שיחה:בית השנטי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יש לי את הזכות להשתמש בתוכן זה ממנכ"ל בית השנטי. התוכן שמופיע בקישור נלקח מהאתר הרשמי של בית השנטי Elron - שיחה 15:41, 3 בספטמבר 2008 (IDT)[תגובה]

התמונה הנ"ל נלקחה מהאתר הישן של בית השנטי, אתה מוזמן להתעדכן באתר החדש www.shanti.org.il

לכשיכתב תמונה:Shanti House Nave Zedeq.jpg. שנילישיחה 22:46, 3 בספטמבר 2008 (IDT)[תגובה]

הוספה, תודה. אביעדוס - שיחה 20:00, 5 באוקטובר 2008 (IST)[תגובה]

צריך להוסיף ערך על תחקיר עובדה שהולך להיות משודר מחר, על התנהגות של העובדים בבית השנטי והעלמת העין כנראה מצד גב' מריומה. בנוסף, להוסיף על מכתב ההתראה ששלחה גב' מריומה בניסיון לבטל את שידור התוכנית והפעלת לחצים ממנה על מי שגדלו במקום ומי שבחרו לדבר בתוכנית. כמובן שהסעיף יהיה כתוב לאחר תום התוכנית. https://www.israelhayom.co.il/culture/tv/article/10757643

דנידין1998 - שיחה 01:15, 11 במאי 2022 (IDT)[תגובה]

