רודולף השני, דוכס אוסטריה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רודולף השני, דוכס אוסטריה
Rudolf II
לידה 1270
ריינפלדן, שווייץ עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 10 במאי 1290 (בגיל 20 בערך)
פראג, ממלכת בוהמיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה קתדרלת ויטוס הקדוש עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Agnes of Bohemia (1289–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
שושלת בית הבסבורג
אב רודולף הראשון, מלך גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
אם גרטרוד מהוהנבורג עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים John Parricida עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רודולף השני, דוכס אוסטריה (127010 במאי 1290), חבר בבית הבסבורג, היה דוכס אוסטריה ושטיריה בשנים 12821283, יחד עם אחיו הבכור אלברכט הראשון, מלך גרמניה, שירש אותו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רודולף השני נולד בריינפלדן, שוואביה, בנו הצעיר של הרוזן רודולף מהבסבורג ואשתו הראשונה גרטרוד מהוהנברג. בשנת 1273 אביו נבחר למלך גרמניה, הראשון מהשושלת ההבסבורגית, ולאחר מכן הוא תפס את דוכסויות אוסטריה, שטיריה וקרינתיה מאוטוקאר השני, מלך בוהמיה לאחר שהמלך אוטוקאר הובס ונהרג בקרב מרכפלד בשנת 1278, המלך רודולף בדצמבר 1282 מסר לבניו אלברכט ורודולף את הדוכסויות האוסטרית והשטירית. עם זאת, בחוזה ריינפלדן ב-1 ביוני 1283 רודולף נאלץ לוותר על חלקו לטובת אחיו הבכור אלברכט.

כפיצוי רודולף הוגדר כמלך לעתיד ואביו מינה אותו ל"דוכס שוואביה" - תואר פחות מכובד, שכן דוכסות הגזע לשעבר נקלעה לאי סדר לאורך זמן לאחר שהדוכס האחרון מבית הוהנשטאופן, קונדרין, נהרג בשנת 1268. בשוואביה החזיקו הרוזנים לבית הבסבורג רק שטחים ביתיים קטנים יותר, שהוגדרו מאוחר יותר כאוסטריה הנוספת, בהם רודולף מעולם לא תפס אחיזה.

במהלך תהליך ההתפייסות עם שושלת פשמישל הבוהמית, רודולף בשנת 1289 התחתן עם אגנס (1269–1296), בתו של המלך אוטוקאר השני. רודולף מת בפתאומיות בגיל 20 בפראג, שם שהה בחצרו של גיסו המלך ואצלב השני. באותה שנה נולד בנו, יוהאן רוצח האב. כישלון אחיו להבטיח כי רודולף יפוצה כראוי על ויתור על טענתו על כס המלכות גרם למריבות בשושלת הבסבורג, מה שהוביל לרצח אלברכט על ידי בנו של רודולף, יוהאן, ב-1308.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]