שיחה:אבל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בלבול מוחלט בערך ושינוי שם הערך[עריכת קוד מקור]

יש בלבול מוחלט במבנה של הערך, בפתיח הוא מתייחס לשכול, שלפי ההגדה היא סוג מסוים של אבל, ואילו ברבות מהפסקאות האחרות מתייחסים לתופעת האבלות בכללותה. כמו כן הקישור לשפה האנגלית הוא לערך הנוגע באבל כללי. פתרון אפשרי:

  1. העברת הערך אבל, שמהווה כרגע דף פירושנים, לערך אבל (פירושונים)
  2. העברת הערך הנוכחי לדף "אבל"
  3. שינוי הפתיח למשהו בסגנון: "אבל הוא צער על מותו של קרוב או אהוב", או לפי הערך שיקום מאובדן:" אבל היא תגובה טבעית למותו של אדם קרוב ואהוב, אבדן בריאות, קריירה, מעמד, תפקיד, גירושין, הפסד כספי ועוד. התגובה כוללת ביטויים שונים של עצב, דיכאון ומרכיבים רגשיים, חשיבתיים והתנהגותיים, התואמים את חווית האבל ואת יחסי הגומלין שלו עם הנפטר בעודו חי. האבל הוא תלוי תרבות ונתמך על ידי טקסים חברתיים שונים בתרבויות ודתות שונות."
  4. ליצור פיסקה חדשה, "שכול" שתכיל את הפתיח הקיים.

לחלופין אפשר להעביר את הערך לאבל ושכול, לשלב בפתיח את הפתיח הקיים והפתיח המוצא למעלה, ולבצע עריכות בגוף הערך כך שיתיאמו לשם החדש בברכה--יום טוב - שיחה 02:36, 22 בנובמבר 2016 (IST)תגובה

בעד. יוניון ג'ק - שיחה 21:13, 16 בדצמבר 2016 (IST)תגובה
בוצע. יוניון ג'ק - שיחה 10:37, 17 בדצמבר 2016 (IST)תגובה

פיצול[עריכת קוד מקור]

הערך עוסק בשני נושאים שונים - אבל ושכול. שכול הוא מקרה פרטי של אבל, לא להפך. לכן אין מקום להרחיב בנושא אבל דווקא כאן אלא בערך עצמאי. בנוגע לערך הזה - יש מקום גם כן כערך עצמאי, בדומה ליתמות, אך שיעסוק רק בנושא השכול. בר - שיחה 10:11, 23 בנובמבר 2016 (IST)תגובה

בעד. יחד עם זאת, בשלב הראשון שאני מציע שנפעל על פי ההצעה בפסקה אחת למעלה: הערך "שכול" ישונה להיות "אבל". אחר כך, אם תרצה לכתוב ערך מורחב בנושא "שכול" - אתה מוזמן. יוניון ג'ק - שיחה 21:14, 16 בדצמבר 2016 (IST)תגובה
בוצע. יוניון ג'ק - שיחה 10:44, 17 בדצמבר 2016 (IST)תגובה
תודה רבה!ℬ𝐴ℛשיחה16:03, 17 בדצמבר 2016 (IST)תגובה

רשימת קריאה נוספת[עריכת קוד מקור]

ברשימת הספרים לקריאה נוספת, רבים מהספרים עוסקים בשכול, שהוא סוג מסויים של אבל, ולא באבל. יורם קפלן, עו"ס 11:36, 10 במאי 2017 (IDT)

כותרת רמה 2[עריכת קוד מקור]

התמונה הראשונה בערך, "סתם" לא צנועה ואין עניין להביא אותה סתם שיש אלפי תמונות אחרות שאישה מתאבלת על בעלה. אם כל כך מפריע לך שבתמונה רואים את השד של האישה, אתה מוזמן למצוא תמונה טובה חוקית אחרת ולשים אותה במקום.

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (דצמבר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באבל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 04:56, 14 בדצמבר 2023 (IST)תגובה