משתמש:TheCheater/13 סיבות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
13 סיבות
Thirteen Reasons Why
כריכת הספר "13 סיבות"
כריכת הספר "13 סיבות"
מידע כללי
מאת ג'יי אשר
שפת המקור אנגלית
סוגה ספר נוער
הוצאה
הוצאה הוצאה מקורית:
ספרי פינגווין
הוצאה בעברית:
כנרת זמורה-ביתן דביר
תאריך הוצאה 2007
מספר עמודים 289 (בגרסה האנגלית)
250 (בגרסה העברית)
הוצאה בעברית
תרגום יעל אכמון

"13 סיבות"אנגלית: Thirteen Reasons Why) הוא רומן לנוער שנכתב על ידי הסופר האמריקאי ג'יי אשר. עלילת הספר מציגה את האנה בייקר, שמקליטה שלושה עשרה קלטות שמסבירות את הסיבות שבגללן החליטה לשים קץ לחייה.

ב-8 בפברואר, 2011, סרטי יוניברסל רכשו את הזכויות להפקת סרט לרומן, שסלינה גומז צפוייה לשחק בו את התפקיד הראשי של האנה בייקר.

עלילת הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

קליי ג'נסן, תלמיד תיכון שקט וביישן, חוזר הביתה מבית הספר ומוצא חבילה משולח אלמוני ליד דלת הכניסה. עם פתיחתה, הוא מגלה שבעה קלטות שהוקלטו על ידי האנה בייקר, אהבתו הראשונה ששמה קץ לחייה זמן קצר לפני כן. בקלטות, האנה מסבירה מהן שלוש עשרה הסיבות שבגללן החליטה לשים קץ לחייה, והן מועברות בין שנים עשר המעורבים בשיטת "מכתב שרשרת", כשלכל אחד מוקדשת קלטת שמסבירה את הקשר שלו להחלטה (עבור אחד מהם מוקדשות שתי קלטות). על מנת שהקלטות יועברו בין כל שנים עשר המוערבים, האנה, לפני מותה, שלחה סט קלטות נוסף לאדם אלמוני, והבהירה בתחילת הקלטת הראשונה שבמידה והקלטות לא יועברו בין כולם, הן יתפרסמו באמצעי התקשורת.

במהלך לילה שלם, קליי מאזין לכל שלושה עשרה הקלטות של האנה, בעודו מסתובב בעיר ומבקר במקומות בהם התרחשו האירועים במטרה להבין אותם טוב יותר. בקלטות האנה חושפת את סיפורה הכואב שמוביל אותה לדיכאון, ולבסוף להחלטה לשים קץ לחייה. כמו כן, הקלטות חושפות לקליי את הסודות האפלים של חבריו ללימודים, שחלקם אחראים באופן ישיר להחלטתה של האנה.