משתמש:Nirosan

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זהו דף משתמש בוויקיפדיה העברית.

אם מצאתם דף זה באתר שאינו ויקיפדיה העברית, הרי שמדובר באתר מראה. יש לשים לב כי דף זה עשוי להיות מיושן וכי למשתמש Nirosan אין כנראה שום קשר לאף אתר אחר פרט לוויקיפדיה העברית עצמה. הדף המקורי נמצא בכתובת http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9:Nirosan.

Hebrew Wikipedia
Hebrew Wikipedia


שברולט קרוז (Chevrolet Cruze) היא מכונית משפחתית, שנוצרה על-ידי המותג שברולט של קונצרן הרכב האמריקני ג'נרל מוטורס.

המכונית הוצגה לראשונה ב-2008. לדברי החברה, המכונית פותחה על-ידי "צוותי עיצוב ופיתוח באסיה, אירופה וצפון אמריקה".

"הקרוז החדשה", אומרים בחברה, "מציבה רף חדש מבחינת העיצוב, איכות ומרחב פנימי". רוחק הסרנים (בסיס הגלגלים) של הקרוז, שנמנה בין הארוכים ביותר בקבוצה, מעניק לה את המרחב הפנימי הגדול ביותר בקבוצה במושב האחורי, ומאפשר לה להסיע 5 מבוגרים בנוחיות מרבית.

הקרוז היא המכונית הראשונה בדור המוצרים החדש של ג'נרל מוטורס, המיועד להציב אמות מידה חדשות של עיצוב, איכות ותמורה ללקוח בפלחי השוק השונים. סגנון העיצוב הפנימי של הקרוז הוא של "תא טייס כפול" – סממן עיצוב מסורתי של שברולט, שהתחיל עוד בדגם הקורבט הקלאסי – שמיועד להעניק לנהג ולנוסע קדמי תחושה של חוויה משותפת.

מערכות המתלים, ההיגוי והבלימה של הקרוז פותחו בכבישי אירופה, כדי לעמוד בדרישות הגבוהות של הנהגים האירופאים. מפשק גלגלים רחב של 1,544 מ"מ מלפנים ו-1,558 מ"מ מאחור, ביחד עם רוחק סרנים גדול של 2,685 מ"מ, מעניקים למכונית יציבות ואחיזת כביש טובות יותר.

הקרוז מוצעת עם שני מנועי בנזין: מנוע 1.6 ליטר המפיק 113 כ"ס ומומנט מירבי של 153 נ"מ, ומנוע 1.8 ליטר עם 141 כ"ס ו-153 נ"מ. שני המנועים הם בעלי 4 שסתומים לצילינדר, ושני המנועים עומדים כבר בדרישות המחמירות של תקן פליטת המזהמים Euro 5.

הקרוז היא המכונית המשפחתית הראשונה של שברולט המציעה תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים. התיבה החדשה מצוידת במערכת ניהול אלקטרונית חכמה, המאפשרת החלפות הילוכים מהירות יותר.

מפרט טכני

מערכת הינע נפח מנוע 1598 סמ"ק הספק מרבי (כ"ס/סל"ד) 112/6,400 מומנט מרבי (נ"מ/סל"ד) 153/4,200 פליטת CO2 (גר'/ק"מ) 184 תיבת הילוכים אוטומטית, טיפטרוניק, 6 הילוכים דלק צריכת דלק עירונית 8.9 צריכת דלק בינעירונית 17.2 צריכת דלק משולבת 12.8 מיכל דלק 60 מידות רוחק סרנים (מ"מ) 2,685 אורך (מ"מ) 4,597 רוחב (מ"מ) 1,788 חישוקים וצמיגים מידת צמיג 20560 R16 גלגל חלופי מלא בטיחות כריות אוויר 6 ביטול כרית קדמית + ESP + בלמי דיסק 4 Isofix עיגוני +


