משתמש:טוקיוני/לנון ומקרטני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בשנים 1958 עד 1974 בחרו האומנים ג'ון לנון ופול מקרטני, בהסכמה מוקדמת בין השניים, לחלק באופן שווה את הזכויות על כל שיר שייכתב על ידי אחד מהם או שניהם, ולחתום על שיריהם תחת השם לנון ומקרטני. שיריהם של 'לנון ומקרטני' מהווים את חלק הארי של יצירות 'הביטלס', הלהקה (שכללה גם את ג'ורג' האריסון ורינגו סטאר) שנחשבת לאחת החשובות והמשפיעות ביותר בהיסטוריה של הרוקנרול. בין השנים 1962-1969, שהיו שנות שיא בפעילות הלהקה, נכתבו ופורסמו כ-180 שירים תחת הקרדיט המשותף - אשר רבים מתוכם צעדו בראשות מצעדי הפזמונים. רבים משירי הצמד זכו לגרסאות כיסוי, ועל פי ספר השיאים של גינס שירם Yesterday הינו השיר בעל המספר הרב ביותר של גירסאות כיסוי (מעל ל- 1,600) נכון ל-2009.

תולדות שיתוף הפעולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 1957 פגש ג'ון לנון את פול מקרטני בן ה-15, וצירף אותו ללהקתו שנקראה 'The Quarry men'. ... בסרט The Making of Sgt Pepper מספר פול מקרטני ש:

"כשהתחלתנו לעבוד יחד, אני בוודאי, אבל אני חושב שגם ג'ון, רצינו להיות כמו 'רוג'רס והמרשטיין' - 'לנון מקרטני'. באופן מודע רצינו להיות צוות. הדבר המצחיק היה שאני רציתי 'מקרטני לנון' אבל ג'ון שתמיד היה בוסי, אמר 'לא לא זה נשמע הרבה יותר בדרך האחרת 'לנון מקרטני"

סרט התעודה 'The Making of Sgt Pepper'

[1]

.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מילים אלו נאמרו בהקשר לשיר 'When I'm Sixty Four', שהיה אחד מהשירים הראשונים שכתב מקרטני (אף שהשיר מופיע רק באלבום, סרג'נט פפר ה? של הלהקה) אשר לו יש קצב מתאים ללהקות ביג-בנד, בדומה למרבית שירהם של רוג'רס והמרשטיין