שיחה:המחאה נגד בנימין נתניהו (2020)/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


איחוד ערכים[עריכת קוד מקור]

מה ההבדל בין ערך זה לבין הערך על המחאה נגד ממשלת ישראל השלושים וחמש? TheStriker - שיחה 23:40, 6 באוגוסט 2020 (IDT)

לא ראיתי את זה, זה שם לא מוצלח כי המחאה היא נגד נתניהו, הכותרת שלה היא "נתניהו הביתה". יש זרמים של מחאות אחרות כמו מחאת השולמנים PelicanTwo - שיחה 23:49, 6 באוגוסט 2020 (IDT)
תוכן הערך כמעט זהה לתוכן הערך השני. אין טעם לפתוח ערך נפרד אם שם הערך הקיים לא מצא חן בעיניך. בשביל זה יש את דף השיחה. TheStriker - שיחה 00:18, 7 באוגוסט 2020 (IDT)
החלפתי להפניה, היות והערכים עוסקים באותו נושא. על השם ניתן לדון בדף השיחה של הערך המחאה נגד ממשלת ישראל השלושים וחמש. YairMelamedשיחה 00:33, 7 באוגוסט 2020 (IDT)
YairMelamed העניין הוא לא השם, ציינתי את השם כי השם גרם לי לפספס את קיום הערך הזה, מי זוכר בכלל שאנחנו בממשלה השלושים וחמש? זה עבר לי מול העיניים. אבל הערכים הם שונים מהותית, ערך זה מתאר תיאור היסטורי בצבע של תקופה חשובה. הערך השני הוא לקוני, ועוסק בדברים נוספים. ההפנייה שעשית היא מחיקה לפני שאנשים הספיקו בכלל לדבר על זה. מתייג את משתמש:Gabi S.. יכול להיות שנרצה למזג, יכול להיות שהערך הזה יהיה הרחבה של הערך השני עם התאמות נחוצות. אז בבקשה תבטל את ההפניה (אני לא יודע איך בכלל להגיע שוב לערך). PelicanTwo - שיחה 00:46, 7 באוגוסט 2020 (IDT)
ביטלו במקומי, זה בסדר. מתנצל על כך שלא חשבתי פעמיים. אם ומישהו ירצה לפתוח בדיון איחוד - אשתתף. עמדתי היא שניתן להפוך את הערך לערך בפני עצמו ללא כפילויות עם הערך השני, העוסק במחאה על הממשלה ככלל. YairMelamedשיחה 00:49, 7 באוגוסט 2020 (IDT)
המחאה נגד נתניהו לא התחילה ב-2020 אלא ב-2016, ולכן היא לדעתי זכאית לערך משלה. המחאה נגד הממשלה זה ערבוב של כמה מחאות שאין להן קשר ברור זה לזה, כשאחת המחאות היא נגד נתניהו. peledy - שיחה 01:03, 7 באוגוסט 2020 (IDT)
לא לא ידידי האנונימי מדי, ההפגנות נגד בן גוריון התחילו ב1948, נגד משרת שרת ב1954, לוי אשכול ב63, בגין ב80 וחל הלאה. נתניהו עוד הסתבך בשנות ה90 (למה?לא היה ולא יהיה ראש ממשלה או אפילו שר בכיר שלא הפגינו נגדו כי הוא בעמדת כוח) אז ההפגנות נגד נתניהו קיימות כבר מ96 אבל ההפגנה נגד הממשלה היא מורכבת בין היתר גם אבל לא רק מזו. יובל כתבה הצעה מעולה - עוד 20 שנים אף אחד לא באמת יזכור את השם של הממשלה הזו ויזכרו אותה כי הייתה בשנת 2020 כאשר היה את הנגיף, היה ראש ממשלה עם 3 כתבי אישום, היה דיבורים על סיפוח וכן הלאה. אפשר ליצור הפנייה, הערך הזו הוא מיותר וכפילות עם המחאה הכללית. שבת שלום Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 13:34, 7 באוגוסט 2020 (IDT)

