משתמש:ירושלמי02

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

משתמש חדש, אחרי שקראתי במשך תקופה ארוכה.

פופוליזם
או
חוסר השקעה בפרטים מעוותת את התמונה הכללית

בעת שהתחלתי לכתוב בויקי נתקלתי בערך על הפועל קטמון ועל הפועל ירושלים (כדורגל); מהיכרות עם הנושא לא היה לי ספק שאוהד של קבוצת הפועל קטמון לא מקבל את ההבחנה בין שאיפה עתידית למצב משפטי קיים. הרצון הזה "העביר את האוהד על דעתו" ובכך נוצר ערך לא נכון מבחינה אנציקלופדית. הערך עלה להצבעת מחלוקת בויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:הפועל ירושלים (כדורגל) ונקבע הדעה הנכונה משפטית שהפועל ירושלים אינה הפועל קטמון.

אולם שמונה משתמשים (משתמש:אדם אדום, משתמש:המורה, משתמש:גאלוס, משתמש:מלכת אסתר, משתמש:יוסאריאן‏ (שכאשר הפנתי את תשומת לבו לטעות שלו, הוא מחק את הפניה שלי, פנה אלי בדף השיחה שלי ולאחר שנהגתי כמוהו ומחקתי את פנייתו מדף השיחה שלי הוא שחזר את דף השיחה שלי נגד רצוני [1] ומחק את העדות לכך [2]; מבלי לטרוח להעלות בדעתו חשוב שהצבעתו אינה מסתבר משפטית), משתמש:חנה ק., משתמש:Motyka, משתמש:ערכן) הצביעו שהפועל קטמון היא הפועל ירושלים בכדורגל. הצבעה אבסורדית עד כדי גיחוך.

לדעתי רוב המשתמשים המדוברים פשוט לא קראו את נושא ההצבעה עד הסוף והצביעו בהנף יד.

יש בזה משהו שיכול להעיד הרבה על ויקיפדיה, אנשים מבצעים אותה מהצד בלי להשקיע יותר מדי מחשבה. נכון יש כאן כאלו שכל דבר שהם כותבים מושקע, עובר הרבה מסננים אולם ברוב המקרים אין כבוד למילה הכתובה.

בתקווה שמשתמשי ויקיפדיה ישקיעו יותר במילה הכתובה.


בברכה

ירושלמי02 12:58, 22 ביולי 2007 (IDT)

להכין[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. אצבע עוג המלך
  2. חקל דמא