פוקר קהילתי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פוקר קהילתיאנגלית: Community card poker) הוא תת-משפחה של סגנונות פוקר, בהם היד של השחקן מורכבת מקלפים קהילתיים, שחשופים בפני כולם, וקלפים מוסתרים אשר רק השחקן רואה. המשחקים הנפוצים בתת-משפחה זו הם טקסס הולדם ואומהה הולדם.

המשחקים משוחקים לרוב עם חבילת קלפים סטנדרטית של 52 קלפים, אך קיימים גם משחקים המשתמשים בחלק מהקלפים בלבד.[1] מספר הקלפים הקהילתיים והמוסתרים משתנה בין משחקים.

סוגי הקלפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קלפי קהילה – קלפים החשופים לכלל השחקנים, אשר נפתחים בשלבים שונים בהתאם לווריאציית המשחק המשוחק.
  • קלפי השחקן – קלפים המוסתרים בפני כלל השחקנים, וכל שחקן רשאי לצפות בקלפיו בלבד. לרוב מחולקים בתחילת המשחק, לפני חלוקת קלפי הקהילה.

כל שחקן מרכיב את ידו בעזרת קלפי הקהילה וקלפיו המוסתרים. מספר הקלפים בהם ניתן להשתמש משתנה בין וריאציות.[2]

מהלך המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת המשחק מחולקים לכל שחקן מספר קלפים מוסתרים (Hole cards) אשר הם קלפי השחקן ורק לאותו השחקן ניתנת האפשרות לצפות בהם. לאחר סבב ההימורים הראשוני נפתחים שלושה קלפי קהילה (Flop) ואחריהם מתקיים סבב הימורים נוסף. בתום סבב ההימורים נפתח קלף קהילה נוסף (Turn) שאחריו מתקיים סבב הימורים נוסף. בתום סבב ההימורים נפתח קלף קהילה חמישי (River), ואחריו מתקיים סבב הימורים אחרון שבסופו נקבע המנצח.

מספר סבבי המשחק וכמות הקלפים הנפתחים עשויים להשתנות בווריאציות שונות. למשל, ב-"Double Board" נפתחים מספר כפול של קלפים, ב-"No River" לא נפתח הקלף החמישי, וב-"Ocean" ישנו סבב הימורים נוסף לאחר פתיחת קלף שישי.

סוגי משחק נפוצים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • טקסס הולדם – כל שחקן מקבל שני קלפים מוסתרים, ובמהלך המשחק נפתחים חמישה קלפי קהילה. כל שחקן מרכיב את ידו בעזרת קלפיו המוסתרים וקלפי הקהילה, כאשר השחקן יכול לבחור האם להשתמש בשלושה, ארבעה או כל חמשת קלפי הקהילה, ובהתאמה להשתמש בשניים, אחד או לא להשתמש בקלפיו המוסתרים בכלל.
  • אומהה הולדם – כל שחקן מקבל ארבעה קלפים מוסתרים, ובמהלך המשחק נפתחים חמישה קלפי קהילה. כל שחקן מרכיב את ידו בעזרת קלפיו המוסתרים וקלפי הקהילה, כאשר השחקן חייב להשתמש בשלושה קלפי קהילה ובשניים מתוך ארבעת קלפיו.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]