משתמש:Shulamitzonenberg/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ספרים ופרסים
ספרים - פרוזה
האיכר מכפר פסגה (2014 , סטימצקי בעריכת יותם שווימר)
רומן ספרותי (בעריכה)
ספרים - שירה
תמונות מכביש 90 (2018 , ספרי עיתון 77 בעריכת אלי הירש)
כאילו לאביב יש ברירה (2020 , בהוצאת עמדה )
כל זמן שתרצי (בעריכה)
פרסים
פרס מאת גלובס[1] עבור הסיפור הקצר "אהבה בין אפריל לספטמבר" (2012, סטימצקי)

שולמית זוננברג-ברונשטיין  (מושב ארבל, 1966)

אם לתמר, יעל ומיכל, נשואה ליובל ברונשטיין, דוקטור לרפואה ווטרינרית, מרצה בפורומים שונים, מורה מוסמכת לאיינגאר יוגה, עורכת, סופרת ומשוררת.

ביוגרפיה

נולדה לעדנה ילידת פרס וליואכים יליד פרוסיה, גדלה במושב ארבל, אותו הקים אביה עם חבריו יוצאי הבריגאדה היהודית. יואכים זוננברג מתאר באוטוביוגרפיה שהותיר אחריו, כי חברי ארגון החי"ל (חטיבה יהודית לוחמת) אמנם עלו על הקרקע באוקטובר 1949 אך רק ב1952 כשהגיעו לארבל העולים מפרס, וביניהם עדנה אחדות, זכה המושב לשגשוג ולפריחה.

את היסודי והתיכון למדה בבית-הספר החקלאי כדורי וזכתה למורים כאיתן עופר, יפרח חביב, טליה רייניץ וד"ר אליעזר דומקה. לאחר מכן התגייסה לצה"ל ושמשה כמדריכת כיתה. עם תום שירותה הצבאי למדה באוניברסיטה העברית בירושלים, לתואר ראשון במדעי בעלי-החיים, אותו סיימה בהצטיינות ולתואר דוקטור ברפואה ווטרינרית. שולמית התמחתה ברפואת מעלי-גרה, והייתה הרופאה הקלינית הראשונה שעבדה שנים ממושכות במסגרת "החקלאית", חברה שבמאה שנות קיומה, העסיקה בעיקר גברים.

כשסיימה את תפקידה שם עברה לגור באבן יהודה ונענתה להצעה ממכללת רופין להקים את החוג לבעלי-חיים עם דגש על מדעי מעלי-הגרה, שולמית עמדה בראש החוג 17 שנים והייתה מרצה בקורסים לפרמקולוגיה, אפידמיולוגיה, אובסטטריקה וגניקולוגיה של מעלי-גרה. החוג זכה להערכה רבה מצד ענף הרפת בישראל ומצד גורמים אקדמיים מתחרים כמו הפקולטה לחקלאות ברחובות.

ספרה הראשון של שולמית, "האיכר מכפר פסגה" הוא רומן שנכתב בהשראת נופי הגליל, הר ארבל, המושב, המצוק, וואדי חמאם, הר ניתאי, בעלי החיים, הרפת והמשק החקלאי, הוריה ושלושת אחיה, יואב, אבישי ועשהאל. גם ספרי השירה שכתבה עוסקים בנופים אלו אך ניכר בהם חלחול של נופים אחרים בהם חיה, כגון ירושלים, מטולה, פורייה, אבן-יהודה, תל-אביב, רחוב שינקין במיוחד, שגרה ועבדה בו עם סיום לימודי הווטרינריה.

בשנים האחרונות זוננברג עוסקת ברפואה ווטרינרית, מרצה בבתי-ספר, מכללות, ספריות וחוגי בית, מלמדת[2] ומתרגלת מידי יום יוגה, עובדת בגינה, אבל רוב הזמן כותבת ועורכת.

האהבה בספריה של זוננברג, מתנגנים בה כלים רבים, הורות וזוגיות, בעלי-חיים מבויתים, פראיים ומיתולוגיים, ילדות ובגרות שנאבקות על מקומן, ואהבת הארץ והאדם.

אלי הירש על סיפרה תמונות מכביש 90: "זוננברג כותבת בעברית מוזיקלית להפליא, רבת תנופה וספירלית, שחותרת להעניק שיקוף לשוני מדויק לקונפליקטים הכרוכים באהבה. יופייה המיוחד של העברית שלה מתגלה מיד לכל מי שקורא בשיריה. שירתה מצליחה להיות צלולה ומגובשת למרות שמה שמניע אותה הוא להט רגשי רב, סוחף, לפעמים אקסטטי"


הופעות בתקשורת:

References[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 נשים כותבות | גלובס-זירת העסקים של ישראל, תחרות נשים כותבות, באתר Globes
  2. ^ מנהל אתר, שולמית זוננברג – עמותת איינגאר יוגה ישראל
  3. ^ תכנית הבוקר, ראיון לכבוד יציאת הספר האיכר מכפר פסגה, באתר Youtube, ‏13/01/2015
  4. ^ ליטל, ד״ר שולמית זוננברג ברונשטיין – יצירות ספרותיות מקוריות ומקומיות – שבוע הספר 2020, באתר מגלה את השרון ועוד קצת..., ‏2020-07-16
  5. ^ משק הבקר והחלב, נשים בואו ללמוד, עתיד הענף
  6. ^ sarit, האיכר מכפר פסגה, באתר nilly dagan
  7. ^ 77iton, תמונות מכביש 90, באתר עיתון 77, ‏2018-01-16
  8. ^ חברת SCR העניקה מלגות למרצים במכללה הטכנולוגית רופין, באתר פורטל חקלאות טבע וסביבה
  9. ^ האיכר מכפר פסגה, באתר www.news1.co.il
  10. ^ Mixcloud, Mixcloud
  11. ^ חוברת 365, אוגוסט 2013 | משק הבקר והחלב