משתמש:Lbenzur/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הקרן לחיילים ומשפותייהם[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמותת "קרן לחיילים ומשפחותייהם", הינה מוסד ללא מטרת רווח, אלא לרווחיות חיילי צה״ל. מקורות ההכנסה הינם מתרומות בלבד, וכל הכסף כולו מגיע ישירות לחיילי צה״ל. עמותה זו פורשת את חסותה על חיילים המגיעים ממשפחות מעוטות יכולת, וביחד עם צוות בסיסי "חוות השומר" ומחו"ה אלון עושים למענם ולמען משפחתם. בעזרת עשרות מתנדבים ברחבי הארץ, העמותה מטפלת כיום במאות חיילים אשר קצינות התש העבירו לעמותה בבקשת פנייה לסיוע. בגדול הסיוע מתרחש בכמה מישורים: מזונות, שיפוץ הבית, השלמת ציוד וריהוט חסר וליווי צמוד כאשר מטרת הדגל היא להוציא את המשפחה הזאת ממעגל המצוקה.

יוזם ומנכ״ל העמותה: דוד שחם.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההחלטה להקים את העמותה התקבלה לפני מספר שנים בעקבות מפגש מרגש שנערך עם החיילים ומפקד בסיס חוות השומר ובו נחשפו לבעיות ולקשיים שאיתם מתמודדות המשפחות ,פגישה מרגשת שבעקבותיה היה ברור לכל הנוכחים שככה זה לא יכול להימשך ואסור להישאר אדישים לנושא חשוב זה. ומאז בכל בקשה אשר מוםנית מאחד הבסיסים, נרתמים החבר׳ה הללו לכל חייל וחייל ויחד משקיעים ממרצם וזמנם.

פעילויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש כיום לא מעט חיילים המתגייסים לצה"ל למרות שתנאי הפתיחה שלהם אינם אידיאליים, ומסלול חייהם הולך בנתיב הלא נכון. חיילים אלו מאותרים על ידי חייל החינוך ומגיעים לבסיסים חוות השומר או מחוו״ה אלון לשירות קדם צבאי שתפקידו להכשירם רגשית ומנטלית ולהעניק להם הכשרה צבאית בסיסית ורק לאחר מכן הם עוברים ליחידות השונות. במהלך הפרויקט מקבלת העמותה מצוות הבסיס, על פי רוב קצינות ת"ש, שמות של חיילים ממשפחות מצוקה, שהם ומשפחותיהם זקוקים לתמיכה על מנת לצאת ממעדל המצוקה ולהפוך למשפחה העומדת איתנה בזכות עצמה, לאחר מכן העמותה מאתרת חברי קהילה מתנדבים מאזור מגורי החייל, אשר יוצרים פגישת היכרות ראשונית עם החייל ומשפחתו. בתום פגישת ההיכרות המתנדב/ת שולח משוב מלא על מצב הבית והמשפחה ברמה הטכנית, וברמה הכלכלית. מייד לאחר המשוב העמותה משנסת מותניה ומתיחלה לשפץ ולתקן כל אשר אפשר וביחד עם המשפחה. כי עם בית ראוי ותנאים כלכליים רוב המשפחות יוכלו לעמוד ולתפקד בזכות עצמם.

העמותה מטפלת כיום בעשרות משפחות וחיילים מכל רחבי הארץ, מתנדבי העמותה נחשפים למקרים קשים ביותר של חיילים ומשפחות הבאים מרקע חברתי/משפחתי/כלכלי חלש מאוד, בחלק מהמקרים יש חיילים הבאים הביתה לעתים רחוקות ובביתם אין חשמל, הגג דולף, המקרר ריק ובעיקר כאוס פוקד את ביתם. ישנם בתים ללא מקרר, ללא מיטות ,מחסור במוצרי חשמל בסיסיים ועם חובות גדולים. המשפחות מצויות בהישרדות קיומית יומיומית. לעתים ההורים מלאי דכדוך וייאוש, והם אינם מקבלים מענה מרשויות הרווחה, ובטח אינם יכולים להרים את הראש ולשנס מותניים מאחר ולא יודעים מאיםה להתחיל בכלל - כאן מתנדבי העמותה נכנסים לתמונה ויחד משנים את תסריט חייהם. משפצים את השבור, משלימים ציוד חסר, וממלאים מקרר, אבל בעיקר מלווים את החייל ומשפחתו בכל צעד ושעל בכדי לשנות גם את המודעות, להכניס אנרגיה ולשנות את הקיים. הכייף הכי גדול הוא לראות חיילים שעם תום השירות כבר הולכים ללימודים, מתחילים לעבוד וחיים את החיים בזכות עצמם.

העמותה מטפלת גם בחיילים בודדים, ויש לא מעט כאלה מסיבות שונות כמו חזרה בשאלה, נטיות מיניות, עליה לארץ או אסון המשפחה. במקרים כאלה העמותה מארגנת להם את הדירה על לרמת הפריט האחרון ודואגת להזמינם לחגים וארועים מיוחדים.

בעמוד הפייסבוק תוכלו לקרוא סיפורים מהשטח ומכתבי תודה מחיילים...

מנהלי העמותה

שם תפקיד
דוד שחם מקים ויו״ר העמותה + תרומות
לאון מאלאלל מנהל בספים מול העמותה
לילך בן צור רכזת פעילות מול כל המתנדבים/חיילים