שיחה:דארת' ויידר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
דיון

אני מסתייג מן האמירה כי דמותו של ווידר היא דמות הרשע האולטימטיבי.
למעשה אני אינני רואה בו רשע כלל וכלל. ווידר הוא דמות טרגית,אומלל ומיוסר לאורך מרבית חייו. אגב אני חושב שמקור המילה ווידר הוא בגרמנית שם משמעותה היא "אבא". Ignorance 18:58, 19 מאי 2005 (UTC)

משחק נחמד[עריכת קוד מקור]

אתגרו את דארתק ויידר. חשבו על עצם והוא ינסה לנחש אותו תוך 20 שאלות. http://www.sithsense.com/flash.htm , נחמד. _MathKnight_ (שיחה) 15:36, 26 יולי 2005 (UTC)

למה אתה לא שם את הלינק בערך? שמתי לינקים טיפשיים מאלו בערכים רבים. ראה למשל את בירה. דורית 15:47, 26 יולי 2005 (UTC)
כי זו בכל זאת אנציקלופדיה, והלינק לא ממש מוסיף מידע רלוונטי לערך. _MathKnight_ (שיחה) 15:54, 26 יולי 2005 (UTC)

הערת עריכה[עריכת קוד מקור]

הורדתי את "...בעקבות פזיזותו של מדריכו...פנה לצד האפל" - לפזיזות המדריך אין משמעות. ההחלטה לפנות לצד האפל היא אישית. אני בספק אם למדריך יש אפשרות למנוע את זה. בכל אופן, אם נורא רוצים להכניס את זה, צריך למתן את הביטוי. גילגמש שיחה 07:34, 27 נובמבר 2005 (UTC)

למעשה, משפט זה מופיע בסרט ונאמר בואריציה שונה על ידי אובי-וואן קנובי. הציטוט היותר מדויק: "הייתי צעיר וחשבתי שאוכל להדריך אותו בצורה טובה כמו יודה. טעיתי." כלומר, אובי-וואן מרגיש שיש לו חלק באשמת הפיכתו של אנקין לסית'. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 15:20, 27 נובמבר 2005 (UTC)
יתכן שיש לו חלק, אבל לא אשמה בלעדית. גילגמש שיחה 15:23, 27 נובמבר 2005 (UTC)
ברור שלא אשמה בלעדית. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 17:58, 27 נובמבר 2005 (UTC)

הטייס המוכשר (ספוילר ל"אימת הפאנטום")[עריכת קוד מקור]

"הוא אחד מטייסי הקרב הטובים ביותר בגלקסיה: את כשרונו הוא הראה עוד בגיל 9 כאשר השמיד את תחנת החלל של פדרציית הסחר"

נו, טוב, זה כבר קצת מוגזם. כל מי שראה את הסרט מודע לכך שמדובר בקטע קומי שבו היה לאנקין יותר מזל משכל (או כשרון). גדי אלכסנדרוביץ' 07:44, 27 נובמבר 2005 (UTC)

אני באמת כבר לא זוכר את הקטע, אבל אם אתה בטוח בכך, מחק את המשפט המיותר. גילגמש שיחה
אני מחכה לאביר המתמטיקה שיביע את דעתו בעניין. גדי אלכסנדרוביץ' 13:10, 27 נובמבר 2005 (UTC)
הקטע שבו הוא משמיד את תחנת החלל הוא אולי חצי קומי אבל אין ספק שאנקין מפגין כשרון טיסה יוצא מן הכלל בסרט הראשון (הן במירוץ הפודים והן בתפעול חללית קרב). בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 15:21, 27 נובמבר 2005 (UTC)
אני מסכים לגמרי - מה שהופך את הטקסט לעיל לעוד יותר מיותר ותובע שינוי. אנקין צריך לקבל הכרה בזכות הכשרון, לא המזל ("תפעול חללית הקרב" שהוא עושה בהשמדת תחנת החלל בא לידי ביטוי בהכרת פרוצדורות בסיסיות שכל טייס קרב אמור להכיר. זה אמנם נחמד שילד בגילו כבר מכיר אותן - ובינינו, גם לא אמין בשיט - אבל לא מצביע על כשרון טיסה). גדי אלכסנדרוביץ' 17:08, 27 נובמבר 2005 (UTC)
אתה רשאי לשנות זאת כמיטב הבנתך. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 17:56, 27 נובמבר 2005 (UTC)

דארת' ויידר אדם?[עריכת קוד מקור]

