משתמש:Eithan N/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Eithan N.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Eithan N.
מידע כללי מאת - מארי לו

שפת מקור - אנגלית

סוגה - נוער בוגר

הוצאה הוצאה - G.P putnam's sons

מקום הוצאה - ארצות הברית

תאריך הוצאה - 2017

ספרים בסדרה 1: וורקרוס, 2017

2: וורקרוס 2, 2018

וורקרוס (באנגלית Warcross) הוא רומן מדע בדיוני לנוער מאת מארי לו , שפורסם ב-17 בספטמבר 2017 על ידי  GP Putnam's Sons (חברת הוצאת ספרים אמריקאית) . וורקרוס הוא הספר הראשון בדוולוגיה הספר השני בדווילגיה (סדרת ספרים של שני ספרים, במיוחד בז'אנר בדיוני) יצא בשנת 2018.

מארי לו קיבלה השראה מהטורניר של League of Legend,  במהלך הטורניר בארך 50 אלף איש נכנסו לאולם. מה שמאד השפיע על הסיפור ואפילו נלקח לתוך הסיפור עצמו.

לצורך בניית המשחקים בספר, מארי לו השתמשה ב Overwatch, Mario Kart, ו קווידיץ', כבסיס.

הידע הרב במחשבים שמחזיקות הדמויות שוות ארך ליכולות של אמא של מארי לו במחשבים לאור היותה מדענית מחשבים.


עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמיקה צ'ן בת ה-18 עובדת כצייד ראשים למחייתו, שכוללת לכידת אנשים החשודים בהימורים על Warcross, משחק האינטרנט הגדול בעולם, שבו שחקנים ניגשים לעולם מציאות מדומה על ידי חבישת משקפיים -קישור נוירו- וקרב על שטחים מציאותיים על ידי שימוש בבוסט כוח כדי לקחת את החפץ של היריב שלהם (פנינה). בזמן החיפוש אחר חשוד, אמיקה נזכרת בטורניר הוורקרוס הקרוב בטוקיו.


במהלך המשחק הראשון בטורניר Warcross, מופיע כוח-אפ נדיר. הכוח הספציפי הזה נמכר בסכום כבד של כסף, מה שמחייב את אמיקה לנצל פגיעות בקוד. עם השימוש בפריצה, היא נקלעת לאמצע משחק הטורניר, מה שמבלבל את שתי הקבוצות ומוביל לביטול המשחק. לאחר חדירתה הבלתי צפויה, אמיקה עולה לככב. היא מקבלת טלפון ממשחקי Henka (חברת המשחקים), המודיע לה שיוצר המשחק, הידאו Tanaka, מתכוון להטיס אותה לטוקיו כדי לדון בהזדמנות עבודה.


הידאו מודיע לאמיקה שוורקרוס סבל מפעולותיו של האקר מסתורי, הידוע בשם Zero, שהצליח להיכנס למסד הנתונים של Warcross ולגשת למידע של כל הצופים בטורניר. הידאו מציע לה תפקיד של צייד ראשים כדי שהיא תוכל לעזור לו ללכוד את ההאקר החמקמק. הידאו חושד שההאקר הוא ככל הנראה מתחרה בטורניר. כך, הוא רושם את אמיקה לטורניר כדי שתוכל לרגל אחרי מתחריה מבלי לעורר חשד. ב-Wardraft, שבו נרשמים תווים כלליים לקבוצות, אמיקה היא השחקן הראשון שנבחר, ומצטרף ל- Team Phoenix Riders (רוכבי הפיניקס).


אמיקה נזהרת מאחד מחבריה לצוות, בעיכר ב DJ Ren, שהקים מערכת מגנים כדי להצפין את המידע שלו. אמיקה מחלצת מחרוזת קוד מהמגן, אשר הידאו מציע שקשורה לעולם האפל, מקום שבו אנשים עושים דברים לא חוקיים דרך Warcross. שם, אמיקה נתקלת ברן כשהוא מניח הימורים קטנים ומשוחח עם דמות מבשרת רעות, המכונה Zero. מכיוון שההימורים כל כך קטנים, אמיקה מאמינה שהם קבוצה של קואורדינטות שממפות התקפות עתידיות נגד משחקי הנקה.


לאחר שהקבוצה של אמיקה מנצחת את המשחק הראשון שלה, האצטדיון צולל בחושך. אמיקה, מפחדת שמשהו לא בסדר, שולחת הודעה להידאו, ומזהירה אותו מפני התקפה אפשרית נגדו. הידאו נמלט ללא פגע מההתקפה; עם זאת, עמיתיו מציעים שהוא יעזוב את טוקיו כדי להימנע מתקריות נוספות, שאותן הוא ממעיט. אמיקה נפגשת איתו בניסיון לשנות את הרשעותיו; עם זאת, הידאו נשאר איתן. עם זאת, הוא מגלה שפיתח רגשות לאמיקה וכתוצאה מכך, הידאו חושף כי היעלמותו של אחיו הצעיר, סאסקה, הביאה ליצירתו של Warcross.


