משתמש:Lonparis/רשימת קבצים עבור דובר צה"ל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רשימת קבצים בשימוש הוגן שצולמו על ידי צה"ל:[עריכת קוד מקור | עריכה]

הועבר לדף קטגוריה:קובצי דובר צה"ל לאישור והעברה לוויקישיתוף#רשימת קבצים בשימוש הוגן שצולמו על ידי צה"ל:

בפעמים הבאים תוסיף את הקובץ לקטגוריה קבצי דובר צה"ל לאישור והעברה לוויקישיתוף. אם יש לך הערות נוספות, תוכל לכתוב אותן בדף הקובץ. Geagea - שיחה 00:49, 16 במאי 2020 (IDT)

גד נבון[עריכת קוד מקור | עריכה]

Geagea מצרף קישור - עמוד 35 , תמונה של גד נבון , צלם גיל פסטרנק (הידוע כצלם במחנה משלל תמונות שכבר הועלו לויקישיתוף). השאלה האם תמונה שפורסמה בעיתון במחנה על ידי צלם שידוע שהיה צלם או צילם בשביל במחנה מאפשרת את העלת התמונה? דרך אגב אחלה תמונות יש שם מאסון המסוקים ובכללי. Lonparis - שיחה 00:31, 7 במאי 2020 (IDT)

תמונות מבמחנה אפשר להעלות (כולל תמונות מהבקום של הנופלים) חוץ מתמונות של חדשות עולמיות שצה"ל לא צילם אותן. Geagea - שיחה 00:39, 7 במאי 2020 (IDT)
Geagea עוד שתי שאלות קצרות: האם בתאריך שמציינים בעת העלת הקובץ לויקישיתוף אפשר פשוט להשתמש בתאריך פרסום הגליון המופיע בשער? ושתיים : האם ניתן להעלות את השער של העיתון? Lonparis - שיחה 01:04, 7 במאי 2020 (IDT)
לגבי 1. כן אם אין תאריך אחר שיכול להתאים. יש בוויקישיתוף תבנית עבור תאריכים - Other date. התבנית מתאימה למגוון רחב של אפשרויות והיא מתורגמת לכל השפות. כלומר בכל ויקיפדיה תראה את התאריך מופיע בשפה המתאימה. דוגמאות:
{{other date|<|2000}} - לפני שנת 2000
{{other date|-|1999|2000}} - בין שנת 1999 לשנת 2000
{{other date|~|1999}} - בשנת 1999 לערך וכן הלאה. תוכל לגלות בדף התבנית למטה ולראות את כל האפשרויות.
לגבי "האם ניתן להעלות את השער של העיתון?" תשוב כן.
הערה נוספת. אני עובר על ההעלאות שלך ומטייב אותן. זה גוזל ממני זמן. התחלתי להכין דף הסבר על אופן העלאת קבצים שנראה לי שהרבה ישתמשו בו - עזרה:ויקישיתוף/העלאת קבצים/העלאה רגילה ללא אשף. הוא לא מוכן עדיין אבל אשמח אם תהיה נכון ללמוד את העניין. אם תעלה את הקבצים בפורמט שאני מעלה זה יקל עליי מאוד. Geagea - שיחה 01:17, 7 במאי 2020 (IDT)