כידוע, האירועים המתוארים בסדרת הסרטים התרחשו "לפני זמן רב, בגלקסיה רחוקה רחוקה". כיוון שכך, כל הדמויות בו לא יכולות להיות בני אדם, שמוצאם מכוכב ארץ, וטרם פיתחו כלל את הטכנולוגיות המוצגות בסרטים. בנוסף, לא זכור לי שבסרטים נאמר שמדובר בבני אדם (תקנו אותי אם אני טועה). לכן, מדוייק יותר לומר שהם "הומנואידים". למעשה, כניראה שהבמאי השתמש בשחקנים אנושיים כדי לייצג את הדמויות, כי התקשה להשיג שחקנים בני הגזעים שבאמת השתתפו באירועים המתוארים, וזה מקור הבלבול. צחי 13:13, 14 ינואר 2006 (UTC)

"הומנואיד" מתאר כל גזע תבוני דמוי אנוש (גם אם הוא מכוסה פרווה או בעל אוזניים מוזרות) ולכן זה לא המונח המתאים. למרות ש"מלחמת הכוכבים" מתרחש לכאורה ב"גלקסיה רחוקה רחוקה לפני זמן רב" אין לשלול את קיומם של גזע אנושי שהוא למעשה בני אדם לכל דבר ועניין למעט העובדה שהם לא קשורים לכדור הארץ. יש לכך הסבר בתיאוריית יקומים מקבילים (קרא את המאמר לפני שתענה). בכל מובן שהוא, ויידר ולוק והאן ואובי-וואן הם בני אדם והכי מדויק לאפיין אותם ככאלו. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 22:17, 14 ינואר 2006 (UTC)
כל זה נשמע כמו נסיון להצדיק סתם חור בסיסי בסרט שנובע מכך שהיו צריכים לעבוד עם שחקנים שהם בני אדם (תזכור שלא אומרים "לפני זמן רב, ביקום מקביל"). אני אישית דווקא קיוויתי לשמוע שבספרות העניפה סביב הסרטים יש הסבר לכך (אולי מקור בני האדם שעל כדור הארץ הוא בני האדם מהסרטים?). מה שכן, כל השאלה מלכתחילה היא ניטפוק אחד גדול. גדי אלכסנדרוביץ' 22:22, 14 ינואר 2006 (UTC)
יתכן. מצד שני, גם בסרט דל תקציב אפשר לאפר את השחקנים או להוסיף להם אוזניים שפיציות. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 22:38, 14 ינואר 2006 (UTC)
כן, אבל לעשות את זה זה די נלעג, וגורם לכל העסק להיראות כמו... סרט דל תקציב? גדי אלכסנדרוביץ' 06:02, 15 ינואר 2006 (UTC)
בשר הטבעות דווקא האוזניים השפיציות יצאו להם בסדר. בכל מקרה, נראה לי שעדיין אפשר לרשום "אדם" לגבי דמויות כמו לוק, האן וכו. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 06:46, 15 ינואר 2006 (UTC)

דארת' ויידר[עריכת קוד מקור]

שתי הערות, שולית ומרכזית יותר:

  1. בספקולציות באשר למקור שמו, נשמט לדעתי האזכור לגרמנית (Vater) כמקור ל"אב" ואין אזכור ל-death ול-dread, מוות וחיל ורעדה.
  2. כאן, כמו בערך מלחמת הכוכבים נעדר לחלוטין הרקע. ג'ורג' לוקס בנה את כל הסרטים כתצריף של פסטיש, העתקות, שאילות ומיתולוגיה. בהעדר רקע הדן במקורן של הדמויות, הרקע המיתולוגי של הסיפורים, וכו' נותר רק תיאור העלילה. ככזו -- כלומר, בלי להתייחס אליה כמשל או כפסטיש -- זה אינו ערך אנציקלופדי, אלא תקציר מורחב עם תמונות של עלילת הסרטים. רלף פון שוונץ 14:42, 15 ינואר 2006 (UTC)
  1. דווקא יש אזכור, פספסת.
  2. בזה אתה מבין יותר ממני, אני מזמין אותך להוסיף זאת למאמר. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 19:59, 19 ינואר 2006 (UTC)

יכולות ועוצמה[עריכת קוד מקור]

"אחרי שנהפך לדארת' ויידר בשריון השחור, הוא שינה את סגנונו ונטש את הביצועים האקרובטיים המסוגננים ותחת זאת העדיף לשלב את שיטה 5 עם שיטה מספר 2 , Makashi , אותה למד בין השאר מלורד דוקו."