המחאה הזו, המחאה נגד ממשלת ישראל ה35 ומחאת הדגלים השחורים (שלה אין ערך) כולן קשורות זו בזו. המלצה שלי: לאחד את שני הערכים תחת הכותרת "מחאות קיץ 2020", שבה יהיו פרקים על המחאה נגד בנימין נתניהו, מחאת הדגלים השחורים, מחאת העצמאיים וכו'. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 11:51, 7 באוגוסט 2020 (IDT)

אני גם בעד האיחוד (לכן ביטלתי את ההפניה ששם יאיר, ובמקום זאת שמתי תבנית איחוד), משום שרב הדומה מהשונה בין שני הערכים, אך לשם אחר - המחאה נגד בנימין נתניהו וממשלת ישראל השלושים וחמש. נעם דובב - שיחה 13:36, 7 באוגוסט 2020 (IDT)
אני בדעה של יאיר ופלדי, הייחוד של המחאה נגד נתניהו הוא בכך שזו מחאה פרסונלית - ראש ממשלה עם 3 כתבי אישום - והיא התחילה עוד לפני הממשלה הזאת. המוחים מוחים נגד נתניהו אישית, בעיניהם הוא עצמו הבעיה הגדולה של ישראל, והוא אישית מצייץ ולועג להם ברשתות בשפה טוקבקיסטית, הוא אפילו מצטט פרופילים מזוייפים. הטינה ההדדית המוחצנת בצורה כזאת בין אזרחים לבין ראש הממשלה שלהם היא דבר חדש בהיסטוריה של ישראל. אין סיבה לערבב עם שאר המחאות רק בגלל שהן התלכדו היום תחת אותה ממשלה, הרי מחר יהיו בחירות ונמצא את עצמנו עם נתניהו בממשלה ה-36. המשקעים שמהם נובעת המחאה נגד נתניהו עמוקים, לעומת המחאות הנקודתיות כמו מחאת השולמנים (שהם לא נגד נתניהו), מחאת העובדים הסוציאליים, מחאת מתווה הגז וכדומה. לא מתאים להבליע מחאה כזאת בפרק בתוך ערך. הערך השני נותן מבט מקיף מלמעלה על המחאות ומספק נתונים אנציקלופדיים, בעוד הערך הזה מצייר תמונה היסטורית חיה יותר על המחאה (מצייר או מבקש לצייר, הוא עוד בתחילתו ויתרחב). לכן הפתרון הרצוי בעיניי, גם מבחינת הקוראים, הוא ערך נפרד למחאה נגד נתניהו, עם התאמות כנדרש בשני הערכים כדי להמעיט בכפילויות. חלק מהדברים בערך השני יועתקו לערך הזה, והפוך. PelicanTwo - שיחה 14:20, 7 באוגוסט 2020 (IDT)
אין קשר ענייני ברור בין המחאות על רקע כתבי האישום, הריבונות או העצמאיים למעט קשר כזה או אחר לנתניהו. עלינו לזכור שהעצמאים אינם דורשים את ראשו של נתניהו או ראשה של הממשלה אלא פשוט להתקיים בכבוד (דרישה שלדעתי כולנו פה מזדהים איתה). peledy - שיחה 14:21, 7 באוגוסט 2020 (IDT)
חלק מהעצמאים קראו להתפטרות נתניהו[1].אפשר לדרוש להתקיים בכבוד ולטעון שהפתרון הוא ראש ממשלה אחר או לקרוא להתפטרות על רקע כשלון. אחרים דורשים (גם או רק) סיוע. מוטי אשכנזי קרא להתפטרות משה דיין. חלק מהמוחים נגד סגירת מטוס הלביא קראו לפיטורי פרס.[2]. אפשר ללכת למחאות נגד אולמרט. בסוף מדובר במחאות גדולות כשהכתובת דומה. יש התערבבות לעיתים או כמה מניעים. זה הקושי והיחודיות פה. מודה שהעדפתי את הערך השני--37.142.5.33 16:09, 7 באוגוסט 2020 (IDT)
נראה לי שזה לא רק נגדו אבל גם, ראה ".במצב. ניכר עכשיו שהקואליציה הזו מסורבלת מדי והטרוגנית מדי. כל יום חבר אחר בקואליציה נכנס למשחקי אגו ומנסה להפיל אותה מבית. יש לנו ראש ממשלה מצוין, מנוסה, ובעל ידע נרחב לטפל בנושא, בבקשה תאפשרו לו לעשות זאת" או מחאה נגד הסיפוח ונגד גנץ בטענה שהוא פושע מלחמה והממשלה שהוא חלק בה היא כובשת ומושחת, הפעם ישראל כץ אתה ההצגה ואנחנו הקהל. אתה לא רואה אותנו. אתה מתנהג כאילו רק ההצגה שלך, וההצגה שלנו הופסקה" וכן הלאה. לא לשכוח את ההפגנות נגד ההגורמים שבמילא היו מושמצים ולכן תצוץ טענה על היותם שעיר לעזאזאל (ולצערנו הם באמת כאלו) שרוצים X כמו Y בגלל שהממשלה הבטיחה להם מספר פעמים אבל לא אכפת לה - המחאה הפרסנולית נגד נתניהו היא חלק לא קטן מהמחאות הכלליות, שבת שלום.