בתחילת משחק הוורקרוס הבא, אמיקה מחליטה להיגרר אחרי רן; עם זאת, Zero פתאום מופיע מולה. הוא מציע לה הזדמנות לעבוד איתו כדי לסכל את התוכניות של הידאו. היא דוחה את הצעתו, מה שגורם ל Zero לאיים עליה לגבי ההשלכות של החלטתה. עם סיום המשחק, צצות תמונות של אמיקה עם הידאו, מה שמעורר את התקשורת לטירוף. כשהיא מגיעה למעונות הצוות שלה, חבריה לקבוצה אשר, חמי ורושאן כועסים עליה על מעשיה. למרות שהם לוחצים עליה לפרטים, אמיקה שומרת על אימא כדי להימנע מלחשוף את סודותיה. כשהיא מתרחקת מחבריה לקבוצה, מתפרץ פיצוץ שמיישר את חדר המעונות.


אמיקה מתעוררת בבית חולים ומוצאת את עצמה מוקפת בכמה מחבריה לקבוצה. כשהיא מדליקה את הטלוויזיה, היא מגלה שהיא ורן נפסלו מהטורניר. במקביל, הידאו מבקר אותה ומודיע לה שהחוזה שלה הסתיים. הידאו מסכים לשלם לה את הסכום שהציע עבור הפרס, אבל הוא מפציר בה לא להתערב בגמר הוורקרוס. חבר מקבוצה יריבה, Tremaine, שולח לאמיקה סרטון שבו Zero ורן דנים בהמיטת הרס בגמר על ידי הצבת כוחות כוח פגומים ברחבי המפה. לא נרתעת מהדרישות של הידאו, אמיקה מחליטה להתערב כדי למנוע אסון.


עם הכספים מהשפע, אמיקה קונה כמה כוחות כוח שיעזרו לצוות שלה לזכות באליפות מבלי לגעת בעצמי הכוח. אמיקה מצליחה להיתקל במשחק טורניר נוסף. היא פורסת את כוחות הכוח, אשר בסופו של דבר מובילים את הקבוצה שלה לניצחון. כשהמשחק מסתיים, Zero מורץ לתוך המפה. הוא מזהיר במעורפל את אמיקה מהסכנות של תוכניותיו של הידאו מבלי להיכנס לפרטים נוספים.


אמיקה נפגשת עם הידאו פעם נוספת והוא חושף את הכוונות האמיתיות של Warcross. הוא מזכיר שעדשות המגע החדשות המשמשות כחלופה למשקפיים מקיימות אינטראקציה עם מוחו של המשתמש, ובכך הוא יוכל לעצור אנשים שמתכננים לבצע פשע. הגילויים הללו משאירים את אמיקה מבוהלת והיא מפקפקת לחלוטין במטרת Warcross. לאחר הפגישה, אמיקה מקבלת הודעת טקסט מ Zero, שמרחיב לה את הצעתו הקודמת. היא סוקרת קטעים מהגמר ומגלה פגיעות בקוד של Zero. היא לומדת ש Zero מסתבר כסאסקה, אחיו האבוד של הידאו.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמיקה צ'ן - הדמות הראשית, אמיקה מאד עצבנית למהלך הספר ומתפאלת בקלות, היא מגלה עולם חדש לגמרי.

הידאו טנקה - מפתח משחקי וורקרוס, אדם אוהב לשלוט על אנשים הוא השפיע הרבה מאד על אמיקה מבחינה רגשית ורומנטית.

אשר ווינג - קפטן קבוצת Phoenix Riders (רוכבי הפניקס), אשר אינו יכול ללכת ולכן הוא בכיסא גלגלים, בתור הקפטן של הקבוצה יש לו אחריות על כל הקבוצה.

המילטון הימנז - שחקן מהקבוצה היריבה, המילטון מתפתח מהביריון בספר לאדם אחר שהציל שחקן מקבוצה יריבה.

רושאן אמדי - שחקן בקבוצת Phoenix Riders (רוכבי הפניקס), רושאן בתור שחקן לא משנה את העלילה ולא משפיע עליה

רנואר תומאס(ידוע כ Dj רן) - שחקן בקבוצת Phoenix Riders (רוכבי הפניקס) ואחד מהעוזרים של Zero. בתור אחד מהעוזרים של הנבל המרכזי בספר הוא משפיע מאד על העלילה.

סאסקה טנאקה - אח של הידאו שנחטף בגיל צעיר ובסוף הספר מתגלה כ Zero.. הדמות אינ מתגלת עד עמצע הספר ולא מופיע בספר אלה בסוף ולכן אין לה השפעה גבוהה מידי

זירו - הנבל הראשי של הסיפור מתגלה כאח של הידאו שנחטף, שיטות הנבל התאסלמו למהל הספר, הנבל הכי גדול בסיפור ומשפיע מאד על העלילה

הוא לא אמור לחזור על תיאור התפקיד בעלילה. אשמח שתוסיפו תיאור קצר אך עשיר יותר, של הדמות: תכונות אופי, התפתחות לאורך העלילה.