משתמש:Stasia42

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מודעותיזם

מודעותיזם (או "תורת המודעות") היא אורח חיים ודת השייכים לאסכולת הדתות ה"דהרמיות". בניגוד לדתות "אברהמיות", שהן דתות מונותאיסטיות הדוגלות באל אחד, כל-יכול וכל-יודע, דת ה"מודעותיזם" דוגלת בכח הפנימי אשר נמצא בכל יצור חי, צומח, או דומם, בין אם בפוטנציה (רמת המודעות אליה ניתן להגיע), ובין אם בפועל (רמת המודעות בה מצויים בהווה).

מקורות והיסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקורה של דת המודעותיזם בהתעוררותו של העולם ה"חדש" (קרי, העולם המערבי), כמה שניות/שנים לפני שזה יהיה מאוחר מדי, והחלטה צלולה וברורה להבין את אשר מתרחש, בין אם בגוף הפנימי שלנו - מה אנחנו אוכלים, למי אנחנו מקשיבים, במה עוברים ימי חיינו, בין אם אצל קרובינו ואהובנו - משפחה, בני-זוג, חברים, מכרים וזרים, ובין אם בעולם בו אנו חיים ובו אנו תלויים (לפחות כרגע) באופן אבסולוטי.

מאפייני המאמינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאמיני הדת וההולכים בעקבות אורח החיים שהיא מציעה, מאופיינים בחשיבה ביקורתית וצלולה, שאינה לוקחת דבר בתור מובן מאליו. ה"מודעים" (כינוי למאמיני הדת) ספקניים כלפי מידע-לעוס ממקורות לא-בדוקים, מנסים להגיע למקור הבסיסי של כל מעשה או החלטה, מנהלים חיים של הטבה עם עצמם והזולת, ושואפים לאושר בר-קיימא גם להם, וגם לסובבים אותם. לא נדיר לראות חבורת "מודעים" מסתובבים יחדיו, עם חיוך מרוח על הפנים, כאשר רעשי צחוק ושמחה מלווים אותם באשר הם ילכו. אלימות ממוזערת עד כדי לא-קיימת בחברת ה"מודעים", למרות שאימון הגוף הינו אחד מהציוויים החזקים ביותר, "נפש בריאה בגוף בריא".

שלבי המודעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

השלב הראשון הינו שלב המודעות עצמית. התבוננות פנימה, אל תהום הקנאה והכעס, הפחד והריקבון. אל רוממות שיתוף-הפעולה והמבסוטיות, האומץ והעשייה.

השלב השני הינו שלב המודעות לאחרים. התבוננות החוצה, אל קרובי-משפחתך, בני/בנות-זוגך וחבריך, מכריך ואפילו אויביך. על מה הם חושבים ומה הם מרגישים? בעזרת ה"אמפתיה" תגיע המודעות כלפי אחרים.

השלב השלישי הינו שלב המודעות כלפי הסביבה. התבוננות ממבט-על, ממעוף הנשר או ממעוף הלוויין, מרום השמש והכוכבים. רק התבוננות חובקת עולם ומרחיקת-ראות תביא אותנו למודעות כלפי הסביבה הסובבת אותנו, על כל החי, הצומח והדומם שמוכל בחובה.

הציוויים העיקריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

להלן עשרת השאיפות של הדת המודעותיזם, מחולקות לפי שלבי המודעות:

חשוב מיקרו-

1. חפש את האושר והטוב, תהנה מהם.

2. חפש את העצבות והרוע, תיפטר מהם.

3. קבל בהבנה את הקנאה והכעס, מזער אותם ככל הניתן.

חשוב סביבך-

4. במוצאך את האושר, חפש איך לחלוק אותו עם האחרים.

5. בהבנתך איך להיפטר מהעצבות והרוע, חלוק את הידע עם אחרים סביבך.

6. בקבלך את עצמך כפי שהינך - ראשית קבל את האחרים כפי שהינם, ושנית, עזור להם להפוך לעצמם-טובים-יותר.

7. חשוב על האחר כבשר מבשרך, כאב את כאבו, שמח בשמחתו, עזור לו כפי שהיית רוצה שיעזרו לך.

חשוב מאקרו-

8. מצא את האנושיות בלא-אנשים. גדל חיה, צחק עם הפרח, חבק את העץ, חמול על האבן.

9. תראה את המציאות כפי שהינה, ולא כפי שאתה חושב שהינה.

10. חשוב על סביבתך כבשר מבשרך, כאב את כאבה, שמח בשמחתה, עזור לה כפי שהיית רוצה שסביבתך תעזור לך.


דת המודעותיזם הינה השלב הבא לקראת סופה של ההסטוריה האנושית כפי שאנו מכירים אותה, עם תום עידן ה"מהפכה המדעית", במהלכו קיבלה האנושות צעצועים נוצצים רבים, ועכשיו הגיע הזמן לקבל החלטות מושכלות ואחראיות בנוגע לשימוש ביעילות ובתבונה במתנות החדשות שנפלו עלינו מהשמים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]