משתמש:Vi-Ner'd/Kamen Rider

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Kamen Rider
רכבת יפנית עם תמונה של קאמן ריידר עליה
רכבת יפנית עם תמונה של קאמן ריידר עליה
סוגה טוקוסאטסו
יוצרים שוטארו אישינומורי
ארץ מקור יפן
שפות יפנית
מספר עונות 33
הפקה
חברת הפקה חברת טואי
שידור
רשת שידור TV Asahi

סדרת קאמן ריידר היא זכיון מדיה יפני של גיבורי על שנוצרה מתוכניות טלוויזיה, סרטים, מאנגה ואנימה, ונוצרה על ידי אמן המנגה שוטארו אישינומורי . הסדרה מציגה גיבורי-על דמויי חרק הרוכבים על אופנוע ונלחמים בנבלי-על.

הסדרה החלה בשנת 1971 עם סדרת הטלוויזיה "Kamen Rider", שהציגה את טאקשי הונגו, הקאמן ריידר הראשון, ואת מסעו להביס את ארגון הרשע "Shocker". הסדרה המקורית הולידה אחריה סדרות וסרטי המשך והשפיעה על הפופולריות של ז'אנר הטוקוסאטסו ביפן.

סקירת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל סדרה בזכיון קאמן ריידר מציג את הקאמן ריידר, גיבור על חזק המזכיר חרק ורוכב על אופנוע, ואת מלחמת-האדם-האחד שלהם נגד כוחות הרשע, בדרך כלל ארגוני טרור שרוצים להשתלט על העולם. נושא חוזר בסדרה הוא שהכוחות של הריידר נוצרו מאותו מקור הטכנולוגיה של הנבלים, דבר היוצר נדר מוסרי של הדמויות הראשיות לא להשתמש בו לרעה.

בדומה לסופר סנטאי, כל סדרה מציגה ריידר שונה, דמויות חדשות וסיפור שונה המתרחש ביקום משל עצמו, אם כי היו מקרים שבה דמויות מסדרות קודמות הופיעו מחדש בסדרה עתידית.

לכל קאמן ריידר, שמראהם משתנה במהלך הסדרה, יש סט של ציוד לרשותם, למשל חגורת הריידר שלהם (הגורמת להם להשתנות לצורת הקאמן ריידר שלהם), חפצים, כלי נשק ואופנועים. החל מקאמן ריידר קוגה, הריידרים יכולים לשנות צורה לצורות חזקות אף יותר מצורות הבסיס שלהם. לריידרים יש מהלכי סיום רבים, אך המפורסם שבהם הוא "בעיטת הריידר" (Rider Kick), בעיטה עוצמתית הגורמת לאויב המקבל אותה להתפוצץ.

הִיסטוֹרִיָה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקופת שווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1970, המפיק של טואי, טורו הירייאמה, הציע "פרוייקט גיבור במסכה", וביקש משוטארו אישינומורי לעצוב דמויות לפרויקט. התוצאה הייתה קאמן ריידר, שהחלה את שידוריה ב-3 באפריל, 1971. טאקשי הונגו/קאמן ריידר 1 גולם על ידי השחקן והפעלולן הירושי פוג'יוקה, אך בזמן צילומי הפרק העשירי פוג'יוקה נפל מהאופנוע שלו במהלך פעלול ושבר את שתי רגליו. בתגובה לכך טואי הציגו ריידר שני, הייאטו איצ'ימונג'י/קאמן ריידר 2 (מגולם על ידי טאקשי סאסאקי), שהופיע לראשונה בפרק 14. טאקשי הונגו חזר לתפקידו באופן מלא בפרק 53, אך שני הריידרים נלחמו ביחד בפרקים נוספים.

לסדרה יצאו ארבע סדרות המשך (קאמן ריידר V3, קאמן ריידר X, קאמן ריידר אמזון וקאמן ריידר Stronger), ולאחר הפסקה של ארבע שנים חזרה לשידור עם "קאמן ריידר סקייריידר" ו"קאמן ריידר סופר-1", ויצאה להפסקה נוספת עד 1987, שבה שודרה הסדרה "קאמן ריידר בלאק", שזכתה לסדרת המשך בשם "קאמן ריידר בלאק RX" שנה לאחר מכן. סדרה זו הייתה האחרונה שנוצרה בתקופת שווה.

תקופת הייסי[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרות קאמן ריידר בתקופת ההייסי מחולקות לשני שלבים: שלב 1, המכיל את כל הסדרות שיצאו בין קאמן ריידר Kuuga לקאמן ריידר Decade, ושלב שתיים המכיל את כל הסדרות שיצאו אחרי Decade עד לסדרה האחרונה שיצאה בתקופת ההיסי, קאמן ריידר Zi-O.

שלב 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

טואי הכריזה על פרויקט חדש, קאמן ריידר Kuuga, במאי 1999. Kuuga הייתה חלק מהחייאת הסדרה לקראת חגיגות 30 השנה שלה, אותה תכנן שוטארו אישינומורי, שנפטר לפני שהסדרה נוצרה. קאמן ריידר Kuuga שודרה ב-30 בינואר, 2000, ומאז יוצאת סדרת קאמן ריידר בכל שנה.

ב-2005 יצא הסרט "קאמן ריידר: הראשון", המספר מחדש את העלילה של סדרת הטלוויזיה המקורית. לסרט יצא המשך בשם "קאמן ריידר: הבא", המספר מחדש את העלילה של קאמן ריידר V3.

הסדרה האחרונה שיצאה בשלב הראשון של תקופת ההייסי היא קאמן ריידר Decade, המציינת את חגיגות העשור לסדרות שיצאו בתקופת הייסי והגיבור המופיע בה יכול לשנות את צורתו לצורה של כל ריידר שהופיעה בסדרות אלו.

שלב 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

השלב השני של תקופת ההייסי נפתח עם קאמן ריידר W שהחלה את שידוריה בשנת 2009. שנת 2011 ציינה את חגיגות 40 השנים לזיכיון.

[[קטגוריה:סדרות דרמה יפניות]] [[קטגוריה:סדרות מאנגה]] [[קטגוריה:ציטוט עם תסריט בשפה זרה (יפנית)]]