זה לא כל כך ברור לי - איך הוא למד את זה ממנו? האם דוקו העביר לו שיעורים פרטיים (בזמן שהם היו אויבים), או שדי היה לאנקין לראות איך דוקו נלחם איתו כדי לגנוב לו את השיטה? אגב, בלי קשר - לדעתי "יכולות ועוצמה" היא כותרת שמתאימה אולי לספר עזר ל-D&D, לא לערך ויקיפדי. גדי אלכסנדרוביץ' 19:40, 23 ינואר 2006 (UTC)

  1. הכוונה הייתה שהוא למד אותה יותר על ידי חיקוי ואימץ אותה בהשראה.
  2. שיניתי ל"כשרונות ומיומנויות". יש לך הצעה טובה יותר? בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 20:02, 23 ינואר 2006 (UTC)
כמי שצפה בסרטים וחושב שאנקין פגש את דוקו בדיוק פעמיים, אני די מתרשם מאיך שהוא מצליח ללמוד טכניקה כל כך מהר... הכותרת הנוכחית נראית לי בסדר (אני חושש שאין לי הצעה טובה יותר - קל לבקר ויותר קשה לעשות, זה ידוע). גדי אלכסנדרוביץ' 20:18, 23 ינואר 2006 (UTC)


שם הערך:

לדעתי, כדאי לשנות את כותרת הערך ל"אנאקין סקייווקר\דארת'ויידר"או משהו בסיגנון, כי כך קל יותר למנוע בילבולים בקישורים עם שם אחד ומעבר לערך בשם אחר (מי שלא מכיר טוב הסידרה חושב שהקישור שגוי), וכדי להקל על החיפוש במנועי חיפוש כדוגמת "גוגל".

כמו כן, בלי קשר, אשמח אם ויקיפדים בעלי ידע רב במלחמת הכוכיבים,או באנגלית (תירגום מויקיפדיה האנגלית), יעשו עוד ערכים חדשים הקשורים לערכים הקשורים ל"מלחמתהכוכבים" או ירחיבו את הקיימים, כי אנציקלופידה וירטואלית ברמתה של ויקיפדיה, צריכה להיות יותר מפורטת בנושא החשובהזה (מצטער שאני נשמע כמתלונן בולא עושה, פשוט אין י מספיק יודע על זה).דברים שהזכירו בערכים אחרים, כדוגמת שיטות הלחימה בסיף האור שהזיכור בערך על דארת' ויידר. (אני מקווה שיסכימו איתי עם ההצעה לשנות את שם הערך)

שימוש הוגן[עריכת קוד מקור]

כמה תמונות שימוש הוגן יכולות להופיע בערך אחד? למעשה, נראה לי שאפילו לא אחת פה עונה על תנאי השימוש ההוגן. מור שמש - שיחה 21:50, 22 ביוני 2009 (IDT)תגובה

מאחר שהן תמונות שלקוחות מתוך סרטים, יש בהן פגיעה מועטה ביותר (אם בכלל) בבעלי זכויות היוצרים (פריים אחד בלבד מתוך עשרות אלפי פריימים ביצירה השלמה) ומאחר שהן משמשות לאיור מושא הערך, מדובר בשימוש הוגן. כך נהוג בכל ערכי הסרטים. בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 21:57, 22 ביוני 2009 (IDT)תגובה

פסקת הטריוויה והמחוות[עריכת קוד מקור]

רוב המחוות בפסקה הוסרו מאחר והן די חסרות חשיבות. נא לא להחזיר אותן ללא הסכמה בדף שיחה זה. בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 03:57, 19 בפברואר 2011 (IST)תגובה

דארת' ויידר!![עריכת קוד מקור]

הוא הדמות האהובה עלי בסרט!! באמת חבל שהוא עבר לצד האפל אבל אם תראו את הסרט תראו שהוא עשה זאת למען אשתו (פאדמה) שאהב אותה יותר מכל. אפילו אחרי שהוא נשרף ועשו לו ניתוח הוא קם ושואל איפה פאדמה ומה איתה. כאשר המורה שלו אומר לו שכנראה הוא הרג אותה בהתקף זעם דארת' ויידר מאבד את הטוב שנשאר בו (על כך מעיד החיוך על פניו של מורו) 84.229.214.34 15:08, 30 במרץ 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 23:59, 3 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 07:27, 27 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 07:28, 27 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 4[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 23:34, 24 בספטמבר 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 5[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 23:35, 24 בספטמבר 2013 (IDT)תגובה

הערות מרשימת ההמתנה[עריכת קוד מקור]

בערך אין ולו מקור אחד. אני מניח שנבחר למומלץ ב-2006 עוד בראשית ויקיפדיה, כשלא התייחסו לזה כל כך. אבל כיום, אין סיבה שיהיה מומלץ (למרות שכבר שנים לא הוצג בעמוד הראשי). מו סיזלאקהבר של מו סיזלאקבואו להצטרף למיזם האנימציה! 10:53, 16 במרץ 2014 (IST)תגובה