Geagea אשמח ללמוד ולהקל עליך , אך זה יקח לי זמן. רק מלראות את התמונה של ההסבר קיבלתי כאב ראש (מבלי להעליב כמובן). אני משתמש ב{{}} האלה כשאני מעלה תמונות של אוסף התצלומים , אך לא התנסיתי בזה על דובר צה"ל עדיין. מבטיח לעשות מאמץ להשתמש בזה ואשמח לעדכון כשדף ההסבר מוכן. בברכה Lonparis - שיחה 01:26, 7 במאי 2020 (IDT)
בוא נתחיל עם התבנית עבור תאריכים שאינם תאריך מדויק. תראה איך אתה מסתדר עם זה. Geagea - שיחה 01:29, 7 במאי 2020 (IDT)
Geagea חוות דעתך? File:גד נבון.jpg Lonparis - שיחה 01:49, 7 במאי 2020 (IDT)
כן, בדיוק. Geagea - שיחה 01:52, 7 במאי 2020 (IDT)
אני רואה שאפילו התקדמת בשלבי הלימוד . Geagea - שיחה 01:55, 7 במאי 2020 (IDT)
משתדל קריצה Lonparis - שיחה 02:02, 7 במאי 2020 (IDT)
הערות קטנות:
שכחת להוסיף {{subst:OP}} בשדה ה-Permission בחלק מהמקרים. זו תבנית חשובה שביחד עם תבנית רישיון מונעת אפשרות של מחיקת הקובץ עד שאני מוסיף אישור עד משך 30 יום.
במקרים בהם שם הצלם לא ידוע אין צורך לכתוב דובר צה"ל. ראה את מה שעשיתי פה. Geagea - שיחה 15:33, 7 במאי 2020 (IDT)
Geagea מבטיח לעבוד על זה. יש לי מספר שאלות:
האם קיבלת תשובה ממר לפיד לגבי getty images? טרם
מה שלום אוסף דן הדני? היה צריך להיות השבוע אבל כנראה רק שבוע הבא
האם יש התקדמות בקשר לבטאון חיל האוויר על בסיסי חיל האוויר בסיני? התחלתי לעבוד. זה לוקח זמן. בטיפול.
האם הקבצים התקועים מאוסף התצלומים בדף ה-orts שהעלתי לפני מספר ימים יאושרו? בהתאם להבהרות מאפרים לפיד. אם לא אדאג למחיקה.
והאם ניתן להתייחס לבקשות המחיקה של הקבצים בשימוש הוגן במעלה הדף , ששימושם מיותר כעת כי הוחלפו בתמונות חופשיות? לא בטוח שיש למחוק (לפחות מחלק שבדקתי) אניאתן התייחסות אם לא אז למה לא.
מקווה של הטרחתי יותר מדי עם השאלות, בברכה Lonparis - שיחה 23:51, 7 במאי 2020 (IDT)
לא הטרחת אבל בלי לחץ. יש זמן. עדיף גם לדאוג במקביל לשיבוץ הקבצים בערכים. קטגוריות בוויקישיתוף. בדיקה של קבצים שמתאימים להיות תמונה מומלצת. Geagea - שיחה 23:59, 7 במאי 2020 (IDT)
מסכים. בלי קשר דפדפתי לי להנאתי בתמונות מארכיון דן הדני והתחלתי להבין איזה שינוי דרסטי באיכות התמונות והכמות שלהם הולך לשטוף את ויקישיתוף ואני מצפה לכך בקוצר רוח. סתם חשבתי לציין ,Lonparis - שיחה 02:21, 8 במאי 2020 (IDT)

