משתמש:צוות זלדה/לואיג'י (דמות)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לואיג'י


לואיג'י כפי שמופיע במסיבת מריו 9

הופעה ראשונה האחים מריו (ב-1983)
הופעה אחרונה מריו טניס פתוח (ב-2012)
יוצר (ים) שיגרו מיאמוטו

לואיג'י - (באנגלית: Luigi, ביפנית: ルイージ) הוא דמות מרכזית בסדרת משחקי המחשב האחים סופר מריו של חברת נינטנדו.

לואיג'י הוא האח הקטן של מריו אך בכמה משחקים נאמר כי הוא התאום הצעיר מבין השניים, הוא הפחדן יותר אך האתלתי מבין האחים מריו. בתחילת דרכו, לואיג'י שימש כשחקן שני ולא היו לא יכולות שונות מלמריו. בהמשך הדרך, לואיג'י היה שחקן שדרוש להשיגו לפני שניתן היה לשחק בו, אך במשחקי החברה, כגון מסיבת מריו ומריו טניס ורבים אחרים, הוא דמות שניתן לשחק בה מתחילת המשחק ויתכן שיהיו לו תכונות דומות לשל מריו.

הופעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעתו של לואיג'י מפורסמת בכובעו הירוק, ועליו האות האנגלית L. יש ללואיג'י גם סרבל כחול ומתחתיו חולצה ירוקה, על הסרבל שני כפתורים צהובים גדולים, ובנוסף יש לו את השפם החום הגדול שלו. יש לו נעליים חומות גדולות וכפפות לבנות. לואיג'י גבוה במעט ממריו והוא רזה ממנו.

כשרק הופיע, צבעיו היו היפוך הצבעים של מריו, כלומר, כובעו וסרבלו היו ירוקים, חולצתו שחורה ונעליו סגולים. לאחר מכן, כובעו הפך לבן כמו גם סרבלו. חולצתו ונעליו הפכו ירוקים וה-L על כובעו נצבעה כתום.

בסדרת הטלוויזיה האחים סופר מריו: פיצ' היים קיושוטסו דאי סאקוסאן ששודרה ביפנית היו סרבלו וכובעו של לואיג'י כחולים קהים, וחולצתו היתה צהובה.

משחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האחים מריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפעם הראשונה בה לואיג'י הופיע כמשתתף היתה במשחק הוידאו האחים מריו (באנגלית: .Mario bros) משנת 1983, בה רק היה החלפת צבעיו של מריו, ושימש ללא יותר משחקן שני, עם אותן יכולות. במשחק זה לא היו בין האחים שינויים בצורה ובמשחק. במשחק הוידאו, לואיג'י ומריו הופעו כשרברבים, המנסים להיפטר מצבים משוריינים, ועוד יצורים מפלצתיים.

דבר משונה הוא שבפרסומת למשחק האחים מריו, לואיג'י שוחק ע"י שחקן לא מוכר, בפרסומת זו ניתן היה לראות כי לואיג'י הוא פחדן, לא ברור אם הופעה זו היא מה שגרמה לתכונותיו העכשוויות להיות מה שהן.

סופר מריו גלקסי[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק פופולרי זה (באנגלית: Super mario galaxy) לWii משנת 2007 ללואיג'י היו יכולות משלו כגון קפיצה לגובה ולמרחק, ריצה מהירה, והחלקה. לואיג'י נעשה אפשרי למשחק לאחר שהשחקן סיים את 120 הכוכבים הראשונים כמריו, אך העובדה שהוא לואיג'י לא משנה את אופן המשחק, ועל השחקן לנצח שוב את 120 הכוכבים, הפעם כלואיג'י. בנוסף, כששביטים קוסמים מופיעים כשהשחקן הוא לואיג'י, מופיע לואיג'י קוסמי, שנראה שהוא חכם יותר ממריו הקוסמי, כיוון שהוא בוחר בדרכי הקיצור ומתמהמה פחות מעמיתו.

מסיבה משונה, כאשר השחקן הוא לואיג'י הוא עדיין צריך להציל את לואיג'י, אך לואיג'י השני גבוה יותר וקהה יותר, והלואיג'י השני קורא לשחקן "אני", במקום "אחי". בנוסף, במשחק זה רוזלינה (דמות מפתח במשחק) קוראת ללואיג'י השני "התאום שלך".