גם ממשלת האחדות של 1984 היא הטרוגנית מדי?
זה ראשי ערים,לא מוחים. להבנתי, הסיפור בו הוא לא קיומן של מחאות שנגד הממשלה וראשה. זה היה קודם . הסיפור הוא מחאות קטנות ונפרדות שגדלו מאוד וגם התאחדו(ואף השפיעו למשל המענקים) והתערבבו .בהתאם, קריאות המפגינים יכולים להיות מעורבבות. --37.142.5.33 18:10, 7 באוגוסט 2020 (IDT)
א. כאנונימי אין לך זכות הצבעה בדיון ובאפשרותך רק להביע דעתך. ביכולתך להירשם לוויקיפדיה באופן קל ופשוט. ב. כפי שציינת, רק חלק מהמוחים דרשו את פיטורי נתניהו והממשלה ולכן איננו יכולים להחשיב את המחאה הזו כמחאה נגד נתניהו. מטרת המחאה היא קבלת סיוע והעובדה שחלקם דורשים את הדחת נתניהו היא נושא אחר לדיון. peledy - שיחה 19:36, 7 באוגוסט 2020 (IDT)
אני חושבת שזו מעין בורות לטעון שאין קשר בין המחאות. הרי במחאה נגד ממשלת ישראל השלושים וחמש, יש לא מעט שדורשים שנתניהו יתפטר, ואפילו מופיע בתור "אחד מסמלי המחאה" השלט Crime Minister, שמשמש נגד נתניהו כבר שנים. במחאה נגד בנימין נתניהו, יש דיבורים על הכשל ההתנהלותי שלו כראש ממשלה. אפשר לטעון שהן לא אותה מחאה, אבל אי אפשר לטעון שהן לא קשורות זו בזו, ואני חושבת שעדיף גם לעורכים וגם לקוראים אם שתיהן יהיו תחת ערך אחד.
אממה, אני מסכימה שלתת לערך המאוחד את השם של אחד הערכים יהיה מטעה. המחאות האלו הן לא רק נגד נתניהו ולא רק נגד הממשלה, אלא נגד שניהם בו זמנית. ולכן אני חוזרת על ההצעה שלי: לאחד את שני הערכים תחת השם "מחאות קיץ 2020" או שם נייטרלי דומה, ותחתיו לפרט חופשי על המחאות נגד הממשלה והמחאות נגד ראש הממשלה. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 11:42, 8 באוגוסט 2020 (IDT)
זו בורות להגיד שנתניהו קשור להכל. אפשר לכנות את זה אפילו תיאוריית קשר, כאילו נתניהו אחראי לכל הצרות במדינה. מחאת העצמאים אינה נגד נתניהו! העובדה שיש פוליטיקאים שרוכבים על המחאה זה משהו אחר. רוב המוחים רוצים פרנסה וברור לנו שלא נתניהו/גנץ/לפיד יפתרו במחי אצבע את בעיותיהם. המחאה היא בעד פרנסה ונגד מדיניות הממשלה ולא נגד עצם קיומה של הממשלה או העומד בראשה. לדעתי רוב המפגינים אף מעדיפים שתהיה ממשלה קבועה שניתן להפעיל עליה לחץ ציבורי מאשר ממשלת מעבר ובחירות שיעלו מיליארדי שקלים למשק. peledy - שיחה 15:54, 8 באוגוסט 2020 (IDT)
יש קשר ברור בין המחאות, אבל המחאה האישית נגד נתניהו היא ייחודית בהיסטוריה שלנו ומרתקת ומגיע לה ערך מעמיק שנכנס לפרטים. היא נובעת מזה שנתניהו הוא דמות ייחודית בהיסטוריה שלנו. יאיר כבר הציב בערך השני הפניה להרחבה בערך הזה, וזה פתרון טוב. לכן לא מלכתחילה לא השתמשתי בשום תמונה מהערך השני, אבל מישהו (לא בדקתי מי) הכניס לערך השני את כל התמונות שהצלחתי לגייס (בדי עמל, יש לציין), לא התכוונתי לדבר כזה וזה לא מוצא חן בעיניי, כי ככה לא מפרידים. PelicanTwo - שיחה 16:19, 8 באוגוסט 2020 (IDT)
או פשוט ראש ממשלה אחר בלי בחירות. היו מקרים מעולם (בגין הוחלף בשמיר, יצחק רבין החליף את גולדה מאיר). איני יכול לקרוא את מחשבות המפגינים ובסוף מדובר בשילוב של מחאות. ואני כנראה הוספתי כי היתה היתיחסות למאות אלה --2020ITBN - שיחה 16:28, 8 באוגוסט 2020 (IDT)
וברור לנו שממשלה חדשה תפתור את כל צרותיהם של המפגינים. חלק מהמפגינים דורשים את ראשו של נתניהו, אך לא כולם ובספק רב אם רובם. peledy - שיחה 16:34, 8 באוגוסט 2020 (IDT)
אולי לפחות ימנעו בחירות נוספות אם יהיו 2 רהמ חדשים שיסתדרו טוב יותר, אבל זה אוף טופיק ויש להם זמן להתפשר... --37.142.5.33 22:51, 8 באוגוסט 2020 (IDT)

