגיעה לראשונה לידיעתם של דייגי ספורט כאשר הם הופיעו על שטח הטונה של קטלינה איילנד שבקליפורניה. לאחר מכן הטונה התגלתה על ידי דייגים בברמודה, באיי בהאמה שבהוואי. בפעם זו של הגילוי חשבו כי זהו זן אחר של דגים ולכן הם קראו לו "טונה של אליסון". הדייגים חשבו שזהו מין שונה מפני שהדגים פיתחו סנפירים גדולים וארוכים יותר. כיום הטונה הזהובה, הוא דג ספורט גדול נרדף על ידי דייגי ספורט בחלקים רבים של העולם. אלפי דייגים של הטונה הזהובה לאורך החוף המזרחי של ארצות הברית ובמיוחד בצפון קרוליינה וניו אינגלנד.

כעת, על פי דברי איגוד הדגים הלאומי (IGFA) ידוע כי הגודל של הדגים מגיע לאורך של 240 ס"מ ומסה של כ- 200 ק"ג. השיא עבור מין זה של דג עמד על 176 ק"ג בשנת 1977. בשנת 2010 נתפס דג במסה של 184 ק"ג, באורך של 2.2 מטר והיקף של 1.5 מטר. ובשנת 2012 דייג מקליפורניה תפס דג במסה של 193 ק"ג. כאשר המלכוד נתפס ה-IGFA העניק 1 מיליון דולר לדייג.

הערות שוליים:[עריכת קוד מקור | עריכה]

http://www.sea2door.co.il/html5/arclookup.taf?&_id=8317&did=1125&title=%E8%E5%F0%E4%20%E0%E3%E5%EE%E4%20%7C%20yellowfin%20tuna

https://ja.wikipedia.org/wiki/キハダ

http://runescape.wikia.com/wiki/Golden_tuna_eggs

https://en.wikipedia.org/wiki/Yellowfin_tuna