אף אחד לא העלאה הצדקה למחיקה של תוכן או התנגדות שהעלתי את הנושא - אם יש מוזמן לכתוב פה למה.
תודה --דנידין1998 - שיחה 00:10, 16 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
בגלל שחזורים של אנונימיים ובגלל חוסר הניטרליות שלדעתי מתחוללת בפסקה הזאת, שחזרתי לגרסה יציבה, נראה לי צריך לדון עליה.
הנה היא:
במסגרת תוכנית עובדה, נחשפו פגיעות קשות כנגד בני נוער ונפגעות תקיפה מינית והממצאים היו:
  • בקרב בני נוער שהתגוררו במוסד - גירוש מבית השנטי ללא העברת מידע למשרד הרווחה, או העברה למוסד לנוער במצוקה אחר.
  • בניגוד לחוק "החוק למניעת העסקה של עברייני מין במוסדות מסוימים", ובניגוד למה שהצהירה בפני בית המשפט – מריומה קליין העסיקה עבריין מין מורשע כמדריך בבית השנטי. שביצע מקרה אונס כנגד מדריכה אחרת במוסד הנ"ל.
  • הפעלת לחצים על צעירים המתגוררים במוסד, לשתף את סיפור חייהם לטובת גיוס תרומות, בשילוב של הפרזה בתיאורים - לטובת גיוס כספי תרומות. אף כנגד רצונם ואיומים על פגיעה בהמשך זמן שהותם במוסד.
  • התגלו מקרי הומופוביה כנגד נערים מצד מנהלת בית השנטי תוך אמירה: "אצלנו בבית השנטי זה כמו משפחה, הנערים והנערות יכולים לצאת מהמקלחת בעירום ואני לא מוכנה שאיזה הומו יגש לאיזה נער ויגיד לו: וואו איזה בולבול יפה יש לך".
אקסינו - שיחה 17:14, 16 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
כמובן שבעיני מוסכם - ונראה לי אפשר להחליף את הסעיף האחרון ל-"התגלו מקרי הומופוביה כנגד נערים מצד מנהלת בית השנטי, תוך אמירות שוניות במחלוקת"
--דנידין1998 - שיחה 17:26, 16 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
תמצתתי את הפרק לדברים המשמעותיים והחריגים בלבד. ‏La Nave Partirà17:31, 21 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
La Nave Partirà - נראה שמצמאת למה שרלוונטי מבחינתך, השאלה למה? למה להוריד ולשבור את האיזון הנטרלי? איך זה רלוונטי למחוק את הקישור לכתבה שצורפה?
דוגמאות שתפסו את עיני ואני אשמח למשל להסבר לתמצות:
- שלכאורה בית השנטי "שאינו מתאים לכל הנערים" - זה לא מה שנאמר בתחקיר, אלא שיש בעיה כללית וצריך לבדוק לצד ההשגים איך מגנים על הנערות והנערים מצד התנהלות לא רואיה, העסקה של גורמים לא מקצועיים, חשיפה של האוכלוסייה לתוכן לא הולם ועוד.
- איך צמצמת את המידע שהמשיכו להעסיק עבריין מין כנגד החוק, למרות ההתחייבות של מנהלת המוסד לבית המשפט שלא תכניס אותו פעם נוספת לעבודה במוסד של בני נוער - למשפט מאוד "תמים" - "מדריך שהורשע במעשה מגונה (לא מדובר במעשה מגונה - אלא נקבע בבית המשפט שבוצע אונס - דרגה יותר חמורה) מחוץ לבית ממשיך להדריך" - כלומר גם צמצמת והסרת חלקים רלוונטיים וגם כתבת משהו בצורה די סתמית שמורידה את החומרה של הביקורת.
אני מאוד אשמח להסברים שלא מאפשרים להציג את הביקורת כפי שהיא אמורה להיות?--דנידין1998 - שיחה 17:49, 21 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
אני אסביר, אבל אתה לא רשאי להחזיר תוכן שיש לו התנגדות. בפעם השלישית שתחזיר תיחסם, אבל בינתיים עוד לא מחקתי.
ראינו תחקיר צהוב, אופייני לתרבות הביטול, וכמעט ללא עובדות.
1. "במסגרת התוכנית "עובדה" נחשפו פגיעות קשות בבני נוער ונפגעות תקיפה מינית".
מה שראינו זה ראיונות עם מספר נערים שהוצאו מבית השנטי. איננו יודעים למה הם הוצאו, ואיננו יודעים מה רמת האמינות של הסיפורים. לא נדע למה הם הוצאו כי בית השנטי לא ימסור פרטים כאלה.
לא נחשפו פגיעות קשות, ראינו נערים שהעידו שלא השתלבו, וראינו נערה ששמעה את מריומה אומרת משהו לא פוליקל קורקטי - בית השנטי הוא לא מקום לפוליטיקל קורקטנס אלא למציאות החיים. אלה לא דברים שמוגדרים אנציקלופדית "פגיעות קשות".
2. "בניגוד לחוק "החוק למניעת העסקה של עברייני מין במוסדות מסוימים", ובניגוד למה שהצהירה בפני בית המשפט – מריומה קליין העסיקה עבריין מין מורשע כמדריך בבית השנטי. שביצע מקרה אונס כנגד מדריכה אחרת במוסד הנ"ל."
בית המשפט דן אותו על מעשה מגונה ולא על אונס. לפי מאמר שקראתי הוא מועסק בתפעול ולא בהדרכה. ‏La Nave Partirà20:32, 21 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
נתת את כל התשובות מדף המסרים של בית השנטי (שגם רץ ברחבי הרשת, צילום מסך עם אותם הסברים), דובר שם מעבר למה שתיארת, בית השנטי גם צריך לעמוד בביקורת ולא לפי מה שאת מתארת בצורה מאוד מזלזלת כהרגלך כנראה "כתבה צהובה" - כלל גורמי המקצוע - תומכים בתוכנית שאת כנראה לא ראית, ולא מתייחסים אליה כתחקיר צהוב - דובר שם לטובת "בית השנטי" לצד הביקורת
בנתיים את מעבירה ביקורת נטולת נטרליות, מדף מסרים, עם זלזול באנשי מקצוע, בחוק הישראלי, את מאשימה את הקורבות ואף מקטינה אותם - למה?
גם לא ענית בכלל למה מחקת פעם אחר פעם את הקישור לכתבה? יכול להיות שמשהו משלם לך? יש לך קירבה מסוימת למשהו שמדריך/ מעסיק/ מנהל את בית השנטי?
בנוגע לטענה "שהעסיקו אותו בתפעול ולא בהדרכה" - זה תירוץ שמריומה נתנה, הוא הדריך חניכים גם בתור "עובד בתפעול".
אני מאוד אשמח לצורף של עוד עורכים, שיתמוך בדבריך אם הם נכונים, כי אין לך שום נימוק עם בסיס למה שאת רוצה לכתוב, אין לך שום סיבה למחוק את הקישור לכתבה וגם למחוק דברים שהם ביקורת ולא כמו שאת מציגה כתבה צהובה. עצם זה שלקח לך זמן לענות לי אחרי הפעם השנייה, כי בפעם הראשונה את בכלל לא טרחת לכתוב משהו, שמה שכתבת אלו אותם דברים שנאמרים מדף המסרים של אנשי בית השנטי, ובגלל שיש לך היסטוריה של ניהול מלחמות עריכה - אני חושב שזה לא לעניין בכלל שתחליטי על דעתך עצמך, אם לחסום משתמשים ששומרים על נטרליות דנידין1998 - שיחה 21:21, 21 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
שלום אקסינו ודגש, אני אשמח בבקשה להסברים, למה משתמשת שעם כל הכבוד להיסטוריה שלה, יכולה לבצע מלחמת עריכה - פעם אחר פעם, להחליט האם לחסום משהו. בנוסף, גם למה להרוס מה שנכתב בצורה נטרלית לדף המסרים של "בית השנטי"? שלא נדבר על מחיקה גסה מבלי לתת הסברים בפעם הראשונה. תודה --דנידין1998 - שיחה 21:28, 21 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
החזרתי את הקישור לעובדה שמחקתי בטעות. לא, אין לי ולא היה לי מעולם שום קשר לעמותה, לא היה לי מושג שהיום היא משהו כל כך גדול עם כפר שנבנה בדרום. אנחנו אנציקלופדיה וכותבים עובדות בלבד, בלי להרוס מפעלים מפי השמועה. ‏La Nave Partirà04:51, 22 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
אני דורש שיגיע עורך יותר מיומן ממך, אחד שלא מנהל מלחמת עריכות ונאמן לערכים של ויקיפדיה - שלא נדבר על הנהלים, לא הבאת שום טענת שמצדיקה את המחיקה של פרטים שנכתבו כפי שנאמר בכתבה - כלומר בצורה נטרלית.
אם את "בטעות מוחקת" - פעם אחר פעם בברוטליות - עדיף שלא תגעי או שיחסמו אותך.
אם את "לא מכירה את בית השנטי" - בטענה שאין לך קשר במקרה ואת במקרה מוחקת לפי מה שמתאים לאותו עורך שכן קשור לבית השנטי, זה פשוט בושה שאת מתנהלת כך. דנידין1998 - שיחה 06:43, 22 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
@דנידין1998, אנא לשמור על כבודם של עורכים אחרים במיזם, ולא להתחיל להכפיש אותם ולייחס להם כוונות רעות.
אם לדעתך יש תוכן שחסר בערך, יש לדון כאן ולא להשיב את התוכן לערך לפני הסכמה.
@La Nave Partirà, אין לנהל דיונים על גוף הערך, אם מישהו משחזר את עריכותייך יש לבקש מהמפעילים להתערב, כפי שעשית לבסוף.
שיהיה לכם המשך דיון ענייני ופורה. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 11:07, 22 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
התו השמיני שלום ואני שמח שהצטרפת לדיון. אני הייתי מאוד מנומס, לעומת אותה עורכת שלא פעם ביצעה מלחמות עריכה והתבטא בצורה שלא רק מכפישה אל מזלזלת ובוטה.
אני התנהלתי לפי הכללים - בעוד שאותה עורכת פשוט מחקה דברים ושיתנה לפי הדעה האישית שלה, ללא הבנה של החומר. כשאותה עורכת מחליטה על דעת עצמה לשנות תוך זולזול בוטה בי ללא הפסקה, איך אני אמור כבר להגיד? שלא נדבר שהיא החליטה למחוק לגמרי את הערך בלי שום סיבה ולאחר מכן שכתבה על פי דעתה האישית "שהתוכנית הייתה צהובה" - איך זה בדיוק מראה שויקיפדיה נטרלית? אם עורכת מחליטה לזלזל בנפגעות תקיפה מינית, נערים שנפגעו מכל סיבה שהיא - למה השכתוב שלה בסדר ולא כתיבה של כל הביקורת שנאמרה במסגרת התכונית.
בנוסף, אני מודה לך שהשארת את הגישה לכתבה, כי גם את זה היא לא הייתה מסוגלת לעשות, מתוך "שכחה".
- דנידין1998 - שיחה 21:00, 22 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
אתה לא ממש מדייק בדבריך.
אתה פעלת לפי הכללים, וגם היא פעלה לפי הכללים. בדיוק כמו שניתן להוסיף מידע לערך, ניתן להסיר ממנו מידע לאחר נימוק, כפי שהיא אכן עשתה. אם ההסרה אינה מוצאת חן בעיניך – אין להוסיף שוב את התוכן לערך ולבצע מלחמה על גבו, אלא לדון בצורה מסודרת בדף השיחה עד להגעה להסכמה.
היא לא פגעה בך אישית, לא אמרה שאתה טיפש או שאתה כותב שטויות, אלא סך הכל לא הסכימה עם הניסוח שלך, דבר לגיטימי לחלוטין.
ולא, זה שהיא חושבת אחרת ממך לא הופכת אותה למזלזלת בנפגעי תקיפה מינית. זה הופך אותה למישהי שחושבת שהדברים באנציקלופדיה שנקראת ויקיפדיה צריכים להופיע בצורה שונה מכפי שהופיעו לאחר שכתבת אותם. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 22:41, 22 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
שלום, ממה שקראתי לאורך הדיון, זה פה בעיה של הטעית מידע, הסתמכות על גורמים מקורבים להנהלת בית השנטי (זה ידוע שקופמן חבר קורב של מריומה וחבריה) - כחומר להתבסס עליו, בעייתי...
על מה שנכתב לגבי העורכת הבעייתית, די מסכימה עם החשש לחוסר נטרליות מטעם אותה כותבת, אם נסתכל על שתי הדוגמאות הבאות:
  1. "...ואיננו יודעים מה רמת האמינות של הסיפורים. לא נדע למה הם הוצאו כי בית השנטי לא ימסור פרטים כאלה." - אני חושבת שזה די מזלזל מטעם אותה עורכת, בכתבים, בבית המשפט (שאם היה חשש לשקר או לשיימינג - היו מבטלים את התוכנית לאחר תביעתה של מריומה.
  2. "...לפי מאמר שקראתי הוא מועסק בתפעול ולא בהדרכה" - כמו שכתבתי, לא מדובר במאמר, אלא בחבר קרוב של הנהלה ושהרגיש צורך ללכת לפי מה שנאמר "דף המסרים של השנטי". בנוגע לחוק ההישראלי - גם אם אותו פושע עבד בתפעול, אסור לו לעבוד במוסד לבני נוער ומדובר בעבירה חמורה.
אני בעד הגרסה הקודמת. 185.24.76.176 23:21, 22 במאי 2022 (IDT)[תגובה]

