נמלולים (סדרת משחקים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף נמלולים)
נמלולים
Lemmings
כללי
סוגה משחקי חשיבה ממוחשבים
פיתוח DMA Designs עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור Psygnosis (אנ')
Sony Computer Entertainment
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
פסל של הנמלולים בעיר דנדי שבסקוטלנד

נמלוליםאנגלית: Lemmings) היא סדרת משחקי וידאו מהסוגות משחק פלטפורמה ומשחק חשיבה שפותחה במקור על ידי DMA Design (הנקראת כיום Rockstar North) ופורסמה על ידי חברת Psygnosis (שנרכשה מאוחר יותר על ידי Sony Computer Entertainment). המשחק הראשון בסדרה יצא לשווקים ב-1991 וזכה לפופולריות רבה בעיקר בזכות מכניקת המשחק הייחודית.

סדרת המשחקים זכתה לפופולריות רבה במיוחד במהלך שנות ה-90 ובעקבות ההצלחה נוצרו לאורך השנים מספר משחקי המשך, משחקי ספין-אוף ורימייקים עבור פלטפורמות שונות.

סדרת משחקי Lemmings שייכים כיום לחטיבת משחקי הווידאו של חברת סוני, Sony Interactive Entertainment, עקב קניית חברת Psygnosis בשנת 1993 וגם כל שאר מותגי החברה עברו לידיה של סוני.

המשחק מבוסס על מיתוס ידוע לפיו הלמינגים, מין מכרסם הנפוץ בסמוך לאזור הארקטי, קופצים בהמוניהם אל מותם כאשר אוכלוסייתם גדלה.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת המשחקים השחקן צריך להוביל קבוצת למוסיים אנתרופומורפיים, המכונים "נמלולים", דרך מספר מכשולים על מנת שהם יגיעו ליעד מסוים. כל הנמלולים הולכים תמיד באותו הכיוון זה אחר זה, אלא אם השחקן מקצה לנמלולים מסוימים משימות מסוימות, וכולם אפילו ייפלו למותם מהקצה של פלטפורמות אלא אם כן השחקן מציב להם מחסומים. בכל שלב במשחק השחקן חייב לוודא שכמות מסוימת של נמלולים תשרוד על מנת שהשחקן יוכל להתקדם לשלב הבא. כמו כן השחקן צריך לקבוע מי מהנמלולים יקבל מיומנויות מסוימות שיאפשרו להם להוביל את יתר הנמלולים ליעד מסוים בבטחה.

בכל אחד מהמשחקים בסדרה השחקן צריך להוביל יצורים קטנים וירוקי שיער, המכונים "נמלולים", עד ביתם, דרך סדרת מכשולים. הנמלולים הם יצורים מוגבלים ההולכים רק ישר, ללא קשר למה שהם רואים. באמצעות כלים מוגבלים שמקבל השחקן, הוא מעניק לנמלולים מסוימים יכולות שונות האמורות לפרוץ את הדרך אל הבית ולאפשר לכוון את כל הנמלולים אל ביתם.

משחקי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם המשחק תאריך השקה הערות
Lemmings יצא ב-14 בפברואר 1991 המשחק המקורי בסדרת המשחקים.
Lemmings 2: The Tribes (אנ') יצא בשנת 1993 המשחק השני בסדרה הכיל 12 שבטים שונים של נמלולים. לכל שבט במשחק היו מיומנויות ייחודיות משלו, ומספרן הכולל במשחק זה היה 60. כמו כן, המשחק הכיל גם מגוון רב יותר של שלבים.
All New World of Lemmings (אנ') יצא ב-1994 במשחק השלישי בסדרה השחקן שולט בשלושה שבטי נמלולים. המשחק נחל כישלון גדול ויצא רק לאמיגה ולמחשב האישי.[1] זה היה המשחק האחרון בסדרה שפותח על ידי DMA Design.
3D Lemmings (אנ') יצא ב-1995 המשחק הרביעי בסדרה, אשר פותח על ידי חברת Clockwork Games, היה המשחק הראשון בסדרה שהתרחש בסביבה תלת־ממדית.
Lemmings Revolution (אנ') יצא ב-28 באפריל 2000 המשחק החמישי בסדרה הכיל קונספט שהיה דומה יותר למשחק המקורי בסדרה אך השלבים היו בנויים כעת סביב גליל תחת ממדי.
Lemmings (2006) (אנ') יצא ב-23 במאי 2006 גרסה מחודשת למשחק המקורי בסדרה שפותח על ידי חברת Team17 ופורסם על ידי Sony Computer Entertainment. המשחק יצא רק לפלייסטיישן 2, פלייסטיישן 3 ול-PlayStation Portable. הגרסה של המשחק לפלייסטיישן 3 מכילה 45 שלבים חדשים.
Lemmings Touch יצא ב-27 במאי 2014 משחק מובייל.
Lemmings: The Official Game יצא ב-20 בדצמבר 2018 משחק מובייל.

בשנת 1996 יצאו שני משחקי ספין אוף של נמלולים: אחד בשם "The Adventures of Lomax" (אנ'), אשר מציג את לומאקס כגיבור הנמלולים, ואף מציג משחקיות שונה לחלוטין בסגנון פלטפורמה, והשני, "Lemmings Paintball" (אנ') משחק איזומטרי בסגנון פיינטבול.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נמלולים בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Hardcore Gaming 101: Lemmings, hg101.kontek.net