שיחה:המועצה הלבנה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ערך מכווץ[עריכת קוד מקור]

הורדתי את כל זה:

שנים רבות לאחר חישולן של טבעות-הכוח והטבעת-השליטה, בתחילת העידן השני, הצליחו שלוש טבעות-העלפים להישמר היטב ובחשאיות רבה אצל הגדולים והחכמים מקרב גזע העלפים. אף גזע לא ידע מי הם השלושה מלבד מעטי עלפים, וצבאות האויב השתוקקו למצוא את שלוש הטבעות כדי למסור אותן לסאורון, שר האופל (שר הטבעות) הנושא את הטבעת-האחת.

במלחמת הברית-האחרונה, שהתרחשה בסוף העידן השני, אשר בה לחמו העלפים ובני-האדם רעי-העלפים נגד צבאות סאורון, מת גיל-גלד, המלך העליון של עלפי הארץ התיכונה; ואלנדיל, מלך בני-האדם מזרע נומנור. אבל יסילדור בן אלנדיל כרת את האצבע שעליה ענד סאורון את הטבעת האחת, והצליח להביס את סאורון ולקחת את האחת לידו, למרות שמנהיגי העלפים קראו לו להשמיד אותה כל עוד הוא קרוב להר-הדין, המקום היחיד שבו היא יכולה לההרס. סאורון לא מת, אלא רוחו יצאה מגופו כמעט ללא כוח, והתחבאה במקום שעד כה לא נודע.

כינוס המועצה הלבנה[עריכת קוד מקור]

עם תבוסתו של שר הטבעות, החל העידן השלישי. בשנת 1050 לעידן השלישי ירד צל על דרום יער-ירק (גרינווד), מקום משכנם של עלפי-יערות מעדת הסילבן, הנמצא מזרחית להרי-האובך וצפונית ליער לורין. מלכם היה תרנדוויל, אביו של לגולס. כאשר ירד הצל המיסתורי, הגמדאים ובני-האדם קראו ליער-ירק בשם יער-אופל (מרקווד). עם השנים, הצל הלך והתפשט, ונעשה קודר יותר ויותר, עד כי המקום הפך להיות אפל ומלא זדון ואימה, ואף אחד לא העז להתרב לדרום יער-אופל. אך עלתה שמועה כי במקום ההוא ישנה ישות מיסתורית שכונתה "בעל-האוב". המקום היה מלא בכשפים אפלים, ועלפי יער-אופל קראו לו דול-גולדור (Dol-Guldur), גבעת הכשפים.

האיסטרי, שהיו חמישה אלים שבאו בחשאי בדמות קוסמים זקנים וחכמים על-מנת לעזור לשוכני הארץ התיכונה להדוף את הרשע; וגם ראשי העלפים, נועצו יחדיו לגבי המקום ההוא, והעלו השערה כי בעל-האוב מיער-אופל הוא אחד הנזגול, רפאי-הטבעת. גנדאלף האפור, שהיה אחד האיסטרי, יצא לבדו לדרום יער-אופל. בבואו לדול-גולדור, הוא גילה להפתעתו כי המקום מלא ברשע ושטניות, גרוע ממה ששער. מצודה אדירה וחזקה עמדה שם על גבעת-הכשפים, ובמרכזה צריח שחור של בעל-האוב. בעת הזו חשף גנדאלף שבעל-האוב הוא לא אחד הנאזגול, אלא סאורון בכבודו ובעצמו, המסתתר כדי להשיב לעצמו מעט מכוחותיו שאבדו. גנדאלף דיבר אליו ואיים אליו, עד שסאורון נמלט משם במהרה בפחד רב, ושב לארצו מורדור שבמזרח.

כמובן שחשבתי להמשיך, עד שהבנתי שקצת נסחפתי ובטח יאמרו שזה המון בשביל ערך פשוט (למרות שאני חושב שזה חומר מועיל). מכל מקום, אם יתבקש ממני להעלות את זה חזרה, אז אעלה ואשכתב את זה. אם לא, אז לא :) Dreamy Child