משתמש:מלך המוחות/ג'יגה-רקס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הג'יגה-רקס הוא דינוזאור בדיוני. השם המלא שלו הוא ג'יגהדונטוזאורוס-רקס, שפירושו מלך-לטאה עם שיניים ענקיות. לפעמים מבלבלים בינו לבין גודזילה, למרות שהג'יגה-רקס לא יכול לירוק אש ולא נוצר בגלל קרינה רדיואקטיבית. יש לו קוצים דמויי יתדות לאורך כל הגב שלו. הוא מגיע לאורך 18 מטרים, לגובה של 16 מטרים ולמשקל של 15 טון. בניגוד לדינוזאורים אמיתיים, לג'יגה-רקס יש 5 אצבעות בעלות יכולת החזקה בכל יד.


סיפור העלילה של המקרה של הג'יגה-רקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפיסקה הבאה כוללת פרטי סיום ("ספוילרים") מפורטים שככל הנראה יהרסו את ההנאה מצפיה בסרט.
הפיסקה הבאה כוללת פרטי סיום ("ספוילרים") מפורטים שככל הנראה יהרסו את ההנאה מצפיה בסרט.

בשנת 2006, חבורה של פליאונטולוגים (אנשים שחוקרים מאובנים) מוצאת עצמות של דינוזאור טורף ענק ולא מוכר למדע. כמה שעות אחרי הגילוי, מציבים את העצמות של הג'יגה-רקס במוזיאון של מאובני דינוזאורים. כשמגיע הלילה, חבורה של גנבים נכנסת לתוך המוזיאון. באותו זמן, השער בין ההווה לבין עידן הדינוזאורים נפתח ועדר של דינוזאורים מתפרץ לתוך המוזיאון, כשהוא מוחץ את הגנבים תוך כדי התהליך. הג'יגה-רקס יוצא מהמצב המאובן שהוא היה שרוי בו ויוצא מתוך המוזיאון. ולוסירפטור ובן-אדם נלחמים. הג'יגה-רקס תופס את הולוסירפטור בפה שלו ומרסק אותו על הקרקע. הג'יגה-רקס שואל את בן-האדם לאן הדינוזאורים הולכים ומשדר לו בטלפתיה שיש לו כוונות טובות. בן-האדם מבקש מהג'יגה-רקס שיעלה אותו על הגב שלו והוא יראה לו לאן הדינוזאורים הולכים ולאן ללכת בשביל שעוד בני אדם ידעו שהוא מתכוון לטוב. הג'יגה-רקס מעלה אותו על הגב שלו ובן-האדם מצביע לכיוון הבית הלבן. כשהג'יגה-רקס מתקרב למרחק ראייה מהבית הלבן, הוא מגלה שהנשיא קשור לגג. הוא מוריד את הנשיא מהגג, משחרר את החבלים שהוא היה קשור בהם ואומר לבן-האדם להיכנס לבית הלבן. גם הנשיא נכנס לבית הלבן. הנשיא ובן-האדם השני מחליטים ביניהם שכל אחד מהם ילך לאגף אחר: הנשיא ילך לאגף המזרחי והאיש השני ילך לאגף המערבי. בינתיים, הג'יגה רקס סוגר את השער בין ההווה לבין עידן הדינוזאורים ומחזיר את כל הדינוזאורים שהוא מצליח למצוא לעידן הדינוזאורים. כשהג'יגה רקס גומר להחזיר את הדינוזאורים שהוא מוצא, הדינוזאורים היחידים שנשארים בהווה הם הדינוזאורים שנכנסו לבית הלבן. הנשיא והאיש השני יורים בכמה מהם. הדינוזאורים שנשארו מסתערים עליהם. הם קופצים דרך הכניסה לבית הלבן. בשנייה האחרונה, הג'יגה-רקס מספיק לתפוס אותם עם הפה שלו ולשים אותם במקום בטוח. הדינוזאורים שנשארו מסתערים על הג'יגה-רקס. הנשיא יורה בעוד כמה מהם. הדינוזאורים מסתובבים אליו. גם האיש השני יורה בהם מאחורה. לפני שהדינוזאורים מבינים שהם נכנסו לפעולת הסחה, הם נהרגים. כל בני-האדם האחרים באים לראות מי הציל אותם. הם מספיקים לראות רק כמה שניות, כי אחר-כך הג'יגה-רקס חוזר להיות מאובן. הנשיא נותן לג'יגה-רקס את פרס נובל לשלום ואת פרס יקיר האומה.



הג'יגה-רקס בתרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הג'יגה-רקס מופיע במגוון רחב של משחקי מחשב. המפורסמים ביותר מביניהם הם dino crisis, שבו מדען הצליח להחיות דינוזאורים והג'יגה-רקס מגיע בשביל לתקן את הטעות שהוא עשה, והמשחק השני בסדרת carnivores, שבו אחת הדמויות מנסה להשתמש בכוח של הג'יגה-רקס למטרה רעה.