שיחה:גז

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אני לא מבין למה זה קצמר, הרי בגרסה האנגלית של הערך יש פחות טקסט!!!

גם אם בערך האנגלי יש פחות טקסט, ערך בן פסקה וחצי הוא אכן קצרמר. גילגמש 14:57, 6 נוב' 2004 (UTC)
ודאי שאיננו מתייגים קצרמרים לפי ויקיפדיה האנגלית, אך גם אורך הדף אינו שיקול בלעדי. המטרה של הודעת הקצרמר היא לסמן ערכים שעדיין דורשים הרחבה. אם מעניין אותנו לדעת כמה ערכים קצרים יש לנו, אנחנו יכולים לחטט באתר הסטטיסטיקות. במקרה הזה, מדובר אמנם בערך קצר, אך אין הרבה מה להרחיב בו. גם אני סבור שיש להוריד את הערת הקצרמר.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 15:03, 6 נוב' 2004 (UTC)
תמיד ניתן להרחיב ערך בן פסקה וחצי. אני בטוח שיבוא יום אחד הפיזיקאי, שיעשה זאת. גילגמש 15:08, 6 נוב' 2004 (UTC)
ראשית, עלינו לזכור שלא מדובר בפסקה וחצי. לא צריך להגזים.
שנית - אני לא בטוח כמה אפשר להרחיב את הערך הזה. מה כבר צריך חוץ מאשר הגדרה, קצת היסטוריה, דוגמאות, ו"ראו גם:"? רוב מה שאפשר לכתוב צריך להכתב בערכים אחרים (חוק אבוגדרו, למשל), ולאו דווקא כאן.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 15:22, 6 נוב' 2004 (UTC)

אם כל מה שיש לכתוב על הערך זאת ההגדרה, אזי יש למחוק אותו כי ויקי איננה מילון. אפשר לכתוב על מבנה החומר במצב צבירה גזי, מעבר בין מוצק לגאז, חוקי הגז האידיאלי ועוד. גילגמש 15:24, 6 נוב' 2004 (UTC)


הגז הוא אחד ממצבי הצבירה של החומר , וכמו הנוזלים , הגזים הם זורמים בעלי יכולת זרימה ,ואינם מתנגדים לשינוי צורתם על אף צמיגותם . בשונה מהנוזלים , הגזים החופשיים אינם תופסים נפח קבוע אך ממלאים כל הנפח השרויים בו . האנרגיה הקינטית של הגזים נחשבת כשנייה במצבי הצבירה של החומר ( לאחר הפלזמה ) . היות ואנרגיה זו גדלה , מאפשרת למולקולות הגז לשאוף לעבור כל משטח מלהכילה , מצב זה גדל עם גדילת האנרגיה . קיים מובן מוטעה המראה כי ההתנגשות המולקולות ביניהן חשובה לידיעת לחץ הגז . אך הדבר טמון במהירות האקראית שלהן היכולה להצביע על מיקומה . ההתנגשות בין המולקולות חשובה בכדי להשיג חלוקת מקסויל – פלסמן מקור השם בא מהשפה היוונית העתיקה כאוס . מולקולות הגז מתפזרות בצורה המנוגדת לזו של הנוזלים , המשיקות אחת לשנייה . אין אנו יכולים לראות את מסלול תנועת מולקולת גז . החישובים נותנים לנו אינדקציה לצורת התנועה , אך המצב אינו מדויק ואף אינו מתאר אופן התנועה בפועל .