הערה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Geagea מה אני עושה במצב בו מר לפיד השאיר לי הערה לאחר שאישר את מקבץ התמונות במייל. הוא רשם לי כך:"בין רשימת הפרקליטים הצבאיים הראשיים שכחתם את אל"מ צבי הדר שהיה הפצ"ר אחרי מאיר שמגר ולפני צבי ענבר יש לו ערך ב ויקיפ עם תמונה". אני צריך לספר לו שכבר אישרת בפניו את התמונה של צבי הדר (בדיוק מהאתר בו העלתי את שאר התמונות, כך שאין עוד תמונה להעלות) לפני איזה חודש וחצי וזה למה זה לא הופיע ברשימה או שאני פשוט מציין זאת בדף ה-ORTS. Lonparis - שיחה 17:56, 1 ביולי 2020 (IDT)

מתקן בכיתוב את מה שאמר ושני מוסיף להודעה בדף ויקיפדיה:OTRS/תמונות דובר צה"ל כמו שעשיתי בדף ויקיפדיה:OTRS/תמונות דובר צה"ל#תגים באופן הבא:

על פי תא"ל ד"ר אפרים לפיד:
...מלל
....

האמת שגם אני רואה את הטקסט שם. אם אתה לא שם את זה אני אשים.
כמו כן בקשה. כשאתה מקשר את הקבצים עבור דובר צה"ל יהיה לי נוח יותר שתקשר לקובץ בוויקישיתוף ולא לדף הקובץ בוויקיפדיה. תודה מראש. Geagea - שיחה 18:42, 1 ביולי 2020 (IDT)
פעם הבאה, , תודה על ההסבר. Lonparis - שיחה 18:55, 1 ביולי 2020 (IDT)
  • הערה נוספת. כשאתה מוסיף בדף הקובץ תבנית {{Depicted person|Q4530104}} של ויקישיתוף, אתה צריך לוודא שהשם של האישיות באנגלית אכן מופיע בוויקינתונים. אם לאו אזיי לעדכן אחרת השם באנגלית לא מופיע בדך הקיבץ. רק ה-Q. ‏ Geagea - שיחה 17:30, 2 ביולי 2020 (IDT)
אוקיי. Lonparis - שיחה 23:44, 2 ביולי 2020 (IDT)

Ptscan[עריכת קוד מקור | עריכה]

אני לא יודע אם אתה מכיר אבל יש כלי שיכול לעזור לקבל רשימה של קבצים בקטגוריה. אם אתה עושה רשימה גדולה של קבצים צור לכולם קטגוריה אישית זמנית (אפילו שתהיה אדומה) ואתה יכול לעשות שימוש ב-Ptscan לעשות רשימה לדף ויקיפדיה:OTRS/תמונות דובר צה"ל. זה נוח מאוד לעבודה עם קבצים מרובים. תשאיר את הקטגוריה עד שאני מסיים. Geagea - שיחה 17:25, 7 באוקטובר 2020 (IDT)

Geagea מה בעצם הכלי עושה? מארגן את התמונות בקטגוריה? ואשמח לדעת למה זה בעצם שימושי?. בתודה, Lonparis - שיחה 17:39, 7 באוקטובר 2020 (IDT)
זה כלי שעושה הרבה דברים. אני מכוון לדבר ספציפי. כשאתה מעלה קבצים רבים לצורך אישור אתה צריך להכין רשימה עבור הדף ויקיפדיה:OTRS/תמונות דובר צה"ל. אם אתה מוסיף קטגוריה זמנית לכולם הכלי מכין עבורך רשימה בקלות. כמו כן הקטגוריה הזמנית עוזרת גם לי להוסיף אישור בקלות בעזרת כלי אחר. אני מציע שתנסה להפיק רשימה כזו על איזשהי קטגוריה בוויקישיתוף בשביל להתרשם מהתוצאה. שמושי מאוד ולא מסובך (אל תיבהל מצילומי המסך זה באמת לא מסובך). Geagea - שיחה 21:14, 7 באוקטובר 2020 (IDT)
Geagea עשיתי מה שכתוב והופיע לי דף לבן ובו ההודעה "502 Bad Gateway", מה עושים? Lonparis - שיחה 06:32, 8 באוקטובר 2020 (IDT)
תנסה עכשיו. לפעמים יש באג זמני. Geagea - שיחה 12:55, 8 באוקטובר 2020 (IDT)
Geagea עובד עכשיו (עדיין לא סגור למה זה שימושי, אבל שיהיה). תוכל בבקשה להעביר את הקובץ הבא לויקישיתוף קובץ:Brosch.jpeg ? בתודה, Lonparis - שיחה 16:33, 8 באוקטובר 2020 (IDT)
שכחתי לעדכן. העברתי והוספתי לך עוד כמה. אם תרצה אני אשלח את המייל לאפרים. עדכן אותי אם כן.Geagea - שיחה 09:31, 11 באוקטובר 2020 (IDT)

דן הדני 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

Geagea זה תקופה ארוכה של הצקתי לך עם ענייני דן הדני. תהיתי לעצמי ואני מודע כי הרישיון שהספרייה הציבה לתמונות דן הדני מתיר זאת, להעלות באופן מרוכז 10-30 תמונות (אולי יותר) שלדעתי ערך רב להם עבור ויקיפדיה. השאלה האם אתה מתכנן להעלות את התמונות בעתיד*File:Operation Breakwater, October 2022 I.jpeg

