משתמש:Ofekbs/סקנדל (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סקנדל
סוגה מותחן פוליטי
יוצרים שונדה ריימס
שחקנים קרי וושינגטון
טוני גולדווין
קולומבוס שורט
דרבי סטנצ'פילד
גוילרמו דיאז
קייטי לוויס
ג'ף פרי
ג'ושוע מלינה
קייט ברטון
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 5
מספר פרקים 69 (נכון לעונה הרביעית)
הפקה
אורך פרק 43 דקות
שידור
רשת שידור ABC בישראל: HOT 3
תקופת שידור מקורית 5 באפריל 2012 – הווה

סקנדלאנגלית: Scandal) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית מסוג מותחן פוליטי, בכיכובה של קרי וושינגטון. הסדרה נוצרה על ידי שונדה ריימס, ועלתה לאוויר לראשונה ברשת ABC ב-5 באפריל 2012.

רקע כללי[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוליביה פופ (קרי וושינגטון) היא מנהלת תקשורת בית הלבן לשעבר של נשיא ארצות הברית, אשר עזבה כדי להתחיל חברה משלה לניהול משברים, הנקראת "אוליביה פופ ושות'". אוליביה החליטה להקדיש את חייה להגנת הדימוי הציבורי של האומה, אבל היא מוצאת כי לא משנה כמה קשה היא מנסה, היא לא יכולה להשאיר את עברה מאחור.

צוות העובדים ב"אוליביה פופ ושות'" כולל את הריסון רייט (קולומבוס שורט), משפטן חלק ויעיל, אבי וילן (דרבי סטנצ'פילד), החוקרת של החברה, האק (גיירמו דיאז), האקר לשעבר ב-CIA, קווין פרקינס (קייטי לוויס), עורכת דין טרייה עם סוד ועוד עובד לשעבר של חברת פופ ושותפים שהיה חברה הטוב של פופ, סטיבן פינץ' (הנרי איאן קיוזיק), בלש נעים הליכות שמעולם לא היה באמת קשור לשום דבר. קיוזיק, הידוע בעיקר בזכות תפקידיו בסדרת הטלוויזיה האמריקנית אבודים, עזב את התוכנית לאחר עונה אחת.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקצירי הפרקים
class="wikitable" style="width: 100%"
עונה ראשונה
מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בימוי תסריט תאריך שידור מקורי
1 1 תינוקת מתוקה פול מק'גוויגן שונדה ריימס 5 באפריל 2012
בפרק הפותח, מנהלת המשרד, אוליביה, מטפלת בגיבור לאומי, חייל מהולל שמוצא את עצמו חשוד ברצח.
2 2 סודות מלוכלכים רוקסן דאווסון התר מיטצ'ל 12 באפריל 2012
מאדם של בית בושת וושינגטוני יוקרתי נחלצת ממעצר על-ידי אוליביה בעזרתם הכפויה דווקא של לקוחותיה הנכבדים, ואמנדה מתחילה להרגיש את ההשלכות של תקשורת נשכנית.
3 3 עין תחת עין אליסון לידי-בראון מאט בריין 19 באפריל 2012
טרוויס, בנה הפוחז של חברה ולקוחה עשירה של אוליביה פופ, מואשם באונס ואוליביה מגויסת להגנתו.
4 4 אויב האומה מייקל קאטלמן ריצ'רד אי. רובינס 26 באפריל 2012
אוליביה המעורבת עד מעל לראשה בפרשה המסתבכת של אמנדה טנר, שוכחת לרגע שהיא "האביר על הסוס הלבן" ומחזירה לרודן דרום אמריקני את אשתו הנמלטת מפני אכזריותו.
5 5 להתרסק ולבעור סטיב רובין מארק ווילדינג 3 במאי 2012
אוליביה מטהרת את שמה של טייסת שמטוסה התרסק על 120 נוסעים ואנשי צוות. בחזית מול הנשיא, אמנדה טנר מתה ואוליביה חושדת בנשיא.
6 6 העקבות ג'נה בנס טום ורטיקה 10 במאי 2012
גדעון מעמיק את חקירת המקרה של אמנדה טנר, ובכך מגלה את הקשר שנרקם בין אוליביה והנשיא שנתיים קודם לכן, כשזה האחרון התמודד על התפקיד.
7 7 למען העם רוקסן דאווסון שונדה ריימס 17 במאי 2012
בפרק החותם את העונה, אוליביה שוב מקריבה את עצמה כדי להציל את הנשיא ואת קווין. היא מגיעה למסקנה שנשיאותו חשובה יותר לאומה מאשר אושרם הפרטי ומנסה "להחזיר" אותו לאשתו למורת רוחו.


