פורטל:קומיקס/כותב קומיקס נבחר/2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מגדי א-שאפעי (בערבית: مجدي الشافعي) הוא כותב ומאייר הקומיקס הערבי הראשון, שנולד בלוב בשנת 1961 ועבר למצרים בגיל צעיר. יצירתו המפורסמת ביותר היא "מטרו", ספר הקומיקס הערבי המקורי הראשון למבוגרים, והקומיקס הראשון שפורסם במצרים. הקומיקס משקף את שחיתות שלטונו של חוסני מובארכ, דבר שהוביל להליך משפטי נגד אל-שאפעי. משפטו עורר תגובה גדולה ברחבי העולם, וארגוני זכויות אדם רבים קראו בעד אל-שאפעי. לבסוף הוחלט לגנוז את הספר, לקנוס את אל-שאפעי ולהטיל עליו שנת מאסר על תנאי.

הספר לא ראה אור במשך הרבה מאוד זמן עד שבשנת 2015, תחת שלטונו של עבד אל-פתאח א-סיסי, פורסם מחדש במצרים. בשנת 2012, הספר ראה אור בבריטניה בתרגום אנגלי, כאשר עותק גנוז אחד הצליח להתגלגל להוצאת ספרים בריטית. הספר נחשב פורץ דרך, ואל-שאפעי הוא הכותב הערבי היחיד שנכנס לספר "1001 קומיקס".

כיום אל-שאפעי הוא אמן מוכר במצרים ובעולם כולו, והוא המארגן והמפיק בפועל של אירוע "CAHIRO COMIX", פסטיבל קומיקס ייחודי שמתקיים בקהיר מדי שנה ובו ניתן לקנות קומיקס ערבי מקורי. בעקבות ספרו המהפכני של אל-שאפעי, אמנים ערביים רבים ברחבי העולם החלו לפרסם ספרי קומיקס למבוגרים ונפתחו הוצאות ספרים רבות שעוסקות בקומיקס ערבי למבוגרים. רבים מכותבי הקומיקס בעולם הערבי כיום מגדירים את אל-שאפעי כהשראה העיקרית להתפשטות הקומיקס הערבי במגזר.

לערך המלא