עם ORTS, יכול להשיג על אלו שאני מתכנן ORTS (או שאעלה פשוט עם הרישיון המבוקש למטה) או מעוניין שלא אעלה בכלל. בנוסף חלק מהתמונות אינן צולמו על ידי "צלם אוסף דן הדני" כללי כלשהו אלא על ידי צלם עם שם (נניח יוסי אלוני, שאני מעלה בלי קשר גם תמונות שצילם עבור דו"צ במקבץ הבא) שצילם עבור סוכנותו של דן הדני ולכן יש אולי ליצור לו איזושהי קטגוריה בויקישיתף כמו שאתה אוהב ליצור לצלמי דו"צ ובמחנה. אשמח לשמוע את דעתך בנושא מה לעשות או לא לעשות. בברכה, Lonparis - שיחה 10:41, 23 בינואר 2021 (IST)
הספרייה למעשה שחררה את הקבצים ברישיון CC-BY-4.0. צריך לבדוק שהרישיון מופיע למטה בסעיף אפשרויות שימוש. 26,000 הקבצים שהועלו היו על פי בקשתם לאחר ניסיון קודם שלא צלח. הכוונה היא להעלות גם את יתר הקבצים אבל נראה לי שהקצב יהיה איטי. בכל אופן, מעשית. אתה יכול להעלות את הקובץ. להוסיף תבנית {{LicenseReview}} מתחת לתבנית הרישיון ולאחר מכן תוסיף את הקובץ לרשימה בדף ויקיפדיה:ויקישיתוף/קבצים לאישור בקר-רישיון בוויקישיתוף כדי שאחד מהאדמינים דוברי העברית של ויקישיתוף יוכלו לאשר. צלמים אכן אמורים להופיע בשמן ויש לציין אותם בשדה היוצר. התמונות באוסף צולמו במסגרת הסכם עליו היו חתומים עם דן הדני והם היו צלמים שמן הסתם עבדו בתקופות שונות גם עבר אחרים. אשמח לעשות תבניות מתאימות גם לצלמים שתוסיף. Geagea - שיחה 03:11, 24 בינואר 2021 (IST)

==מחיקת קטגוריות בויקישיתוף==*File:Operation Breakwater, October 2022 I.jpeg

Geagea עשיתי איזושהי פאשלה כפולה באיות שמה של קטגוריה שפתחתי לדו"צ לשעבר, רון כתרי. בהתחלה הלכתי על האיות שהיה נראה מתאים Ron Kitri ולאחר מכן הבנתי ששגיתי כשהלכתי לויקינתונים לחבר את הקטגוריה שם הופיע האיות Ronn Kitrey, האמנתי כי זה מדויק והעברתי (כנראה שלא בצורה שצריך את הקטגוריה בויקישיתוף לשם זה). לאחר שיטוט בגוגל מצאתי את הטוויטר של האדם שם אוית שמו כ-Ron Kitrey והעברתי לבסוף לשם הזה שהוא המדויק ביותר. אשמח אם תמחק את שתי הקטגוריה האחרות המשמשות כהפניות מיותרות ואם תוכל להסביר בקצרה מה המדיניות של העברת דפים בויקישיתוף, ראיתי שישנה איזושהי תבנית כלשהי. בתודה מראש, Lonparis - שיחה 11:07, 25 בינואר 2021 (IST)

ראשית מחקתי. המדיניות הכללית היא שיש לפתוח דיון לשינוי שם קטגוריה. יש לך בכל קטגוריה בצד שמאל "Nominate category for discussion". אלא שהדיונים של לוקחים לפעמים שנים. במקרים שאין סיכוי לוויכוח פשוט מעבירים. אם רוצים למחוק את ההפניות

{{Delete

|reason  = ‏author request
|day     = 
|month   = 
|year    = 

}}
אבל לא חייבים. אפשר להשאיר הפניות. לפעמים הן מועילות. מדיניות ויקישיתוף לגבי קטגוריות נמצאת כאן. Geagea - שיחה 11:59, 25 בינואר 2021 (IST)

משטרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Geagea יש לי שאלה לגבי תכני משטרת ישראל. ראיתי שהועלו לא מעט, האם יש נוהל?. נניח טיפלתי לפני כמה חודשים בערך על ראש להב 433, מוטי לוי ולו אין תמונה בערך. אך דוברות המשטרה הפיצה תמונה שלו בעבר ושאלתי היא: האם אפשר להעלותה? (שאלה זו תקפה גם עבור קבצים אחרים לעתיד במידה ויש תשובה אחידה וכוללת), בברכה, Lonparis - שיחה 15:43, 6 באפריל 2021 (IDT)