קרוז 1.8

מערכת הינע נפח מנוע 1796 סמ"ק הספק מרבי (כ"ס/סל"ד) 140/6,200 תיבת הילוכים אוטומטית, טיפטרוניק, 6 הילוכים פליטת C02 גר'/ק"מ 184 דלק צריכת דלק עירונית 8.8 צריכת דלק בינעירונית 17.2 צריכת דלק משולבת 12.8 מיכל דלק 60 מידות רוחק סרנים (מ"מ) 2,685 אורך (מ"מ) 4,597 רוחב (מ"מ) 1,788 חישוקים וצמיגים סוג החישוק סגסוגת מידת צמיג 21560 R17 גלגל חלופי גודל מלא בטיחות כריות אוויר 6 ביטול כרית קדמית + ESP + בלמי דיסק 4 עיגוניIsofix +



בטיחות

כל דגמי הקרוז מצוידים בשש כריות אוויר: שתי כריות אוויר קדמיות, עם אפשרות ניתוק כרית האוויר של הנוסע הקדמי לצורך הסעת ילדים; שתי כריות צד להגנה על החזה והאגן, וכריות וילון המכסות את החלונות ועמודי הצד של המכונית. מערכת הניהול של כריות האוויר (SDM) קובעת את סדר הפתיחה של חגורות הבטיחות בהתאם למיקום ההתנגשות, ואת זמני התגובה של כריות האוויר בהתאם לחומרת ההתנגשות. מכלול הדוושות מתקפל בפגיעה חזיתית בעוצמה בינונית ומעלה, כדי להקטין את החדירה לאזור הרגליים ואת סכנת הפגיעה ברגלי הנהג. התכנון המיוחד של מכסה תא המנוע מפחית את הסכנה של פגיעת ראשו של הולך רגל במנוע במקרה של תאונה. הדבר נעשה על-ידי הגדלת המרחק בינו לבין המנוע, שימוש בצירים מיוחדים שמגביהים את מכסה המנוע במקרה של התנגשות, ותכנון מכסה המנוע עצמו למעיכה מוגברת המסייעת לספוג את עוצמת הפגיעה. מערכת ה-ABS משתמשת בנתונים המגיעים מחיישני הגלגלים כדי לווסת את הבלימה של כל גלגל בנפרד, ומסייעת לקצר את מרחקי העצירה, להגביר את היציבות ולאפשר שליטה בהיגוי גם בשעת בלימה חזקה. מערכת EBD מחלקת את כוח הבלימה בין הסרן הקדמי לאחורי בהתאם לעומס, עם בקרה אחורית נפרדת, לשיפור היציבות והבלימה בשעת פנייה, ושימוש יעיל יותר בבלמים האחוריים בעת נשיאת מטענים כבדים. מערכת בקרת האחיזה (TCS) הכלולה במפרט הסטנדרטי מווסתת את מומנט המנוע ומפעילה את הבלמים במידת הצורך כדי להעניק אחיזת כביש אופטימלית בעת הזינוק או בזמן האצה. חיישני מערכת ה-ABS מבחינים מראש באפשרות של סחרור של אחד הגלגלים, ומונעת אותו באמצעות הפחתת מומנט המנוע או הפעלה של אחד הבלמים הקדמיים. מערכת בקרת היציבות (ESC), הכלולה גם היא במפרט הסטנדרטי של המכונית, משתמשת במערכות ה-ABS וה-TCS כדי לתקן בצורה עדינה טעויות של הנהג הנובעות משיקול לקוי או מהתלהבות-יתר. המערכת משתמשת במידע המגיע מחיישן סבסוב, מחיישן תאוצה רוחבית ומחיישן זווית הסיבוב של ההגה כדי לוודא שהמכונית עוקבת אחרי כיוון הנסיעה של הגלגלים הקדמיים. המערכת מפעילה את הבלמים בצורה סלקטיבית כדי למנוע היגוי יתר או תת-היגוי, ומפחיתה במידת הצורך את פתיחת המצערת האלקטרונית.