משתמש:Gogonen/ניהול מבוסס ראיות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ניהול מבוסס ראיות (אנגלית: Evidence-Based Management) סובר כי החלטות ניהוליות צריכים להיות מבוססות על שילוב של חשיבה ביקורתית והראיות הזמינות הטובות ביותר.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחום הניהול מבוסס ראיות (EBM), מגיע אל עולם הארגון והניהול מעולם הרפואה מתחום הרפואה מבוססת ראיות (Evidence Based Medicine). "מבוסס ראיות" הנו מונח שנטבע במקור בשנת 1990. לפיו החלטות מתקבלות על סמך מחקרים קליניים, ספרות מקצועית, פרוטוקולים קליניים מבוססי ראיות, ולא על סמך כישורי מכירה של ספקים ויצרני תרופות, ידע שנרכש בתקופת הלימודים וניסיון אישי. אבל כיום עקרונות המונח הורחבו לתחומים מגוונים. כגון: חינוך, קרימינולוגיה, מדיניות ציבורית, עבודה סוציאלית וניהול.

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניהול המבוסס על ראיות בפועל מבקש לשפר את דרך קבלת החלטות. זוהי גישה לקבלת החלטות ביום יום בעבודה שעוזר למנהלים להעריך באופן ביקורתי את המידה שבה הם יכולים לסמוך על הראיות שיש להם ביד. זה גם עוזר למנהלים לזהות, למצוא ולהעריך ראיות נוספות שרלוונטיות להחלטות שלהם ולא להתבסס על אמונות, אופנות, רעיונות פופולריים או על סיפורי הצלחה של מנכ"לים מפורסמים.

בעשורים האחרונים, בוצע מחקר מדעי בנושאים רלוונטיים לפרקטיקות ניהול. נושאים כוללים צמצומים, הנעת עובדים, הגדרת מטרות, עידוד יזמות, ניהול מיזוגים, תמריצים כספיים, ניהול הדרכה, שיפור ביצועים, גיוס והערכת עובדים

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]