שיחה:אריסטובולוס השני

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

איך קראו לאיש הזה אריסטובולוס השני (עמדת שן שש זעם) או יהודה אריסטובולוס השני (עמדת נריה הרואה). נוצרו כאן שני ערכים, וזו בוודאי כפילות מיותרת. עצרתי את הכפילות באמצעות הפניה מהערך הקצר לערך הארוך, אך עכשיו עליכם להסכים על שמו. דוד שי 10:37, 3 ספט' 2004 (UTC)

כאמור, לא מצאתי בשום מקום שקראו לאריסטובולוס השני "יהודה" (להבדיל כמובן מאריסטובולוס הראשון), ואף הבאתי קישור לעיל שברור ממנו שלא קראו לאדם זה יהודה.
האנציקלופדיה העברית תומכת בשן שש זעם, ובה יש ערכים "אריסטובולוס I יהודה", "אריסטובולוס II" "אריסטובולוס III". דוד שי 10:42, 3 ספט' 2004 (UTC)
לפי YNET הוא נקרא יהודה אריסטובולוס השני ואחיו נקרא יוחנן הורקנוס השני. מציע להפנות מאריסטובולוס השני ליהודה אריסטובולוס השני --נריה הרואה 10:50, 3 ספט' 2004 (UTC)
אין לי גישה ישירה לאנציקלופדיה של ynet, אבל על-פי גוגל הוא נקרא שם אריסטובולוס השני. באיזה מקורות ממש מצאת התייחסות ליהודה אריסטובולוס השני? דוד שי 11:03, 3 ספט' 2004 (UTC)
תנסה לכתוב את שמו ככה "יהודה אריסטובולוס ה-2" --נריה הרואה 11:18, 3 ספט' 2004 (UTC)
תנסה לכתוב את שמו "אריסטובולוס ה-2", ותראה ש-ynet אינה מקור רציני: הוא קרוי שם "אריסטובולוס ה-2", "יהודה אריסטובולוס ה-2" וגם "אריסטובולוס השני". זה מה שקורה כשלוקחים שלוש אנציקלופדיות ומאחדים אותן לאחת בלי לבצע עריכה יסודית. אצלנו נשאיר את המצב כפי שהוא כעת, כלומר הפניה מיהודה אריסטובולוס השני לאריסטובולוס השני. דוד שי 11:29, 3 ספט' 2004 (UTC)
אני לא ראה את הבעיה. היו לו שני שמות, כמו לכל החשמונאים החל מיוחנן הורקנוס הראשון, שם עברי "יהודה" ושם יווני "אריסטובולוס". בתקופתו כבר החלו החשמונאים להמעיט בשימוש בשמות העבריים שלהם. פחות הגיוני השם יונתן, כפי שאמר זעם, כי לאביו גם קראו יונתן (=ינאי זה קיצור). מה גם שהחשמונאים נהגו לקרוא לנכדים בשמות של הסבים, ולסבו קראו יהודה אריסטובולוס. --נריה הרואה 11:40, 3 ספט' 2004 (UTC)
א. אין בעיה במצב הנוכחי, שבו יש הפניה מהשם הפחות ידוע לשם היותר ידוע. ב. האנציקלופדיה העברית, שהיא מקור אמין בעיני, קוראת לו אריסטובולוס השני, ואינה מציינת כלל "יהודה" בשמו, להבדיל מיהודה אריסטובולוס הראשון ומאריסטובולוס השלישי, שבגוף הערך המטקדש לו נאמר ששמו העברי היה יונתן (את שני הערכים הראשונים כתב אברהם שליט, פרופסור באוניברסיטה העברית). ג. לוגיקה זה דבר נחמד, אבל איני רואה טעם להשתמש בה כשניתן להשתמש בעובדות. האם יש מקור אמין שבו מוזכר יהודה אריסטובולוס השני? גם אם יש כזה לא אשנה את כיוון ההפניה, כי ברור לי שהכיוון הנוכחי הוא הנכון, אבל אני סקרן לדעת האם לשם זה יש בסיס כלשהו, או שבטעות יסודו. דוד שי 12:18, 3 ספט' 2004 (UTC)