רק שלך

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"רק שלך"
שיר בביצוע עומר אדם
מתוך האלבום חמישה לילות
יצא לאור 21 במרץ 2024
שפה עברית
אורך 3:54
כתיבה עומר אדם, אושר כהן
לחן אושר כהן
הפקה אושר כהן, לידור עייש

"רק שלך" הוא שיר של הזמר הישראלי עומר אדם, מתוך המיני-אלבום "חמישה לילות". השיר יצא לאור ב-21 במרץ 2024, כרצועה החמישית והסוגרת של האלבום. הוא נכתב על ידי עומר אדם עצמו, יחד עם הזמר אושר כהן, שהלחין את השיר ואף הפיק אותו יחד עם לידור עייש.

השיר הגיע למקום הראשון במצעד היטליסט של מאקו. זה שירו השני של עומר אדם שהגיע להישג זה, לאחר "יהיה טוב & מים שקופים" עם יסמין מועלם.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך חודש מרץ 2024, אדם רמז על הפרויקט המוזיקלי הבא שלו דרך חשבון האינסטגרם שלו, שם תיעד את האמן פילפלד מציג את מה שנראה כמספר עטיפות אלבומים או סינגלים.[1] בסרטון ניתן לזהות את הכתובות על העטיפות, המציינות את שמות השירים החדשים של אדם, ובהם "רק שלך", שהוא הרצועה החמישית והסוגרת את המיני-אלבום.[1]

הצלחה מסחרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר צאתו של המיני-אלבום חמישה לילות, לצד שאר שירי האלבום, זכה השיר להצלחה רבה בסטרימינג, ובעקבות זאת נכנס למקום ה-38 במצעד היטליסט של מאקו, והיה לשיר הגבוה ביותר במצעד מתוך האלבום. שבוע לאחר מכן, הגיע השיר למקום השני,[2] ובשיאו הגיע למקום הראשון, כאשר "לילות וקללות" במקום הרביעי, "כסף או דמעות" במקום השישי, "מבת ים ועד הנצח" במקום השביעי ו"אקדח" במקום השמיני.[3] אדם הוא האמן הראשון שהכניס חמישה שירים לעשירייה הפותחת בו-זמנית. זה שירו השני של אדם שהגיע למקום הראשון במצעד, לאחר "יהיה טוב & מים שקופים" שהקליט יחד עם יסמין מועלם.

גם בתחנות הרדיו זכה השיר להצלחה, כאשר הגיע למקום השמיני במצעד השבועי של מדיה פורסט, עם 91 השמעות סך הכל בתחנות הרדיו. השיר הגיע גם למקום הראשון בעשירייה של כאן גימל ובמצעד הרשמי של גלגלצ.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים (2024)
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל מדיה פורסט ישראל 8
העשירייה 1
המצעד הרשמי של גלגלצ 1
היטליסט 1

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]