משטרת ישראל שחררה לנחלת הציבור את כל המדיה מאתרי המדיה החברתית הרשמיים ופליקר. ישנה רשימה מדוייקת של אתרים המופיעה בתבנית הרישיון {{IsraeliPoliceLicense}} . לתבנית הרישיון הזו אני מוסיף גם אישור בקר {{LicenseReview}} שייבדק שהקובץ אכן מופיע במקור. בקבצים הללו יש גם תבנית לשדה המקור {{IsraeliPolice-link |link= |source= }} כאשר ב-link יש לכתוב את הקישור למקור ובשדה source יש לכתוב מספר מדיה חברתית לפי הרשימה בתבנית הרישיון. Geagea - שיחה 17:07, 6 באפריל 2021 (IDT)
Geagea יש סיכוי להעלאה? Lonparis - שיחה 12:32, 30 באפריל 2021 (IDT)
Geagea תוכל בבקשה להעלות את התמונות מפה בשביל הערך על האסון בבית הכנסת בגבעת זאב? בברכה, Lonparis - שיחה 21:27, 4 ביוני 2021 (IDT)

אלבום בפליקר השגרירות האמריקאית[עריכת קוד מקור | עריכה]

Geagea מה אתה אומר אני יכול להעלות? בנוסף האם תוכל להעלות את ארבעת הסרטונים האחרונים מפה ואת סרטוני התקיפות של צה"ל? קח את הזמן. בברכה, Lonparis - שיחה 17:50, 11 במאי 2021 (IDT)

השתדלתי עם התמונות של הרקטות גם מדובר צה"ל וגם מהמשטרה. אני אבדוק לגבי מקבץ התמונות של השגרירות. מדובר בתמונות ישנות. Geagea - שיחה 05:34, 12 במאי 2021 (IDT)
Geagea תודה רבה. אשמח אם תעלה גם את הסרטון הזה (אליו התכוונתי בין היתר), בברכה, Lonparis - שיחה 14:58, 12 במאי 2021 (IDT)
אופס, כנראה לא שמתי לב שהעלת, טעות שלי. Lonparis - שיחה 15:40, 12 במאי 2021 (IDT)
העליתי רק אחרי שביקשת פה . Geagea - שיחה 18:55, 12 במאי 2021 (IDT)
Geagea אה חחח, כבר חשבתי שאני הוזה. תודה על ההעלאה. מה המדיניות על התכנים שדובר צה"ל מעלה פה? נניח התמונה של האוטובוס הבוער. בברכה, Lonparis - שיחה 20:01, 12 במאי 2021 (IDT)
הכללים אותם כללים. אם צולם על ידי צה"ל אפשר לבקש אישור. התמונה של האוטובוס הבוער מופיע באתר N12. לא צויין שהמקור הוא צה"ל. Geagea - שיחה 23:24, 12 במאי 2021 (IDT)
Geagea אשמח אם תוכל לאחד בין הקבצים הבאים: קובץ 1 (למחוק) לקובץ 2 (להשאיר). תשמח לגלות שערך זה נכתב (כמובן לא על ידי) וגם הערך על רינת עמנואל (שתיהם הופיעו בדף בקשות הערך על פי תמונה מדובר צה"ל), בהזדמנות זו אודה לך על העלת הסרטונים והתמונות המאומצת שלך בימים האחרונים, בברכה, Lonparis - שיחה 19:33, 14 במאי 2021 (IDT)
ביצעתי את ההחלפה. תודה על תשומת הלב. Geagea - שיחה 00:11, 15 במאי 2021 (IDT)

דוברות בית הנשיא 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

Geagea לתמונה הזו מביקורו של טראמפ בבית הנשיא ב-2017 חסר האישור שניתן לחברותיה מאותו המקבץ, יכול להיות שלא הוסף בטעות? בנוסף אשמח לדעת אם הועברו אליך תמונות מבית הנשיא של ביקורי הפרידה של הנשיא מבית המשפט העליון (לפני יומיים), מהשב"כ (לפני שלושה ימים), מהמשטרה (לפני ארבעה ימים), משירות בתי הסוהר (1 ביוני) וכן גמר גביעה המדינה בכדורסל (27 במאי) ופגישת ריבלין עם הנשיא הנבחר הרצוג (7 ביוני). בברכה, Lonparis - שיחה 19:20, 17 ביוני 2021 (IDT)