שלום אלמונית, אכן חלק מסיפורי הילדים לא מאה אחוז אמינים, ולא ראוי שאתן על במה פומבית זאת את הדוגמאות. לא מדובר ב"פגיעה קשה" בילדים וויקיפדיה לא משתמשת בתארים על דעת עצמה. הילדים האלה הוצאו מבית השנטי וזה אירוע קשה לכל אדם ומשאיר חותם, גם סילוק מבית ספר, מישיבה, מקורס טיס וגם פיטורין הם פגיעה קשה. התרשמתי שחוקי בית השנטי חמורים, אולי הם חמורים מדי, הבית לא חף מבעיות כמו כל מוסד דומה - אולי פחות ממוסדות דומים - ומריומה היא לא קדושה. לגבי טענתך השנייה, כתוב בערך "מדריך שהורשע במעשה מגונה מחוץ לבית ממשיך לעבוד במקום", אנחנו אנציקלופדיה ולא צריך יותר מזה. ‏La Nave Partirà06:11, 23 במאי 2022 (IDT)[תגובה]

את קובעת את זה על דעת עצמך, ממש מכעיס, יש גם מלא פרסומים ברחבי הפייסבוק של אנשים שגדלו וחיו שם ואמרו את או תו הדבר.
לא מדובר במדריך מרושע, אלא בעבירה על החוק ואני חושב שאין מקום לעורכת כמוך שקובעת על דעת עצמה, מה אמת בעינייך בערכי הויקידפיה ויש צורך להוסיף את כל המלל כמו שהיה בתחלה - כדי שיהיה יותר אמין מה שנכתב ויותר קרוב לערכי האינציקלופדיה.
אפשר להוסיף את מה רון קופאן אמר בטענות נגד ושזה גם מה שאת כותבת - שהם מלזללים כמוך במי שנפגעו, ושהם (כמוך) מאשימים את הקורבן בבמקום לנסות לתקן את התקלות. 84.110.114.26 13:13, 23 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
מה זה 'על דעת עצמה'? יש פה דיון, ובסוף דעת הרוב תקבע. אף אחד בוויקיפדיה לא קובע שום דבר 'על דעת עצמו'. ושוב, נווה לא עובדת בבית השנטי ואין לה סיבה 'להאשים את הקרבן', כדבריך. היא מנסה לכתוב אנציקלופדיה אובייקטיבית, ואתה מוזמן להביע את דעתך בצורה יבשה ובהצגת עובדות ללא טיעונים פופוליסטיים, חלילה. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 14:43, 23 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
בנתיים, זה נראה כך מה לעשות? היא בוחרת להאשים את הקורבנות, להעלים עין מחוקי מדינת ישראל (עם הקטנת החומרה) ואם זה נכון שהיא מחקה על דעת עצמה בלי להיכנס לשיחות - אז איך נאמין לה? 185.24.76.180 15:45, 23 במאי 2022 (IDT)[תגובה]