עונה שניה
מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בימוי תסריט תאריך שידור מקורי
8 1 יורדים מהסוס הלבן


27 בספטמבר 2012
בפרק הפותח את העונה, זהותה האמיתית של קווין נחשפת לבסוף ועברה נשמע מבהיל מכל דמיון. מידת המחויבות של אוליביה לשלומה ולהגנה עליה מעוררת חשד בין עורכי הדין שלה וידידיה.
9 2 האישה האחרת


4 באוקטובר 2012
אוליביה צועדת על חבל דק מאוד בניסיונה לשמור על סודותיו המיניים של כומר מהולל, לוחם זכויות ונערץ.
10 3 עונת הציד


18 באוקטובר 2012
אוליביה יוצאת למלחמה נגד הסוכנות לביטחון לאומי. האם היא תימצא אשמה בבגידה מולדת או תהיה גיבורה לאומית שתציל את אמריקה מידי אח גדול רב עוצמה?
11 4 חגורת הבירה ללא אבזם


25 באוקטובר 2012


... וכן הלאה |}

עונהפרקיםשודרה לראשונה
הפרק הראשוןהפרק האחרון

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 1-7 (7 פרקים)

העונה הראשונה מתמקדת בהצגת צוותה של "אוליביה פופ ושות'" ואנשי הבית הלבן, ביניהם הנשיא פיצג'רלד "פיץ" גרנט ורעייתו מלי, וראש המטה שלו סיירוס בין. במהלך העונה, מוצגת מערכת היחסים המסובכת בין פופ לנשיא, בעבר המעסיק שלה כיועצת שלו. בפרק הראשון, שולח הנשיא את אוליביה לעצור את אמנדה טאנר, אישה הטוענת שהנשיא קיים איתה מערכת-יחסים מרצונו, אף על פי שהוא נשוי. אוליביה עושה את ההפך, ולוקחת את טאנר תחת חסותה כלקוחה שלה. לאחר שאמנדה מגלה שהיא בהריון, היא נחטפת מביתה ונרצחת על ידי סוכן לשעבר בשם צ'רלי. העונה מסתיימת כאשר מתגלים פרטים מפתיעים על עברה של קווין, והיא נעצרת ועומדת למשפט על רצח.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 8-29 (22 פרקים)

העונה השנייה מתמקדת בלחץ של הבחירות הקרובות של הנשיא הנוכחי פיצג'רלד גרנט, והנשורת של התמודדות עם רגשות האשם שהוא לא באמת הרוויח את הקדנציה הראשונה שלו כנשיא. אוליביה מצילה את קווין מעונש מוות, והם חוזרים לעבוד כרגיל. במהלך העונה מגלה בן הזוג של סיירוס בין, ג'יימס נובאק, שהנשיא גרנט לא באמת זכה בבחירות, אלא במרמה (מבלי שידע, בתוכנית שהגו אוליביה, סיירוס, אביו של גרנט והמשפטנית ורנה ת'ומפסון, שחלתה בסרטן במהלך העונה). כשגרנט מגלה את האמת, הוא מנתק את ורנה מהמכשירים וגורם למותה. העונה מסתיימת כאשר מערכת היחסים של פיץ ואוליביה נחשפת על ידי התקשורת.

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 30-47 (18 פרקים)

העונה השלישית מתמקדת בבחירות הקרובות לנשיאות ארצות הברית. במהלך העונה מצטרפים למירוץ לנשיאות מועמדים חדשים, כמו ג'וזי מרקוס (שפורשת במהלך העונה) וסאלי לנגסטון, שרצה במסגרת מפלגה שלישית. כמו כן, היא עוסקת במערכת היחסים המסובכת בין אוליביה פופ, לנשיא גרנט ולג'ייק באלארד. במהלך העונה ג'יימס מגלה, בשיתוף עם דיוויד, פרטים חסויים הגורמים להירצחו של ג'יימס לקראת סוף העונה, על ידי ג'ייק. בסיום העונה, במהלך כנס בחירות, מתמוטט בנו של גרנט ומת מאוחר יותר, כתוצאה מווירוס שהוחדר לגופו. לבסוף זוכה גרנט בבחירות. אוליביה בוחרת להיות בת הזוג של ג'ייק והשניים נוסעים לאי בודד. העונה מסתיימת כאשר האריסון מגלה פרטים מפתיעים על אביה של אוליביה ולבסוף, נרצח על ידו.

