משתמש:Damzow/וקסילולולולוגיה (או במילים אחרות: למה דגלים?)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דגל אתר דגלי העולם

כמה פעמים שאלו אותי - ”תגיד עודד, למה דווקא דגלים?”
אז אני שואל את אותם תוהים - ”למה לא?”

הדגל הלאומי הוא הביטוי המרשים ביותר והיפה ביותר של ההיסטוריה, הגאווה והתרבות הלאומית, של כל לאום, מדינה, אזור או תרבות. הוא משלב אלמנטים אמנותיים, תרבותיים, היסטוריים ולאומיים. ניתוחו של הדגל הוא למעשה ניתוחה של תרבות או של מדינה, דרך הדגל ניתן ללמוד על המדינה אשר אותה הוא מייצג. איך היא קמה, מה מאפיין אותה, מה מאפיין את עמה, ובכלל - "מה הסיפור שלה".

אז, על אילו דגלים ראוי לכתוב?
  • דגל לאומי ודגל ימי לאומי דגל לאומי - אין ספק שהדגל הלאומי, של כל מדינה, קטנה ככל שתהיה, זכאי לדעתי לערך. כפי שכבר ציינתי למעלה - זה אחד הביטויים הנעלים ביותר של הגאווה הלאומית.
  • דגל ימי לאומי דגל ימי - אין כל הבדל לדעתי בין הדגל הלאומי (בסעיף הקודם) לבין גרסאותיו הימיות של הדגל הלאומי. את גרסאותיו הימיות של הדגל מניפים מעל כלי שייט במקומו של הדגל הלאומי.
  • דגל צבאי, דגל הצי הצבאי דגל צבאי - הדגל הצבאי (ולא, אין כוונה כאן לדגלי הצבא או החילות אלא ממש לגרסה צבאית לדגל) כבודו שווה ערך לדגל הלאום וחשיבותו גם כדגל צבאי וגם כדגל קרב חשובה ביותר.
  • דגלים אוויריים - חשיבותם לדעתי שווה ערך לדגל הלאומי הימי (ע"ע דגל חיל האוויר המלכותי שסיפורו מרתק).
  • דגלי מדינות השייכות למדינות פדרליות - במדינות ארה"ב או גרמניה חשיבות רבה לדגל המדינה, ההיסטוריה של הדגלים מלמדת הרבה על ההיסטוריה של המדינה ה"תת-לאומית".
  • דגלי היסטוריים - אין כאן מקום להרחיב על חשיבותו של ערך העוסק בדגל עברי,דגל האיחוד הגדול או בדגל הדם הנאצי. חשיבותם של ערכים כאלה כערכים משלימים לדגלי המדינות חשובה מאד.
  • דגלי אירגונים בין-לאומיים כגון האומות המאוחדות, הצלב האדום וכיוצא בזה גם כן חשובים שכן הארגונים הללו חוצים את קו התרבות הלאומית ומגשרים בין תרבויות שונות.
האם רצוי לכתוב על כל דגל?
  • דגלי ערים וארגונים מקומיים לא רק שאינם נחוצים, אלא אף יוצרים אשלייה של שפע בערכי הדגלים, וגורמת לזילות בהם. אין צורך בערך שיכתב בו "דגל X הוא דגלה של העיר Y ועיצובו הוא בצבעי כך וכך" ערך שכזה יכול ואף ראוי שיופיע כפרק בתוך הערך הכללי על העיר/מחוז/שכונה/קבוצה.