(בלת"ק) אני לא בטוח אם איחוד עם הערך של המחאה הנוכחית יועיל לערך על המחאה, אבל מצד שני ההפרדה מהערך המחאה נגד היועץ המשפטי לממשלה נראית לי מלאכותית מעט, ובעיקר עלולה להפריע לקורא. אישית נכנסתי לערך הזה עכשיו והתפלאתי שכתוב שהמחאה "בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים" התחילה בשנת 2020, וגם אם הערכים לא יאוחדו, כדאי לחשוב על דרך הרמונית יותר לאחד ביניהם (אולי 2020 יהיה ערך מורחב של המחאות שהתחילו נגד מנדלבליט, אבל בעצם לכולן מחנה משותף ברור שעוסק במעמדו של ראש ממשלה החשוד בפלילים). איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 22:40, 9 באוגוסט 2020 (IDT)

בעד איחוד. אין הצדקה לשני ערכים נפרדים שחופפים ברוב תוכנם. Ronam20 - שיחה 13:02, 10 באוגוסט 2020 (IDT)
יש חפיפה, אבל זה ערך הרחבה על המחאה האישית נגד נתניהו, לכן יש משם הפניה לכאן. הוא יגדל, אני עובד עליו.PelicanTwo - שיחה 16:59, 10 באוגוסט 2020 (IDT)
PelicanTwo, התכוונת שזה ערך מורחב של מחאת 2020? אבל מחאה בהקשר הספציפי הזה מתנהלת כמעט רצוף מאז 2016 - למה לנתק בין המחאות? זה צורם לי. גם אם זה אמור להיות ערך מורחב גם של המחאה נגד היועץ המשפטי לממשלה, צריך להתייחס לרקע מ-2016 בפתיח כיאה לערך מורחב, ולהוסיף בהמחאה נגד היועץ המשפטי לממשלה תת-פרק על 2020 שיפנה לערך המורחב. אישית תומך באיחוד הספציפי הזה. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 12:00, 14 באוגוסט 2020 (IDT)
נכון מאד ותקרא שוב, בפתיח מדובר על "גל מחאות" ובפרק הראשון הכרוניקה מ-2016. אני עוד עובד על הערך (לאט אבל כלום בוער). PelicanTwo - שיחה 13:15, 14 באוגוסט 2020 (IDT)

בתקופת הקורונה[עריכת קוד מקור]

מציע את השם גל המחאות בישראל בתקופת הקורונה. יש הרבה ערבוביה בין המחאות וחוסר הבחנה.