עונה רביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 48-69 (22 פרקים)

העונה הרביעית מתמקדת בכהונתו השנייה של הנשיא פיצג'רלד גרנט. אוליביה וג'ייק שומעים על מותו של האריסון וטסים חזרה לוושינגטון להלוויה. לבסוף הם נשארים שם ואוליביה חוזרת לעבוד עם קווין והאק. אבי הופכת ליועצת החדשה של גרנט, בעוד שמלי מנסה לעכל את הבשורה הקשה על מות בנה. במהלך העונה נעצר ג'ייק על לא עוול בכפו, וזאת בחשד שרצח את בנו של הנשיא (כשלמעשה היה זה טום, עוזרו של הנשיא). לאחר שמוכחת חפותו וטום נכלא, הוא חוזר להיות עם אוליביה. במחצית העונה אוליביה נחטפת על ידי ארגון מסתורי, ובהמשך ניצלת בזכות חבריה והבית הלבן. לקראת הבחירות המחודשות לנשיאות, מלי מודיעה על ריצה לסנאט, ומתכננת להתמודד על תפקיד הנשיא בבחירות הקרובות. ביוזמתו של דיוויד רוזן, מתגבשת תוכנית להפלת הסוכנות B613 שבראשה עומד רוואן, אביה של אוליביה. בפרק סיום העונה, מלי נסחטת על ידי רואן ונאלצת למסור לו את רשימת חבר המושבעים במשפט B613, והוא מחסל אותם טרם המשפט. אוליביה וג'ייק נאלצים לחתום על הסכם שתיקה בכל הקשור למשפט, כדי להציל את חייהם. מלי מנצחת בבחירות והופכת לסנאטורית, אך פיץ מגלה את דבר הסחיטה ומחליט להיפרד ממלי. כאשר הוא שומע שסיירוס היה מעורב בעניין, הוא מפטר את סיירוס מתפקידו כראש הסגל. ג'ייק עוזב את אוליביה כדי להשאיר אותה בחיים. העונה מסתיימת כאשר אוליביה חוזרת לפיץ ועוברת להתגורר בבית הלבן, במקום מלי, מה שמרמז על עתיד הזוגיות ביניהם.

עונה חמישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוליביה עוברת לגור בבית הנשיא, בעוד שבחוץ מתגברות השמועות של נישואיהם של פיץ ומלי. מלי נשבעת לסנאט, בעוד סיירוס נשאר בביתו. סאלי לנגסטון, סגנית-הנשיא לשעבר, חושפת בתכנית הטלוויזיה שלה תמונות שמוכיחות כי הנשיא מקיים מערכת יחסים עם אוליביה.

קאסט[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן דמות עונה
1 2 3 4 5
קרי וושינגטון אוליביה פופ ראשי
טוני גולדווין פיצ'ג'רלד "פיץ" תומאס גרנט ה-3 ראשי
קולמבוס שורט האריסון רייט ראשי
דרבי סטנצ'פילד אבי ווילן ראשי
קייטי לוויס קווין פרקינס / לינדזי דוואייר ראשי
גיירמו דיאז דייגו מוניוז / "האק" ראשי
ג'ף פרי סיירוס בין ראשי
ג'ושוע מלינה דיויד רוזן משנה ראשי
בלאמי יאנג מלודי "מלי" גרנט משנה ראשי
סקוט פולי ג'ייק באלארד משנה ראשי
הנרי איאן קיוזיק סטפן פינץ' ראשי אורח

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה פרקים שידור מקורי מדד נילסן
שידור ראשון שידור אחרון צופים (במיליונים)
1 7 5 באפריל 2012 17 במאי 2012 8.21
2 22 27 בספטמבר 2012 16 במאי 2013 8.46
3 18 3 באוקטובר 2013 17 באפריל 2014 12.00
4 22 25 בספטמבר 2014 14 במאי 2015 12.66
5 22 24 בספטמבר 2015


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:סדרות טלוויזיה אמריקאיות שעלו לשידור בשנות ה-2000]] [[קטגוריה:סדרות מתח]]