ניסיון נוסף, לאמר איסוף של סימוכים נוספים והוספה של תגובת בית השנטי

במסגרת התוכנית "עובדה" נחשפו פגיעות בבני ובנות הנוער אשר התגוררו במוסד, וביקורות נוספות הועלו על התנהלות המוסד. להלן הממצאים:

  • בקרב בני נוער שהתגוררו במוסד – חלק מהנערים שתגוררו, גורשו מבית השנטי ללא העברת מידע למשרד הרווחה, או העברה למוסד לנוער במצוקה אחר
  • בניגוד לחוק "החוק למניעת העסקה של עברייני מין במוסדות מסוימים", ובניגוד למה שהצהירה בפני בית המשפט – מריומה קליין העסיקה עבריין מין מורשע כמדריך בבית השנטי (לאחר תקיפה וביצוע מעשים מגונים בשתי מדריכות שונות) – מה שעורר זעם בקרב מובילת מייסדת ומנכ"לית "לא עומדות מנגד".
  • הופעלו לחצים על צעירים המתגוררים במוסד, לשתף את סיפור חייהם לטובת גיוס תרומות, בשילוב של הפרזה בתיאורים - לטובת גיוס כספי תרומות. אף כנגד רצונם ואיומים על פגיעה בהמשך זמן שהותם במוסד.
  • התגלו מקרי הומופוביה כנגד נערים מצד מנהלת בית השנטי, תוך אמירות שוניות במחלוקת.

בטרם עליית התוכנית, הגישו בית השנטי, מכתב התראה למערכת "עובדה" שלא ישדרו את התוכנית, אך התוכנית שודרה ועד היום לא הגישו בית השנטי, מכתב תביעה כנגד התוכנית וכנגד אנשי מקצוע, בוגרים של בית השנטי שתומכים בממצאי התוכנית. מנגד בית השנטי טען במסגרת מאמר דעה של רון קומפן, שאי אפשר להאמין למי שנפגעו, שמעולם לא היו מעשים כפי שתוארו במוסדות השונים, ושאותו עבריין מין הועסק במוסד לא כמדריך של בני ובנות הנוער במוסד. --דנידין1998 - שיחה 16:07, 23 במאי 2022 (IDT)[תגובה]