במישור הפוליטי/דמוקרטי: "הדגלים השחורים" נולדו, אם איני טועה, מצעדה של עיתונאי אל כיכר רבין עם דגל שחור ופרצו ביתר שאת עם העלייה לירושלים בעקבות ההיאחזות של אדלשטיין בכסא היו"ר בשיא המשבר הפוליטי בישראל. למיטב זכרוני ההפגנה בירושלים החלה כשכבר היו עדויות להדבקות. הסגר קטע את המחאה שלהם שהולידה מחאת רשת עם שיא של צפיות (שבעטיה לוסי אהריש פוטרה, וכך נולדה דמוקרטtv). "קריים מיניסטר"/חוזה חדש זו תנועה ותיקה שמכוונת בעיקר ליועמ"ש ונתניהו, ובין הבולטים בה הם ישי הדס, חיים שדמי וגונן בן יצחק. זכורה בעיקר מהמחאה נגד היועמ"ש בכיכר גורן (שגם היא לא הייתה אחידה, והתפצלה להפגנות בתל אביב עם אלדד יניב וחזרה לפתח תקווה עם מני נפתלי שבינתיים נעלם). מחאת היחידים זו מחאה נפרדת ארצית שהחלה ב-2016 במישור הערכי ואמיר השכל מזוהה כדומת בולטת בה. במידה רבה, הדגלים השחורים תפסה את מקומה במישור הארצי כמחאת צמתים וגשרים, אך מחאת היחידים הייתה קיימת לאורך כל הזמן הזה, מתחת לרף התקשורתי. מחאת היחידים שינתה פאזה ולאחר התעלמות התקשורת "השמאלנית" מאירוע חסר תקדים של חסימת שיירת נתניהו/גנץ, הפכה ל"מחאת הכיסאות", המאחז שהחל את גל המחאה בבלפור. לאחר המעצר של אמיר השכל התקשורת סוף סוף החלה לסקר (תחת השם השגוי "הדגלים השחורים"). אז גם נולדו עוד כמה יוזמות כמו הבנדנות הורודות, האימהות ששומרות על המפגינים.

לאחרונה, בעקבות "היד הנעלמה" על הסיקור התקשורתי בישראל, יש גם התחלה של מחאה בקהילות ישראליות ברחבי העולם. הערבוב בין המחאות אינו מקרי (אם בזדון או במחדל). המטרות חופפות רק באופן חלקי, יש גישות שונות וסגנונות שונים. ויש כמובן את הפגנות התמיכה בראש הממשלה. חלק מהתנועות שהזכרתי גם הפגינו מול הבית של בני גנץ, כמו קריים מיניסטר. יש גם השתתפות של התנועה לאיכות השלטון במקומות שונים, לאחרונה בקיסריה, ובפרט צעדים חשובים במישור המשפטי/חקירתי.

במישור הכלכלי: היו מחאות של כל מיני גופים. מחאת עולם התרבות, מחאת עובדי הבמה, שביתת העובדות הסוציאליות, שביתת האחיות. היה את המחאה של הבארבי. המשבר באל על היה בין הראשונים. היה את עולם התיירות. הייתה מחאה של בעלי אוטובוסים שנבלמה גם היא באותם אמצעים שניסו לבלום את הדגלים השחורים. נראה שמחאת העצמאים התפרקה עקב החלוקה הפוליטית ורמזים שהשולמנים "נקנו" פוליטית. הייתה את מחאת המסעדנים. יש מחאת הריבון שהיא לכאורה כלכלית ויוצאת מגדרה שלא לתקוף "רק" את נתניהו.

לפחות במישור הכלכלי, המחאות קשורות בעיקר לגזרות של תקופת הקורונה או ההשלכות שלה והיעדר הסיוע הכלכלי. מחאת העצמאים קדמה לה, אך התפרצה במשבר. אני לא יכול להגיד שהמחאה היא נגד הממשלה, כמו צעדי הסיוע. ייתכן שיש גם מחאה על גודל הממשלה, שכן זו ממשלה מנופחת שלא הפגינה סולידריות עם האזרחים, בניגוד לארצות אחרות. אני חושב שבאופן כללי זה כנגד הפוליטיקאים (למשל הסיסמה "מנותקים נמאסתם") והניהול המחפיר של המשבר. הנושא של הגז הוא נלווה. נושא הצוללות בולט גם כן.

