משתמש:יוסאריאן/ארגז חול/אמינות בעיתונות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תיעוד של טעויות שנפלו בדיווחיו של עיתון דבר:

  • לפי עדותו של יוסף לפיד מת עזריאל קרליבך בעודו מתנה אהבים עם אשת איש. בעיתון דבר דווח כי מת בעודו יושב בכורסתו ומאזין לסימפוניה התשיעית של בטהובן.
  • ב-18 בדצמבר פשטו אנשי הפלמ"ח על הכפר הפלסטיני חצאץ. יגאל אלון (מפקד הפלמ"ח דאז) אישר אותה, ככל הנראה ללא אישור ממטה ההגנה, ובפעולה פוצצו כוחות הפלמ"ח בית, והרגו 7 גברים (4 מתוכם בביתו של האפנדי, פאעור), אישה וארבעה ילדים. בני מוריס כותב כי בעקבות הפעולה נמלטו רוב תושבי הכפר, וכי הפעולה עוררה מחלוקת בהנהגת היישוב, שם טענו כי היא ליבתה את האש. ב-9 בינואר 1948 הותקף קיבוץ כפר סאלד, התקפה אותה מוריס מייחס לאותו פאעור, כנקמה על הפעולה מה-18 בדצמבר. עיתוני התקופה, ובהם דבר ומעריב, מתארים את הפעולה ללא כל התייחסות לפשיטת הפלמ"ח, ומעריב אף מגדיל עשות ומכריז על ההתקפה על כפר סאלד כעל האירוע בו "פרצה מלחמת השחרור".
  • בינואר 2011 הכותרת הראשית בעיתון "ידיעות אחרונות" היתה: "צה"ל: מות המפגינה – פברוק; קצינים בכירים: המפגינה מבילעין לא מתה משאיפת גז. כנראה היתה חולת סרטן". מאוחר יותר פרסם צה"ל דו"ח לפיו המפגינה אכן נכחה בהפגנה, נפגעה מגז מדמיע ופונתה לבית חולים בראמללה, שם מתה (לטענת צה"ל בשל טיפול לקוי). משמע - לא פברוק, והטענות מטעם אותם "גורמים בכירים" נשללו מן היסוד. ראו כאן וכאן.