אני בעד הגרסה האחרונה בשיחה. מה שכתוב עכשיו - נכתב בשטחיות, אני חושש שמי שכתב את זה, מעבר לזה שלא ראה את התוכנית, לא מבין בתחום, אז לא מפתיע שחסרים פרטים מהתחקיר (שיש להם גיבוי, אחרת ממזמן היו מגישים תביעות לשון הרע כנגד חברי התוכנית עובדה, ומי שפרסם פוסטים בעד התוכנית) ולא קרא לעומק חוות דעת של אנשי מקצוע מהתחום כפי שמוזכרים בקישורים.
אפשר להוסיף את העניין של דרישה לסגידה למנהלת המקום, דבר שגם נאמר לא פעם ולא בידי גורם אחד. Monibr19 - שיחה 16:48, 23 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
חזרתי בי אפשר להשאיר את הגרסה בשיחה האחרונה ללא הוספה של "סגידה למנהלת המקום" - מיותר, יש מספיק ביקורות כנגד ההתנהלות שם.
Dovno - עזרה, אם העורכת La Nave Partirà ידועה במלחמות עריכה, שלילה מידע רלוונטי, מבלי לנמק כראוי - איך יש לך את היכולת כפי שנאמר "לשכתב" את הערך? יש פה בעיה שמרדדים את הביקורת ואם זה היה אפשרי בעיניה, ממזמן הייתה נוהלת את הערך ודואגת שלא יוסיפו מילה כמו "ביקורת" על בית השנטי. Monibr19 - שיחה 17:10, 23 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
שלום מונריד, בויקיפדיה טענות אד הומינום אינן תקפות. הדבר היחיד המתקבל הוא עובדות משמעותיות ושפה מאוזנת. כמו דנידין את משערת השערות לגבי, למשל שלא ראיתי את התחקיר. אלמלא ראיתי את התחקיר לא הייתי עורכת את הפרק עליו. אני לא בטוחה שמתנגדיי ראו את התחקיר, הרושם שלי הוא שהם קראו את המאמרים עליו.
1. איננו כותבים "נחשפו" ולא "ממצאים", זו שפה שיפה לעיתונות אבל לא לאנציקלופדיה, משום שאלה מונחים שיפוטיים שרומזים על אמיתות. רמת האמיתות מוטלת בספק ולא אנו נקבע.
2. הסילוק מהבית ללא מקום ללכת אליו נתמך בעדות של מנהלת עמותה אחרת שקיבלה אליה נער שסולק בדרך זו. זהו דבר תמוה והוא אכן מצוין בערך.
3. הדיווח על העסקת העובד שתקף מינית מדריכה לשעבר כתוב בערך. המשפט שברצונך להוסיף "מה שעורר זעם בקרב מובילת מייסדת ומנכ"לית "לא עומדות מנגד"", זעמה של מישהי אינו אנציקלופדי ולא רלוונטי, מספיק שזה בניגוד לחוק. אין לי התנגדות להוסיף "בניגוד לחוק" לטובת מי שזה לא ידוע לו.
4. הסיפור על היחצנות הוא חסר חשיבות ומגחיך את שאר הטענות כלפי בית השנטי. אם זה נכון זה לא נאות אבל כולם מוכרים ומיחצנים, בכל מקרה זה לא מבוסס ולא רלוונטי.
5. לא "התגלו" מקרי הומופוביה כנגד נערים מצד מנהלת בית השנטי,על אמירה כזאת בית השנטי יכול לתבוע דיבה, ו"אמירות שנויות במחלוקת" - כלומר אמירות לא פוליטיקל קורקטיות - אינן אייטם אנציקלופדי.
מה שיש בערך הוא די והותר. ‏La Nave Partirà17:36, 23 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
1. אז אפשר לשנות למילה מתאימה.
2. לא מדובר רק בעדות של מנהלת אחת, אלא של מגוון אנשי מקצוע שקיבלו איומים בכל פעם שהתחילו לדון ולדרוש תחקיר.
3. זאת לא סתם משהי, ומדובר בזעזוע של כללי אנשי המקצוע (בכללי, נראה שיש לך משהו נגד מי שנפגעו בתקיפה מינית) - לא כולם מבינים בחוקים, אז צריך להוסיף איזה חוק, זה שאת החלטת שלפי דעתך...זאת הדעה שלך, לא קשור להאם צריך או לא.
4. "יחצנות הוא חסר חשיבות..." דעה אישית שלך
5. נכון לא התגלו, אלא היו מקרי הומופוביה - אם היה מדובר בלשון הרע, ממזמן היו תובעים את כל מי שעלה את העניין.
אני חושב ומאמין שבגלל שאין לך נימוקים עניינים יותר - שיהיה לך עורך בכיר יותר שיחליט.
כבר 2 עורכים כותבים לך כאן, מספר עורכים אישרו את הנאמר כשהם השאירו בלי לשנות בעריכות קודמות, וגם אנונימים מגיבים לך - למה את ממשיכה במלחמה? Monibr19 - שיחה 18:00, 23 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
@Monibr19, נווה לא פתחה במלחמה, היא נהגה ברוב הזמן לפי הכללים ונגררה למלחמת עריכה עקב @דנידין1998, שאם הייתי רואה בזמן אמת את מלחמת העריכה שלו – הייתי כנראה חוסם אותו. יש לדון כאן עד שתהיה גרסה חדשה ומוסכמת. כמו כן, הערות לגופו של עורך/עורכת אסורות, ועלולות לגרור חסימה באם העניין יתמשך. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 18:08, 23 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
לפי איך שערכו את הערך כן, אם אני הייתי משנה כמוה את הערך כראות עיני - אתם חוסמים אותי. דנידין1998 - פעל לפי הנהלים, הוא כתב כאן דבר ראשון על הסוגיה, בעוד שהעורכת פשוט מחקה בלי להיכנס לשיחה ובלי להסביר.
כשנכנסתי לפרופיל שלה, קראתי על התראות של חסימות נגדה, לא פעם ולא פעמיים. קראתי איך מציגים לה תמונה, שהיא האדם הכוחני שמזלזל בשאר העורכים.
מה אני אמור להסיק מזה? Monibr19 - שיחה 18:12, 23 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
הינה תהני מקריאה על me too בהקשר לבית השנטי, יש כל כך הרבה דברים שנאמרו שאת החלטת על סמך דעתך ועל סמך מאמר דעה אישית של מקורב למריומה ולבית השנטי - שזה די מביך, את כל כך מרדדת את המידע שכן רלוונטי לערך, אם נזכר, מחקת בלי לפעול לפי הנהלים, ופתאום יש לך דעה על כל דבר ללא ביסוס..בעייתי. Monibr19 - שיחה 18:09, 23 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
@Monibr19, אני מזהיר אותך, נא להפסיק לזלזל בעורכים אחרים ולהחליט איזו דעה שלהם ראויה ואיזו לא. תתמקד בתוכן, ובתוכן בלבד. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 18:11, 23 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
התו השמיני איך אני מזלזל? מה כתבתי? Monibr19 - שיחה 18:12, 23 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
התמקדתי בתוכן ואני חושב שכפי שדנידין1998 כתב בחלק האחרון של השיחה, את זה צריך לפרסם ולא את מה שהשאירו בערך. חסרים תכנים, נאמרו יותר משני דברים. Monibr19 - שיחה 18:14, 23 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
@התו השמיני - מאוד נוח להאשים את כולם, אבל לא לראות מה קורה באמת.