נוצרו מספר מוקדים של הפגנות, ובכולם יש גם מאלו וגם מאלו. ההפגנות מול הבית של אמיר אוחנה בעיקר נסובו סביב אלימות משטרתית. המחאות מול בית ראש הממשלה בעיקר פוליטיות, מדי פעם הצטרפו העצמאים. הייתה גם הצטרפות של המסעדנים וממש לאחרונה גם עולם התרבות. ההפגנות בצ'ארלס קלור (עצמאים, מחאת הריבון, קבינט התקווה) בעיקרן כלכליות. הייתה את ההפגנה נגד הסיפוח בכיכר רבין וגם מחאת העצמאים הייתה בכיכר רבין. וכמובן קיסריה.

לצד אלו נוסף המימד של האלימות המשטרתית שיצר חיבור בין המחאה מול בית ראש הממשלה לבין מחאות המגזר החרדי, העדה האתיופית (או ליתר דיוק, סלמון טקה ואחרים. זו מחאה ותיקה לא פחות שגם הצטרפה לכיכר גורן) ומחאת איאד אלחלאק, לא בהכרח לפי הסדר שרשמתי. ויש גם את מחאת הדרוזים נגד חוק הלאום (והצ'רקסים) שלאחרונה החלו להצטרף אל מחאת הדגלים השחורים.

יש כל מיני גופים ויוזמות שנוצרות כל רגע. קשה מאוד לעקוב אחרי כל הבלאגן הזה ובהחלט יש הרבה פייקים. אני חושב שמה שנוכל להסכים קודם כל שהמכלול הוא גל מחאות. קיץ זה לא נכון, כי הדגלים השחורים החלו באביב. ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 07:26, 12 באוגוסט 2020 (IDT)

נראה לי שכל מה שכתבת מופיע בערך, אם פספסתי משהו תוסיף. את הדגלים השחורים התחילו השוורצמנים, אולי הם קיבלו השראה ממישהו אבל הם יזמו ומימנו את התנועה והם גייסו את אהוד ברק לעזרה. אני עובד על הפרק על תגובות נתניהו ברשת והפייקים, ואתה מוזמן לתת כתף. PelicanTwo - שיחה 07:45, 12 באוגוסט 2020 (IDT)
ההפגנות אלו הן הפגנות של גורמים שונים שנעים בין רעבים אמיתיים ללחם, לאנטי-ביביסטים, ביביסטים, פעילי העדה האתיופית,ערביי ישראל, חרדים קיצוניים, חרדים לא קיצוניים, דרוזים ובני מיעוטים נוספים, מאוכזבי גנץ, אנשים שהפיצו נבואות זעם מה יקרה אם כן יהיה סיפוח (מי זוכר שביולי נתניהו רצה סיפוח....) וכן הלאה. רק ל4 יש כאן והם האנטי-ביביסטים, ביביסטים, מאוכזבי גנץ ואנשי נבואות הזעם. מלבד הם כל ההפגנות הם שונות ושמיים וארץ וזו חרפה להחשיב אותם כהפגנות פוליטיות או קשורות לנתניהו כי הם לא, אני מסכים עם התגובה שפירטה את כל ההפגנות כי רוב הרשת מוצפת או בפייק ניוז או בכרוז של אנשים (אקרא לילד בשמו בועז ביסמוט) ולפעמי גם ב"עוד מאותו הדבר" Desertboyשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 19:30, 8 בספטמבר 2020 (IDT)
הגרעין הקשה של ההפגנות הוא פוליטי לחלוטין, אבל אם אתה סבור אחרת לא אסחף להכריז שדעתך היא חרפה. צריך להבחין בין גימיקים ובין הגרעין הקשה והארגונים שעומדים מאחורי רוב ההפגנות והמפגינים. נרו יאירשיחה • י"ט באלול ה'תש"ף • 23:07, 8 בספטמבר 2020 (IDT)

