משתמש:Galraij/רינה גרינברג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רינה גרינברג היא סגנית וממלאת מקום ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר, שהציגה את מועמדותה לראשות עיריית כרמיאל במסגרת הבחירות לרשויות המקומיות בישראל (2018) תושבת העיר כמעט 40 שנים. נולדה ב5 לאוגוסט 1948 בברית המועצות.

השכלה ועליה ארצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את השכלתה רכשה גרינברג באוניברסיטה לביוכימיה באוקראינה. עלתה לישראל בשנת 1974 יחד עם אימה. אחיה, שהיה מסורב עליה הגיע שנתיים לאחריה ואביה נפטר בתקופה זו. רינה ומשפחתה שוכנו במרכז קליטה באשדוד, ובשנת 1975 התחילה לימודי קורס מורים עולים במכון וייצמן. בסוף אותה השנה התחילה לעבוד בחברת סנו ופיתחה מספר מוצרים עבור החברה.

המעבר לכרמיאל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1979 נישאה רינה לאהרון גרינברג והשניים בחרו לבנות את עתידם בעיר כרמיאל, אז עיר חדשה בגליל. אהרון עבד במפעל "דלתא" בעיר, מפעל הדגל של כרמיאל באותם ימים שסיפק תעסוקה למרבית תושבי העיר.

השניים התגוררו בדירה שכורה של עמיגור, ורינה החליטה לפתוח מעדניה בעיר על מנת להתפרנס. אותה מעדניה הפכה במהרה למקום מפגש של עולים חדשים וותיקים וכתובת לכל מי שביקש עזרה וסיוע. רינה בעצמה, בשלב זה כבר היתה מעורה בחברה ויכלה לסייע לרבים ממי שהגיעו למעדניה בענייני בירוקרטיה, שפה ותעסוקה.

צעדיה הראשונים בפוליטיקה העירונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלייה הגדולה של שנות ה-90 מברית המועצות, מצאה כתובת חילופית למוסדות העיר והמדינה במעדניה של רינה והיא מצידה הקדישה ימים ולילות לסייע לכל מי שביקש עזרה, כשראש העיר הראשון של כרמיאל, מר ברוך ונגר הלך לעולמו, נוצר חיבור בין המתמודדים לתפקיד ראש העיר לבין רינה שריכזה השפעה גדולה על האוכלוסייה מקרב העולים ממדינות ברית המועצות.