א. כנראה נשתכח. הוספתי אישור.
ב. אכן ישנן תמונות שיועלו בהמשך. Geagea - שיחה 09:44, 18 ביוני 2021 (IDT)
בוצע בוצע. Geagea - שיחה 02:01, 20 ביוני 2021 (IDT)

ארכיון ז'בוטינסקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

Geagea, היי מה שלומך? שאלה לי אליך: האם תוכל להעביר לויקישיתוף את התמונה הזאת (פיסת נייר שעליה הודבקו תמונות שצולמו לפני 1937 בארץ ישראל, לדעתי כבר אין זכויות יוצרים) והאם מותר להעלות תמונות מכאן (כולם צולמו בארץ ישראל לפני שנת 1959, מלבד הראשונה שצולמה בריגה ואיננה רלוונטית לי) מבחינת זכויות יוצרים? בתודה מראש, Lonparis - שיחה 14:36, 11 בפברואר 2022 (IST)

Lonparis, העברתי את הקובץ. הקטגורית עליך. לגבי שאלת השנייה ניתן להעלות את הקבצים שצולמו בארץ ישראל. Geagea - שיחה 14:48, 11 בפברואר 2022 (IST)
תודה רבה על המענה המהיר, כמובן שאני אדאג לקטגוריות קריצה. Lonparis - שיחה 14:50, 11 בפברואר 2022 (IST)

מחיקת קבצים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הועבר לדף ויקיפדיה:OTRS/תמונות דובר צה"ל#מחיקת קבצים

אגב, לפי הרשימה שלך ישנם 2 קבצים שבעצם לא קיימים. Geagea - שיחה 22:10, 15 בנובמבר 2022 (IST)
יש סיכוי שאולי הסיומת שלהם היא JPG, לא יודע, אני מניח שהשתמשת ברשימה המלאה המוצגת לך ואני מאמין שהיא הנכונה. תודה על השחזור, בברכה, Lonparis - שיחה 16:48, 17 בנובמבר 2022 (IST)

משפטו של השייח' יאסין[עריכת קוד מקור | עריכה]

Geagea באתר אוסף התצלומים הלאומי של לע"מ מופיעות שתי תמונות ממשפטו של מייסד חמאס השייח' אחמד יאסין בינואר 1990 להלן הקישורים לתמונות:

התמונות צולמו על ידי יונתן טורגובניק (YONATHAN TORGOVNIK). השם צילצל לי מוכר ובמיוחד העובדה כי אין היגיון בצילום של משפטו של השייח' יאסין על ידי צלם לע"מ בשנת 1990 ואז נזכרתי כי העלתי בעבר תמונות של הצלם, צלם חטיבת דובר צה"ל, מאירועים אחרים. אז הלכתי ובדקתי באתר ארכיון צה"ל (הקלד בשם צלם: "יונתן טורגובניק" ובביטוי לחיפוש: "יאסין") ואכן אותו טורגובניק צילם באותו היום (3 בינואר 1990) את משפטו של השייח' יאסין עבור דובר צה"ל (הזכויות המצוינות הן של דובר צה"ל) ולכן יש להניח כי התמונות הללו הן חלק מהתמונות שנתרמו לאוסף התצלומים על ידי צה"ל. מה דעתך? להעלות? לשייח' יאסין אין כיום תמונות שהן באמת תמונות חופשיות (כל מה שיש זה העלות של תמונות מהאינטרנט), יש פוטנציאל לתמונות האלו. בברכה, Lonparis - שיחה 18:38, 7 במרץ 2023 (IST)

אין בעיה. תעלה את הקבצים. Geagea - שיחה 22:52, 8 במרץ 2023 (IST)

אתר מלחמת יום הכיפורים של ארכיון צה"ל[עריכת קוד מקור | עריכה]