סופר מריו גלקסי 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק המשך זה שראה אור בשנת 2010 ניתן לשחק כלואיג'י לאחר שמנצחים את באוזר ומאז ניתן לשחק בו כדמות פעילה במקום מריו, אך ניתן לבחור להישאר כמריו.

יכולותיו במשחק הן, כמו בקודמו, ריצה מהירה, קפיצה גבוהה יותר, החלקה וקפיצה צידית.

האחוזה של לואיג'י[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק זה (באנגלית: Luigi's Mansion) לקונסולת הגיים-קיוב, שיצא בשנת 2001, לואיג'י סוף-סוף נעשה השחקן הראשי וקיבל משחק משלו.

כאשר לואיג'י מקבל מכתב מסתורי בו כתוב שזכה באחוזה מפוארת בהגרלה (אליה לא נרשם) הוא הולך בעקבות המפה ומגלה בדרך הקשה שהאחוזה רדופת רוחות. המדען וצייד הרוחות הוותיק פרופסור אלווין גאדד מציע ללואיג'י עזרה בתמורה לכך שלואיג'י יחזיר לו את רוחות הדיוקן שברחו לו לתוך האחוזה. ואם זה לא מספיק, לואיג'י מגלה שאחיו הגדול מריו אבד באחוזה ואולי לא שרד, ולואיג'י יוצא למסע להחזיר את אחיו ולשים קץ לשלטון של רוחות ה-בו.

האחוזה של לואיג'י: ירח אפל[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק זה (באנגלית: Luigi's Mansion: Dark Moon) שיצא ככל הנראה בחורף 2012 לקונסולות ה-3DS, פרופסור אי. גאדד חוזר ומודיע ללואיג'י שהירח האפל נשבר ועליו למצוא את כל פיסותיו, ולא...

משחק זה יציע אחוזות נוספות ויהיה מלא בפאזלים ואתגרים, והשחקן יצטרך להשתמש בטכניקות שונות כדי להמם ולשאוב את רוחות הרפאים, באמצעות שדרוגו של הפולטרגאסט 3000, הפולטרגאסט 5000. עדיין לא ידוע יותר מדי על משחק זה, מלבד העובדה שהוא תלת ממדי, וככל הנראה אין רוחות דיוקן בו. מעבדתו של אי. גאדד קיבלה שיפוץ רציני והיא הרבה יותר טכנולוגית ומודרנית.

סדרת האחים סופר סמאש[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכל אחד משלושת המשחקים (באנגלית: Super Smash Bros., SSB Melee, SSB Brawl) לואיג'י הוא דמות נפתחת, ורוב התקפותיו דומות לשל מריו, אך שונות במידה כלשהיא, לדוגמת כדור האש של מריו, הוא כדור חשמל ירוק אצל לואיג'י והוא מתנגד לכח המשיכה (ככל הנראה בעקבות הכינוי של לואיג'י במשחק סופר מריו נייר לWii, בו אחד הכינויים ללואיג'י הוא "מר L, הברק הירוק".

סופר מריו נייר[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהשחקן צירף לצוותו את הנסיכה פיץ' ובאוזר, הוא נתקל באיום חזק וגדול מתמיד, מר L. מר L הוא אחד הבוסים החזקים במשחק והוא והרובוטים שלו (Brobot) חוזרים מספר פעמים. בפרק 6 נראה כי מר L נהרג על ידי דימנטיו, שלא היה מרוצה מעבודתו, בפרק 7 מוצא מריו את אחיו לואיג'י באיפהלמטה (Underwhere), הגיהנום. בפרק 8 מעט לפני הקרב הסופי, מופיע דימנטיו ומשתלט על מוחו של לואיג'י, ולאחר זה, לואיג'י קורא: "אני הוא מר L, הברק הירוק!", ולמרות שמר L נראה בדיוק כמו לואיג'י (רק עם שינויים בבגדים), כולם מופתעים.

כמו כן מוזיקת הרקע של לואיג'י נקראת "מר L, הברק הירוק", וכשמוצאים אותו באיפהלמטה, נשמעת גירסא עצובה ומעוותת של מנגינה זו.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]