Wii

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
Wii
Nintendo Wii
יצרן Nintendo
סוג קונסולת משחקים
דור תקופת הדור השביעי
יצא לראשונה דגם מקורי:
19 בנובמבר 2006 (צפון אמריקה)
2 בדצמבר 2006 (יפן)
7 בדצמבר 2006 (אוסטרליה)
8 בדצמבר 2006 (אירופה)
דגם חדש:
23 באוקטובר 2011 (צפון אמריקה)
4 בנובמבר 2011 (אירופה)
ווי מיני:
22 במרץ 2013 (אירופה)
7 בדצמבר 2012 (קנדה)
מעבד IBM PowerPC-based[2] "Broadway"
מעבד גרפי ATI "Hollywood"
אחסון 512 מגהביט זיכרון פלאש פנימי
בקרים Wii Remote - עד 4
בקר נינטנדו גיימקיוב
קישוריות

Wi-Fi
Bluetooth
2 × USB 2.0

מתאם רשת (דרך חיבור USB)
שירותים אונליין

Nintendo Wi-Fi Connection (בוטל ב-20 מאי 2014) WiiConnect24
**בוטל

Wii Shop Channel
יחידות שנמכרו בכל העולם: 92.12 מיליון יחידות נכון ל-29 במאי 2013
יחידות שנשלחו בכל העולם: 100.30 מיליון יחידות נכון ל-30 בספטמבר 2013
המשחק הנמכר ביותר Wii Sports (מצורף בקניית הקונסולה) כ-81.99 מיליון יחידות נכון ל-31 במרץ 2013.
Mario Kart Wii כ-34.26 מיליון יחידות נכון ל-31 במרץ 2013.
תאימות לאחור משחקי הנינטנדו גיימקיוב (בדגמים מסוימים)
מודל קודם נינטנדו גיימקיוב
מודל אחריו Wii U

Wii (מבוטאת כמו המילה "We") היא קונסולת המשחקים החמישית של חברת נינטנדו שנקראה בעבר בשם הקוד Nintendo Revolution. ה-Wii היא ניסיון של נינטנדו להימנע מתחרות ישירה עם קונסולות הדור השביעי של מיקרוסופט וסוני, ה-אקס בוקס 360 וה-פלייסטיישן 3 בהתאמה. הקונסולה יצאה לשוק ב-19 בנובמבר 2006.

האסטרטגיה העומדת מאחורי ה-Wii היא הרצון לפנות לפלח שוק אחר מהקונסולות היריבות, פלח השוק של Casual Gamers (אנשים שאינם נוהגים לשחק במשחקי וידאו או מחשב באופן קבוע). על מנת להתאים את הקונסולה לפלח שוק זה, מפתחי ה-Wii תכננו אותה כך שהיא לא כוללת אפשרויות כמו נגן סרטים או מעבד גרפי משוכלל (בניגוד לקונסולות האחרות) ולכן מחירה זול הרבה יותר (כ-150$ בארצות הברית).

שליטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השלט המרכזי - Wii-mote[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקונסולת הווי יש בקר שליטה ייחודי בשל צורתו המוארכת, וטכנולוגיית חיישני התנועה והצבעה אופטית, שאומנם היו קיימות בעבר בשוק המשחקים, אך לא זכו לפופולריות רבה. השלט מכונה באופן רשמי ווימוט - WiiMote, (הלחם בסיסים של Wii ו-Remote) בשל צורתו המזכירה שלט מוארך כמו זה של טלוויזיה. נוסף על אמצעי השליטה המקובל בכל שלט - לחצנים, כולל השלט המרכזי שלושה אמצעי שליטה נוספים: מצביע אופטי, חיישני תנועה וחיישני התמצאות. הבקר כולל חיישנים המסוגלים לזהות תאוצה ושינויים בזווית בה מוחזק הבקר, וכן חיישן תת-אדום המשמש כמצביע אופטי בעזרת ה-Sensor Bar המונח מעל או מתחת לטלוויזיה. לפיכך, הווימוט משמש גם כבקר-כפתורים רגיל, גם כמצביע אופטי, וגם כאמצעי שליטה תלת־ממדי.

בעזרת חיישן תנועה מזהה המכשיר היכן נמצא השלט, ומתרגם את תזוזתו של השלט לתנועות במשחק. לדוגמה, כששחקן משחק טניס באמצעות הקונסולה, הוא משתמש בשלט כמחבט, במשחק פעולה בו הגיבור נלחם עם חרב, הנפת השלט תתורגם להנפת החרב במשחק. במשחקים אחרים נעשה שימוש בשידור האופטי של השלט, והוא משמש כעכבר או ככוונת (בדומה לאקדחי האור של קונסולות ישנות יותר). השלט כולל בתוכו רמקול ומנגנון רטט משוכלל. החבילה הסטנדרטית של ה-Wii כוללת שלט מרכזי אחד. החברה ייצרה בשנת 2009 חיישן תנועה נוסף המתחבר לשלט המרכזי הנקרא Wii Motion Plus, שמעצים את חוויית המשחק.