איחוד? כן או לא?[עריכת קוד מקור]

האם יש מישהו שמתנגד לאיחוד הערכים המחאה נגד בנימין נתניהו (2020) + המחאה נגד ממשלת ישראל השלושים וחמש? נא להשיב בצורה מפורשת: "כן, מתנגד לאיחוד". תודה. יוניון ג'ק - שיחה 12:59, 10 בספטמבר 2020 (IDT)

כן, מתנגד לאיחוד. לא השתתפתי בדיון אבל יש הבדל בין המחאה הפרסונלית נגד בנימין נתניהו לבין המחאה נגד פעולות ממשלת ישראל בזמן משבר הקורונה. אני יודע שההבדל הזה לא בהכרח מיוצד בערכים, אבל די בקיומו כדי להצדיק ערכים נפרדים אליהם ניתן יהיה להכניס את המידע אודותיו. (שימנשמע?) מה, אין? 13:09, 10 בספטמבר 2020 (IDT)
אני חושבת שקשה להכחיש את הקשר בין ההפגנות ואת העובדה שהן חופפות מאוד, והפיצול בין הערכים מזמין קוראים לקפוץ בין ערך לערך כדי להבין את הקשר ביניהם. כן, יש מפגינים שמפגינים רק נגד הממשלה ולא נגד נתניהו, ויש מפגינים שמפגינים רק נגד נתניהו ולא נגד הממשלה. אבל יש גם הרבה שמפגינים נגד שניהם. כמו כן, גם בתוך המחאה נגד הממשלה יש הפגנות פנימיות - יש של העצמאים, יש של השמאלנים, יש של החרדים. כל הקיץ הזה מלא בהפגנות שקשורות אחת לשנייה ושאי אפשר להתעלם מהקשר ביניהן. לכן אני חושבת שיש לאחד את כל הערכים האלו לערך אחד גדול ומרכזי, בשם מחאות קיץ 2020 בישראל. //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 20:28, 10 בספטמבר 2020 (IDT)
אני חושב שאנחנו בסתיו ועדיין יש מחאות. אני חושב שקיץ לא יתאים כאן. PRIDE! - שיחה 03:52, 7 באוקטובר 2020 (IDT)

בעד איחוד. ויקי4800 - שיחה 16:55, 11 בספטמבר 2020 (IDT)

מתנגד וכבר הסברתי את טעמיי, מה גם שתפירת האיחוד תהיה מלאכה כמעט בלתי אפשרית. לאחרונה אני עסוק ולא מגיע לכתוב כפי שהתחייבתי, אבל זה לא בוער. PelicanTwo - שיחה 14:33, 13 בספטמבר 2020 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

מאחר ויש מספר מתנגדים לאיחוד, זה כבר לא משנה אם יש או אין רוב בעד האיחוד, כי על פי מדיניות ויקיפדיה לא ניתן לבצע את האיחוד ללא פתיחת הצבעת מחלוקת תחילה. אי לכך, אין עוד צורך בתבניות {{איחוד}} על הערכים. ניתן להמשיך את הדיון בלעדיהן. ומי שעדיין מעוניין באיחוד הערכים - מוזמן לפתוח בהצבעת מחלוקת (מי שלא יודע איך עושים זאת מבחינה טכנית, מוזמן לפנות אליי באופן פרטי לדף השיחה שלי). בברכה, יוניון ג'ק - שיחה 11:13, 14 בספטמבר 2020 (IDT)

קובץ מוויקישיתוף שנמצא בשימוש בדף מועמד למחיקה[עריכת קוד מקור]

קובץ מוויקישיתוף שבשימוש בדף זה הועמד למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 04:08, 9 באוגוסט 2020 (IDT)

למען הסר חשש, העניין סודר //מי אני: Yuval Talya - מה עשיתי - בואו נדבר// 22:11, 11 באוגוסט 2020 (IDT)

גלריית תמונות[עריכת קוד מקור]

נו, ארבע תמונות בכל הערך? זה מה שהצלחתם להפיק מהמחאה? אף מטפחת ורודה? שום שלט שנון? אין מיצגים מיוחדים? נראה לי שאף אחד כאן לא היה בהפגנות. הערך הזה ממש דורש גלריה. Tzafrir - שיחה 20:31, 13 בספטמבר 2020 (IDT)