כבר 5 עורכים אישרו את המלל כפי שכתבתי, למה עדיין לא שינו את זה? ואני מתכוון לשלושת העורכים שגם החזירו את הערך לאחר שהשחיתו אותו, למה שהיה לאחר שהוספתי (כמקובל) - את הביקורת של התוכנית עובדה על בית השנטי.
@Monibr19 - גם תומך במה שאני כתבתי, איפה החוקים ונהלים של ויקיפדיה? למה אני הופך בסוף להיות שק חבטות של @La Nave Partirà? דנידין1998 - שיחה 18:29, 23 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
@La Nave Partirà - את לא כך עקבית, או אמינה. פעם אחת כותבת משהו אחד ואז כותבת משהו אחר. למה עדיין לא החליפו אותך? את כתבת שאת לא מבינה בתחום והסתמכת על מאמר דעה אישי של חבר שמקורב לבית השנטי.@התו השמיני. אפשר בבקשה שמשהו יותר מקצועי יחליף אותה? אחד שבאמת ראה את התוכנית או מכיר את התחום, אני חושבת שזה לא לעניין שהיא עדיין מעבירה פה ביקורות לא ענייניות על אנשים אחרים (היא כתבת שלא ראתה לפני כן ושהיא חושבת שמדובר בכתבה צהובה והסתמכה על מאמר דיעה של מקורב לבית השנטי) - בעייתי ולא כל כך תומך בנטרליות. 185.24.76.180 18:40, 23 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
תודה התו השמיני. רק תיקון לעמיתיי, אמרתי שלא הכרתי ואינני מכירה את בית השנטי (בתגובה לטענה שאני מקושרת אליו), לא אמרתי שאני לא מבינה בתחום. ‏La Nave Partirà19:37, 23 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
@La Nave Partirà, כתבת שאת לא מכירה, גם הוספת שהבית במדבר זה הבית הראשון, שזה לא נכון - הוא הוקם בערך ב-2010 ואילו הבית הראשון היה בתל אביב/ יפו. את כתבת שאת לא מכירה ולא ראית את התוכנית, שהדבר היחידי שאת יודעת שהתחקיר הוא מלא ברכילות, חסר ביסוס ולכן החלטת למחוק את העבודה של @דנידין1998 (שהתווסף ללא התנגדות ובהסכמה עם @אקסינו - מבלי לדון בשיחות מספר פעמיים, ולאחר שהצטרפת לשיחה, התחלת את אותה סיבה, שבעינייך מה שהוצג זה רכילותי וצהוב - ונהסתמכת פעם אחר פעם במאמר של דעה של מקורב לבית השנטי - לפחות תדייקי. Monibr19 - שיחה 19:46, 23 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
זה מספיק. כתבתי בפירוש שראיתי את התחקיר (זה סיוט כי כל 5 דקות יש רצף פרסומות). ראיתי אותו ורשמתי נקודות ציון עם זמן. ‏La Nave Partirà19:52, 23 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
@La Nave Partirà זה גם יהיה יותר נחמד, אם לא תזלזלי באנשים אחרים, במיוחד במעמד שלך של עורכת וותיקה.@התו השמיני - מה דעתך בעניין? למה אי אפשר לתת תשובות לגיטימיות ולא מזלזלות? כמו שהיא כתבה עכשיו ל@Monibr19 185.24.76.180 20:35, 23 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
הסרתי תגובות שהיו לחלוטין התקפות אד-הומינם. נא לא לחזור על כך. לגבי התגובה האחרונה: לא ראיתי בדיון זה שום תגובה מזלזלת שלה, והיא נתנה תשובות לגיטימיות לגמרי. לא חייבים להסכים. Dovno - שיחה 01:01, 24 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
@Dovno בוקר טוב, למה לא שינו את הערך של הביקורת? אם לפי הנהלים צריך שיהיו מספר עורכים שיסכימו על מה פסקה מסוימת? בביקורת שכתבה @La Nave Partirà נכתבו רק שני סעיפים מכלל הביקורות שהעבירו על בית השנטי. 185.24.76.176 07:57, 24 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
@Dovno והאמירה שמחקת - שאדי קשה לתת באותה עורכת אמון, זה נכון - לא אישי נגדה. בתגובות שלה, יש רצף בעייתי. פעם מחליטה למחוק את המלל בלי להיכנס לשיחה או הסבר (מספר פעמים), ואז היא הסתמכה על מחיקה של ה"ביקורת" על סמך מאמר דעה אישי של משהו שמקורב להנהלה של בית השנטי ורק אחרי שהיא מחליטה בעצמה על דברים - היא "ראתה" את התוכנית.
וכמו שכתבו, אם עורך אנונימי או מי שרשום היה מתנהג כמוה, ממזמן הייתם חוסמים אותו, למה הפריבילגיה? אילו שיחות אתם מבצעים שאתם נותנים לה מספר לא מועט של הזדמנויות או חיזוקים (למרות שהיא מפרה את הנהלים לא פעם). 185.24.76.176 08:06, 24 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
בואו נעשה פה סדר, כי נהיה פה קצת בלגן:
בוויקיפדיה העברית, כשיש תוכן ששנוי במחלוקת יש להסיר אותו עד לסיום הדיון בדף השיחה.
פרטירה הסירה את התוכן השנוי במחלוקת והותירה את הגרסה המוסכמת. עד כאן הכל טוב.
יש דיון בדף השיחה. בינתיים ראיתי שניים (דנידין ומוניבר) שהביאו גרסה, ושניים (אני ופרטירה) שהתנגדו לה ותמכו בגרסה המופיעה כעת בערך. את דעתו של אקסינו אשמח לשמוע שוב, אחרי דבריה המפורטים של פרטירה. לדעתי, פרטירה הציגה דעה מפורטת שנוגעת בכל הנקודות ושומרת על ויקיפדיה כאנציקלופדיה וכאובייקטיבית. אם יש לכם טענות על דעותיה - יש לכתוב אותם בצורה עניינית ולהתמקד בעובדות שהוצגו כאן בלבד, מבלי להתייחס לגופהּ של העורכת. זה שהיא הפרה נהלים במקומות אחרים לא קשור לכאן. מתייחסים לכל דיון כאל חדש, מבלי הבט מי מציג דעה כזו או אחרת. המשך דיון של אד הומינם פסול עלול לגרור חסימה מדף השיחה כאן.
בכל מקרה, גם אם יהיה רוב לגרסה שהצגתם, יש להמתין עד לתום הדיון לפני שתוסיפו אותה. דיון לא אורך יום או יומיים, אלא לפחות שבוע. אם אתם מעוניינים לשמוע דעות נוספות, ניתן לפרסם את הדיון במשפט אחד בויקיפדיה:לוח מודעות.
אנונימי יקר, למרות שהגיעו אליי בקשות לחסום אותך מדף השיחה כאן מפני שאתה עוסק בהלהטת הרוחות איני עושה זאת, כי יש זכות לכל אחד להיות אנונימי.
המשך דיון רגוע ופורה לכולם. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 12:40, 24 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
הפסקה שדינדין רשם בערך במקור הייתה פסקה לא נייטרלית בכל זאת שהיא מייצגת דברים מאוד חמורים שלדעתי יש להם מקום בוויקיפדיה. זה מה שפרטירה הציעה: עידון בטקסט, ביטול מילות תואר שלא מתאימות וביחד עם זאת, השארת הטקסט שהאנציקלופדיה דרושה לה, טקסט ביקורת על בית השנטי.
אני בצד של פרטירה. אקסינו - שיחה 12:51, 24 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
לפחות לא מחקו את זה לגמרי, כמו שפרטירה עשתה בהתחלה. דנידין1998 - שיחה 13:37, 24 במאי 2022 (IDT)[תגובה]