מו סיזלאק, ראה את הפניה שלי למת' נייט בנושא. יש לי רשות ממך לארכב? אם הוא לא ייטפל בערך תקופה ממושכת אז יהיה אפשר לעלות שוב. Yoav Nachtailer - שיחה 11:09, 16 במרץ 2014 (IST)תגובה
ארכב. מו סיזלאקהבר של מו סיזלאקבואו להצטרף למיזם האנימציה! 14:14, 16 במרץ 2014 (IST)תגובה
התחלתי לעבור על הערך. חלקים גדולים ממנו מבוססים על הסרטים עצמם, ויקיפדיה באנגלית ורשימת הקישורים החיצוניים. אנא אמרו לי איזה טענות דורשות מקור (לא כל טענה טריוויאלית דורשת מקור) ויותר טוב, עיברו בעצמכם על הערך בוויקיפדיה באנגלית והשתמשו באסמכתאות והמקורות המופיעים שם. אני מקווה להקדיש לזה זה זמן, אך עקב מספר בעיות ועומס בלימודים יהיה לי פחות זמן להקדיש לכך בתקופה הקרובה. בברכה, MathKnight (שיחה) 21:01, 16 במרץ 2014 (IST)תגובה
מת'נייט, שים לב למקורות וההבהרות שביקשתי, אם חלק מהם לא נראים לך, אתה מוזמן למחוק אותם. אשמח אם תוכל לטפל ברובם. יואב נכטיילרשיחה 13:15, 7 באפריל 2014 (IDT)תגובה

הצעה להסרת המלצה[עריכת קוד מקור]

ערך זה מועמד להמלצה או להסרת המלצה. מומלץ להיעזר בקריטריונים כדי לבחון את הערך. הנכם מוזמנים להעיר ולהגיב בדיון זה ולבקר מועמדים נוספים.

דיון[עריכת קוד מקור]

ערך שנכתב ע"י משתמש:MathKnight ב-2005. יש לו בסיס טוב והוא מכיל את מרבית המידע המתבקש. עם זאת, בערך חסרים הרבה מראי מקום לטענות הנמצאות בו, ולכן אמינותו תלויה בספק (ראו את שלל דרישות המקור שהצבתי). פניתי למת'נייט כבר לפני כמה חודשים שיטפל בערך וזה לא ממש קרה. אני אשמח אם העניין יטופל אך במצב הקיים אני חושש שיש להסיר את הערך. משתמש:יואב נכטיילרשיחה 19:43, 24 ביוני 2014 (IDT)תגובה

בפעם הקודמת שאני הטלפתי ספק זה בערך זה היה לפני קריאה מקיפה שלו, ואחרי קריאה מקיפה שלו אני סובר כי המקורות היחידים הנדרשים צריכים לבוא לפרק "על הדמות ויצירתה" מכיוון שהשאר מבוססים על הסרטים, ואני לא חושב שצריכים לציין עכשיו איזה 100 הערות על כך ש"בדקה ה-6 בסרט ה-2 דארת'...". מקווה שהובנתי חיוך. מו סיזלאק • הטברנה של מו • מי היה מאמין, 11 שנים? • תאריך ושעה - 19:46, 24 ביוני 2014 (IDT)
לא אמרתי אחרת. יואב נכטיילר – שיחה 19:48, 24 ביוני 2014 (IDT)
אם המצב לא ישתפר, אכן יהיה צורך להסיר את ההמלצה. אולי אפשר לפנות לוויקיפד חלופי, אם אביר המתמ' לא מעוניין לטפל בסוגיות אלה? אולי ארימיס יסכים לבדוק את הערך ולהוסיף הערות שוליים רלוונטיות? כמו כן, האם יש בעיות נוספות מלבד הערות השוליים? גילגמש • שיחה 09:47, 25 ביוני 2014 (IDT)
אולי פאט, העוסק במלחמת הכוכבים ועסקניהן, יוכל להוסיף הערות נדרשות. חוץ מזה, מלבד הערות שוליים הערך בנוי טוב וכתוב טוב. מו סיזלאק • הטברנה של מו • מיזם האנימציה הושהה, זה לא סוף העולם • 11 שנים, אשכרה? • 12:32, 25 ביוני 2014 (IDT)
על בסיס מה נכתב הערך? אם אדע אוכל לתת את כל המקורות הנדרשים. מו סיזלאק • הטברנה של מו • מיזם האנימציה הושהה, זה לא סוף העולם • 11 שנים, אשכרה? • 21:20, 28 ביוני 2014 (IDT)
בעיקר על בסיס ויקי האנגלית. ‏ MathKnight ✡ (שיחה) 22:16, 2 ביולי 2014 (IDT)
לא מצאתי שם על סגנון הדמות ועיצובה... מו סיזלאק • הטברנה של מו • שלושת הנערים החטופים, יהא זכרם ברוך • 23:58, 2 ביולי 2014 (IDT)


קבצים מוויקישיתוף שנמצאים בשימוש בדף מועמדים למחיקה[עריכת קוד מקור]

קבצים מוויקישיתוף שבשימוש בדף זה הועמדו למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 10:38, 15 בספטמבר 2019 (IDT)תגובה