משתמש:Yova/ארגז חול/ערך 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

חוג גזעאנגלית: Breed club, בתרגום חופשי מועדון גזע) הוא מועדון כלבים של גזע כלבים ספציפי.

חוגי גזע מגדירים את גזע טיפוחיהם על פי מסמך הנקרא תקן גזע, ויכולים להיות מספר חוגי גזע לאותו גזע שכל אחד מהם מגדיר אותו בצורה שונה. חוגי גזע הם אינם ארגונים מדעיים, ותקני הגזע לא נועדו להגדירו בצורה מדעית. כל מגדל חובב או קבוצה של מגדלים חובבים יכולים להקים חוג גזע ולכתוב תקן גזע לעצמם.

כל עוד לא נטען אחרת, המילה גזע בערך זה מתייחסת לגזע טיפוחיו של חוג הגזע.

מטרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוגי גזע קיימים כדי לתמוך בשמירה ובהגנה על גזעו של החוג. כל חוג גזע קובע לעצמו מה הוא יעשה לטובת הגזע, ולוקח בכך בחשבון את מטרתו המקורית של הגזע.

חוגי גזע כותבים את תקן הגזע בעצמם, וחוגי גזע עצמאים שומרים עליו אצלם, בעוד שחוגי גזע אחרים מסופחים למועדוני כלבים לאומיים ששומרים את תקני הגזע של חוגי גזע רבים הקיימים באזור גאוגרפי מסוים אצלם.

חוגי גזע מספקים מידע לציבור הרחב על הגזע. חברי החוג מסכימים לקוד אתי שמושגח על ידיו, וישנם מגדלים מיוחדים בחוגי גזע שעוזרים לאנשים למצוא מגדל מכובד. חוגי גזע נותנים חסות לתצוגות, לתחרויות ציד ולאירועים אחרים הקשורים לגזע.

חוגי גזע מקדמים את יתרונות גזעם, ולעתים קרובות הם מארגנים אירועים שבהם מדברים על נושאים הקשורים לתצוגות, אימונים, הרבעה ומחלות תורשתיות. חוגי גזע יכולים גם לספק סמינרי שיפוט על מנת להכשיר שופטי תחרויות כלבים, וחוגי גזע שגזעם משתתף בתצוגות יכולים לשמור על רשימות של שופטים. רוב חוגי הגזע מתכננים תצוגות או תחרויות של מספר סוגי ספורט כלבים המותאמים לגזע, והם מגייסים כספים למחקר של מחלות תורשתיות של הגזע.

*