קיימת כפילויות[עריכת קוד מקור]

צריך להוסיף לערך הנ"ל את שלווה במדבר ולסגור את הערך שקיים, מדובר בכפילות מיותרת. שלווה במדבר אינו יישוב, אלא הסניף השני של בית השנטי. דנידין1998 - שיחה 19:17, 23 במאי 2022 (IDT)[תגובה]

דנידין1998, ניתן לפתוח דיון {{איחוד}}. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 12:41, 24 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
תודה, הבנתי את התבנית, איפה לפתוח את הדיון? דנידין1998 - שיחה 13:36, 24 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
בדף השיחה של הערך שם. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 15:12, 24 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
תודה רבה וערב טוב דנידין1998 - שיחה 17:30, 24 במאי 2022 (IDT)[תגובה]

בקשה לשינוי של מי שייסד את בית השנטי[עריכת קוד מקור]

מבקש לשנות שמי שייסד את בית השנטי הוא מר דינו גרשוני בלבד. בקישור הנ"ל צירפתי פוסט עם צילום מקורי של "בקשת רישום עמותות" - שרשום שמי שהקים את בית השנטי, הוא בר דינו גרשוני - עם מסמך השני שעליו חתומה מריומה קליין - כשהיא מאשרת שהיא לא המייסדת, אלא רק מר' גרשוני. https://www.facebook.com/photo?fbid=10223620384031829&set=pcb.10223620384711846 = הגשת בקשת רישום עמותות - בידי מר גרשוני. https://www.facebook.com/photo?fbid=10223620384511841&set=pcb.10223620384711846 - המסמך בוא מאשרת גר' קליין, שהיא לא המייסדת, אלא רק מר גרשוני. תודה דנידין1998 - שיחה 21:06, 25 במאי 2022 (IDT)[תגובה]

בית השנטי נוסד ב-1984 על ידי עובדיה (דינו) גרשון-השנטי, בתחילה כבית אשר פתח שעריו לארוחות שבת לדיירי רחוב. בשנת 1989, הגיש דינו גרשון, בקשה לרישום בית השנטי כעמותה, במשרד הפנים.
בשנת 1992, הגישו מחדש מר עובדיה (דינו) גרשון ומריומה קליין - בקשה חוזרת וביטול הבקשה הראשונית (עם הסכמה של מריומה קליין שהמייסד היחידי של בית השנטי הינו מר גרשון). את "בית השנטי" לאחר היווסדו, מריומה (מרים) קליין הצטרפה כשותפה להנהלת בית השנטי.
@התו השמיני @La Nave Partirà- שלום, אני אשמח בבקשה שישנו את הפתיח על הקמת בית השנטי, מקורות המסמכים הינם רשות התאגידים - ניתן לקרוא שגב' מריומה אינה המייסדת של העמותה, ומביע גם הסכמה שהמייסד היחידי הוא מר גרשון.
תודה דנידין1998 - שיחה 01:03, 26 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
אין לי דעה בעניין. בערך כתוב שהבית נוסד על ידי שניהם ב-1984, וב-1992 הבית התאגד כעמותה. המסמכים לרשם העמותות שהעלית הם מ-1989 - ייסוד העמותה ולא כתובים שמותיהם, השני מ-1999 - ביטול תיק העמותה הקודם ופתיחת עמותה חדשה ובה מריומה אומרת שגרשון הוא המייסד - של מה? לא בטוח שהמידע הבירוקרטי מתי הבית נרשם כעמותה הוא חשוב אנציקלופדית. ‏La Nave Partirà02:37, 26 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
מסכים עם פרטירה. המקורות אינם מצביעים על הנתונים של ההקמה. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 07:08, 26 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
@התו השמיני - איך הם לא מצביעים על הנתונים של ההקמה? זה שפרטירה די עויינת לכל עניין שמעלה בסימן שאלה את מריומה קליין, זה נחשב לאינציקלופדי? הרי בשום מקום שאין הסמכתה שמריומה הקימה את המוסד (חוץ מהפרסומים של בית השנטי - שלא כבר נמצא שמריומה סותרת את עצמה ומספרת כל פעם משהו אחר).
אם זה לא רלוונטי מבחינה אנציקלופדית מי ייסד, אז למה בכלל מזכירים את זה בכל מקום? למה לא פשוט למחוק את האמירות של מי ייסד את בית השנטי? למה לא למחוק את הערך של מריומה לחלוטין - הרי זה לא ערך אינציקלופדי (כמו הערך של בראל חלל צהל)? דנידין1998 - שיחה 20:47, 26 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
דנידין כאמור אין לי דעה בעניין, אם נעשה עוול לגרשון ויש מידע מגובה, מצדי תוסיף אותו. ‏La Nave Partirà06:24, 27 במאי 2022 (IDT)[תגובה]