שלט ה-Nunchuk[עריכת קוד מקור | עריכה]

לשלט המרכזי ניתן לחבר שלט נוסף ואחר, המכונה נונצ'אק (Nunchuck), בשל הדמיון שלו לנונצ'אקו כשהוא מחובר לשלט המרכזי. הנונצ'אק אינו כולל שידור אופטי, אך יש לו חיישני תנועה (אם כי מוגבלים יותר כנראה), שני לחצנים (C ו-Z) וג'ויסטיק. שילוב שני השלטים מאפשר שימושיות רבה עוד יותר, כגון משחק אגרוף בו כל שלט שולט באחת מידיו של המתאגרף. החבילה הסטנדרטית של ה-Wii כוללת שלט נונצ'אק אחד.

השלט הקלאסי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלט נוסף הוא ה-Classic Controller, שלט הדומה במקצת בעיצובו לשלטים הקודמים של הקונסולות וכולל את כל הכפתורים הנחוצים למשחקים שאינם משתמשים ביכולת התנועה של המכשיר (בעיקר משחקים לקונסולה הקודמת של נינטנדו הגיימקיוב). קיימת אפשרות להשתמש בשלט גיימקיוב, וכך אין צורך לקנות שלט קלאסי. החבילה הסטנדרטית של ה-Wii לא כוללת שלט קלאסי, ויש לרכושו בנפרד.

תוסף לשלט ה-MotionPlus[עריכת קוד מקור | עריכה]

Wii MotionPlus הוא תוסף לשלט המכשיר המאפשר ל-Wii ללכוד תנועות מורכבות ומדויקות יותר. התוספת מאריכה את אורך השלט בכ-½1 אינץ' (4 ס"מ). Wii MotionPlus משתמש בחיישן גירוסקופ מדויק אשר משפר את היכולות של השלט הרגיל של ה-Wii, מה שמאפשר לזהות את התנועות המבוצעות בזמן אמת ולהמירן לפעולה במשחק ב-Wii. התוסף שוחרר לשוק עם משחקי נינטנדו Wii Sports Resort, Wii play motion ו-The Legend of Zelda: Skyward Sword אשר מדגימים את היכולות שלו. בנוסף החלה נינטנדו לייצר שלטי, Wii Remote Plus, שלטים הכוללים את הגירוסקופ ולכן אינם דורשים תוסף חיצוני. שלטים אלה הם השלטים הסטנדרטיים של ה-Wii U.

חומרת ה-Wii[עריכת קוד מקור | עריכה]

ה-Wii היא הקונסולה הביתית הקטנה והקלה ביותר נכון לזמנה. במצב מאונך לא כולל המעמד, רוחבה 44 מילימטר, אורכה 157 מילימטר והעומק הוא 215.4 מילימטר. הקונסולה שוקלת 1.2 קילוגרם (2.7 ליברה). הקונסולה ניתנת להנחה במצב מאוזן או מאונך לפי הצורך. הקונסולה כוללת זיכרון פלאש בגודל של 512MB, שעליו ניתן לשמור תמונות ומשחקים. הWii כוללת גם בקר Wi-Fi המשמש לגלישה ועדכונים. השליטה נעשית בעזרת ה-WiiMote, בקר בצורת שלט רחוק, שמזהה תנועה בעזרת מדי תאוצה, וחיישני תת-אדום שמזהים את המרחק והזווית מול ה-SensorBar (מקל שבכל קצה ממוקם לד, ולפי המרחק והזווית ביניהם ניתן לקבל את המיקום של השלט).

למרות טענותיה של החברה בעבר כי תאימות לאחור (אפשרות לשחק במשחקים ממכשירים ישנים יותר על המכשיר החדש) אינה נחוצה, ב-Wii אפשר לשחק משחקיה של החברה משנת 1980 - משחקי קונסולות ה-NES, SNES ו-N64 ניתנים להורדה דרך המכשיר (השירות כרוך בתשלום). כמו כן, משחקי גיימקיוב מתאימים לקונסולת ה-Wii (בדגמים מסוימים).

בזכות הפשטות והמחיר הנמוך של ה-Wii (כ-200$ בארצות הברית) היא מכרה עד מרץ 2016 כ-101.6 מיליון יחידות.

הפסקת שירות הרשת בקונסולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב־27 ביוני 2013 נסגרו שירותי WiiConnect24, עקב המספר המועט של המשתמשים בשירותים אלה.

ב־20 במאי 2014 נסגרו שרתי האינטרנט של נינטנדו בקונסולת ה-Wii, ומשום כך, לא ניתן יותר לשחק משחקי רשת רבי-משתתפים בקונסולה.

ב־26 במרץ 2018 נינטנדו ביטלה חלק מהפונקציות בחנות הWii Shop כגון הוספת הנקודות.

חנות ה-Wii Shop נסגרה ב־31 בינואר 2019.

החלק האחורי של הקונסולה

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Wii בוויקישיתוף