Geagea זה שבוע בערך שאני עובר ומתרשם על תמונות ומסמכים מהאתר החדש שפתח ארכיון צה"ל לרגל 50 שנים לפרוץ מלחמת יום הכיפורים. האתר ידידותי למשתמש, כולל זיהוי אישים, אירועים, תאריכים (לרוב) וכן שם צלם (אם יש), מספר פריט וכו'. היקף החומר גדול מאוד וכן נראה שאין בכוונתם להנגיש את כלל החומר שבאתר ברשיונות שאנחנו משתמשים בהם, והם מבקשים ממך לאשר כי אם תעשה שימוש בתמונות ובחומרים הוא יעשה כשימוש הוגן של בעל זכויות היוצרים שלטענתם הוא משרד הביטחון. שתי תמונות הועלו ישירות מהאתר כבר לויקישיתוף ותמונות רבות הועלו טרם העלאת האתר ממקורות אחרים או מהאתר הרשמי של הארכיון ומופיעות באתר הנוכחי. כמובן שאין בעיה בתמונות הישנות ולדעתי גם לא בחדשות, אבל מה המדיניות שלנו, נבצע העלאה נרחבת? נסתפק בתמונות נבחרות? למי באמת זכויות היוצרים פה ומה התקפות של ההתחייבות הזו שמבקשים מהמשתמשים לאשר אל מול שיתוף הפעולה מול דובר צה"ל. בברכה, Lonparis - שיחה 03:40, 9 ביוני 2023 (IDT)

אתר יפה באמת. זכויות היוצרים הן בידי צה"ל כך שזה לא אמור לשנות לנו. בכל מקרה אעדכן את אפרים בעניין האתר החדש יכול להיות שיהיה מעניין לו או שאולי הוא כבר מודע לאתר החדש. Geagea - שיחה 14:54, 9 ביוני 2023 (IDT)
בכל אופן, עדכנתי אותו. אנחנו ממשיכים בנוהל הרגיל. Geagea - שיחה 15:02, 9 ביוני 2023 (IDT)

חידה אקטואלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

Geagea מה משותף לתמונות הבאות? (מלבד היותם יהודים, מבחינה אקטואלית):

Lonparis - שיחה 04:25, 22 ביוני 2023 (IDT)

לא יודע. לא מקום התצלום, לא מעלה הקובץ, לא הרישיון, לא זווית הצילום. באמת שאין לי מושג. Geagea - שיחה 10:26, 22 ביוני 2023 (IDT)
Geagea אם תסתכל על ציור הקיר הענק שנחנך בנתב"ג השבוע, "עם ישראל חי" של האמן חוליו קרסקו ברטון ממקסיקו, האישים הללו צוירו בהשראת (או בהעתקת) תמונות אלו כמעט בוודאות מוחלטת. כנראה עניין של זכויות יוצרים שהצייר חשש להסתבך איתם. מה שמעניין במיוחד הוא שהתמונה של עזר ויצמן שהעלתי לפני שלוש שנים, הייתה קבורה עמוק עמוק בפייסבוק של ארכיון צה"ל, לך תדע מה הוא היה מצייר במקום. תשפוט בעצמך: 1, 2, 3, 4. אגב ביבי צויר על סמך כריכת ספרו החדש, ביבי: סיפור חיי. בברכה, Lonparis - שיחה 10:45, 22 ביוני 2023 (IDT)
אכן, מדובר ביצירה נגזרת. זכויות היוצרים שפגו, כבר פגו אבל התמונות של ביבי (הפרה של זכויות היוצרים) ולינוי יאשרם (הפרה של תנאי הרישיון), ובכל מקרה לא נראה שניתן ייחוס ליוצרים (החוק לגבי הייחוס קיים בעקבות אמנת ברן משנת 1950 ואולי אף לפני). Geagea - שיחה 10:57, 22 ביוני 2023 (IDT)

URAA[עריכת קוד מקור | עריכה]

Geagea תוכל לסייע לי ולטפל בשתי ההתראות החדשות בדף השיחה שלי בויקישיתוף בכל הנוגע לענייני זכויות יוצרים של תמונות שצולמו על ידי צלמי לע"מ. בברכה, Lonparis - שיחה 02:44, 25 ביולי 2023 (IDT)

ראיתי את זה. Geagea - שיחה 10:41, 25 ביולי 2023 (IDT)
Geagea משמע הקבצים לא ימחקו? Lonparis - שיחה 00:45, 27 ביולי 2023 (IDT)
יש עניין שלם עם ה-URAA. ישנה החלטה של המשרד הראשי בעניין זה מלפני שנים אבל יש אכיפה שונה של העניין על ידי אדמינים שונים. אנסה לפתור בדרך אחת ואם לא אצליח אפתור בדרך אחרת. Geagea - שיחה 00:48, 27 ביולי 2023 (IDT)