לפי ממצאים מהארכיון של המדינה, רשום שחור על גבי לבן, שמי שייסד את בית השנטי הוא דינו גרשוני, למה לא משנים את השכתוב של מי שכתב את הערך? 185.24.76.181 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

החלפת עורכת[עריכת קוד מקור]

עברתי על השיחות ונמצא שיש בעיה עם ההעריכה, גם אם מציגים מידע ממקורות אמינים, תמיד יש לאותה עורכת סיבה משונה או שונה - לא לשנות - כשלאחרונה, שזה בכלל לא אנציקלופדי לכתוב מי ייסד את המוסד, אז למה בכלל לטעון שהרצל היה ממייסד מדינת היהודים? למה לא לשנות )על סמך מקורות אמינים( שהיה רק מייסד אחד ולא מריומה )שלא פעם נמצאה סתירות בדברייה(? 185.24.76.181 01:10, 28 במאי 2022 (IDT)[תגובה]

אתם מוזמנים להציג את טענותיכם לגופו של עניין ולא לגופו של עורכ.ת פוליתיאורי - שיחה 01:26, 28 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
כמו כן, אם יש לכם מקור שבו כתוב מי היה המייסד, נשמח אם תציגו אותו ונשמח גם לשנות את הכתוב בערך בהתאם.פוליתיאורי - שיחה 01:28, 28 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
- העלו לפוסט, קובץ pdf מהארכיונים של המדינה, נכתב שחור על גבי לבן שמריומה מכירה בכך שדינו גרשוני הוא המייסד הבלעדי. הטענה של העורכת ממה שקראתי בשיחות, שזה לא רלוונטי או אנציקלופדי מי ייסד את המקום.185.24.76.181 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]
לא ממש התרשמתי שהמסמך מוכיח את טענתך. מה שאני מבין מהכתוב בכתב יד זה הבהרה שהשם שרשום בדפוס "דינו גרשוני" הוא כינוי לעובדיה גרשוני. אבל שניהם חתומים על המסמך ולפי סעיף 1 שניהם פתחו התיק יחד. לא ראיתי התייחסות ל"מייסד בלעדי". עם זאת, אולי זו פרשנות לא נכונה, ואשמח להבין טוב יותר מה ראיתם במסמך שאני פספסתי. אגב, אני מסכים עם פרטירה שזה לא כל כך משנה.פוליתיאורי - שיחה 09:21, 28 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
מריומה חתומה במסך בכתב יד, שהמייסד היחידי של בית השנטי, הוא דינו גרשוני, הוא לא היה רק הבן זוג שלך בעת ההקמה, כפי שמתואר בערך.
בנוסף שניהם קיבלו פרס הוקרה על הפעילות שלהם
כתבה שהרחיבה על ביטול האישומים 185.24.76.166 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]
עורכת הדין כתבה בכתב יד: "הבהרה: גב' קליין מסרה כי המייסד עובדיה גרשון הוא דינו גרשוני הנ"ל". אם אתם מתייחסים למשפט הזה, אז אין בו שום דבר לגבי המייסד היחיד או הבלעדי. כאמור, הם כתבו בדפוס "דינו" ורצו להבהיר שזה אותו" עובדיה" שפתח תיק יחד עם קליין. אם אתם מתייחסים למשפט אחר אנא הסבירו איזה. פוליתיאורי - שיחה 03:49, 29 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
לגבי הפרס המשותף, כתוב מתחת לכותרת "פרסים" (אות הנשיא). שיניתי מעט את הניסוח והוספתי מקור. פוליתיאורי - שיחה 04:04, 29 במאי 2022 (IDT)[תגובה]

הורדת מידע לא רלוונטי[עריכת קוד מקור]

שלום, המשפט למיטב הבנתי אינו רלוונטי להיסטוריה הזוגית של מריומה קליין, וגם הקישור לא תקין ודרוש מקור - או פשוט למחוק, בגלל שאין זה אינציקלופדי, אם אינני טועה. המשפט: "בשנת 2005 הצטרף לניהול העמותה מיכאל בן-יוסף, ממתנדבי הבית, ולימים בן זוגה של קליין.(מצורף קישור ללא מלל)" דנידין1998 - שיחה 11:51, 29 במאי 2022 (IDT)[תגובה]

ביקורת ושימוע מטעם משרד הרווחה[עריכת קוד מקור]

לטובת הרחבה פסקה "ביקורת" - על בית השנטי, מבקש להוסיף את הקטע הבא:

"מריומה קליין - זומנה לשימוע, בגלל שורה של דרישות מטעם משרד הרווחה, שלא יישמו ב"בית השנטי" - הדרישות היו לפי תחקיר "עובדה", וגם אחריו. חלק מאותן דרישות היו: שלא הועסקו מספיק עובדים סוציאליים קבועים ביחס למספר הנערים במוסד ושלא הועסקו מספיק מדריכים בשעות הלילה ביחס לכמות הנערים. במסגרת השימוע, הובהרו למריומה קליין "...כי הסטנדרטים המקצועיים הנדרשים ממסגרות אשר נמצאות בהתקשרות עם חסות הנוער יישומו בבתי השנטי למען קידומם ומוגנותם של בני נוער בסיכון". " דנידין1998 - שיחה 00:38, 30 במאי 2022 (IDT)[תגובה]

הוספתי את המידע החדש בניסוח מעט אחר. מקובל? פוליתיאורי - שיחה 01:02, 30 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
@Politheory1983 מתנצל שלא כתבתי בזמן, אבל כן מסכים עם הניסוח. תודה ושבת שלום דנידין1998 - שיחה 15:11, 10 ביוני 2022 (IDT)[תגובה]