נכון, יש אינסוף תמונות ברשת ואני השגתי רק ארבע ובעמל רב, עד שאיתרנו מי צילם ועד שקיבלנו ממנו אישור זכויות יוצרים. אולי יש לך אפשרות להעלות עוד. ואם אתה יכול להרחיב את הערך אז בבקשה. PelicanTwo - שיחה 08:02, 14 בספטמבר 2020 (IDT)

הפגנות נגד[עריכת קוד מקור]

הזכירו רק הפגנת נגד אחת ב״בלפור״. ליתר דיוק: זו הייתה הפגנת הנגד היחידה ברחוב בן מימון. בלא מעט מההפגנות הפגינו מפגיני ימין ברחוב עזה, כלומר: בצד השני של הכניסה לרחוב בלפור (מקור: ידע אישי). היו גם הפגנות נגד מקומיות בכמה מקומות ברחבי הארץ (לדוגמה, למשך שלושה שבועות. מול ההפגנה בראש פינה. שבניגוד לכתוב בערך, לא הפסיקה עם הגשת כתבי האישום. מקור: שוב, ידע אישי). Tzafrir - שיחה 20:40, 13 בספטמבר 2020 (IDT)

נכון, גם רן כרמי בוזגלו הוציא את כוחותיו לרחוב Nirvadel - שיחה 10:49, 14 בספטמבר 2020 (IDT)

תמונה גדולה מדי[עריכת קוד מקור]

הפוסטר האדום crime minister שבראש הערך, מכיל מידע חזותי אפסי כמעט, והיחס מידע-לגודל לעומת התמונות האחרות העתירות מידע לא מתיישב טוב בעין. הקטנתי אותו ושוחזרתי לכן מעלה לדיון. יש הסכמה להקטינו? PelicanTwo - שיחה 08:26, 7 באוקטובר 2020 (IDT)

והאם יש התנגדות? PelicanTwo - שיחה 22:07, 7 באוקטובר 2020 (IDT)
ויקיפדיה צריכה להיות נגישה, והטיעון "לא מתיישב טוב בעין" הוא סובייקטיבי.
מעבר לכך רצוי שכל התמונות בערך תהיינה באותו גודל. את התמונה בתבנית הגדלתי, משום שיש בה הרבה אנשים. תמונות אחרות השארתי בגודל של ברירת המחדל, אינני רואה סיבה להקטין אותן עוד, ואין זה משנה מה יש בתמונה. דוריאןDGW – Talk 22:30, 7 באוקטובר 2020 (IDT)
דוריאן נראה שזה רק אני ואתה, אז בוא נגיע לפשרה. לוגו מטבעו הוא קטן וטבעי שיהיה מוצג בקטן. בערכים שאין בהם תמונות לוגו גדול יכול לעורר קצת לחיים את הערך, אבל בערך הזה יש הרבה תמונות (ממש מעט מדי אבל יחסית לערכים אחרים זה הרבה, ומן הסתם נמצא עוד). אז אני נציע להקטין את הלוגו בשלב זה, ולהכין קולאז' מכמה לוגואים - אין מצב, קריים מיניסטר, דגלים שחורים, הבעלבתים, ואיזה עוד קבוצות שיש. PelicanTwo - שיחה 12:31, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
לצערי קולאז' אינו מתאים לאנשים עם מוגבלות בראיה. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה נגישה. דוריאןDGW – Talk 12:37, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
כבר כתבתי שקולאז' אינו מתאים לאנשים עם מוגבלות בראיה, ואין סיבה לפתוח פרק שיחה חדש. בקולאז' גם קורא עם ראייה רגילה אינו יכול לדעת איפה מסתיים לוגו אחד ואיפה מתחיל לוגו שני. מעבר לכך דף שיחה אינו דף הצבעה. תייגתי את Gilgamesh כדי שיעשה כאן סדר ויאחד את שני פרקי השיחה העוסקים באותו נושא, לפרק שיחה אחד. דוריאןDGW – Talk 23:09, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
דוריאן, זה לא אותו נושא, קודם ניסיתי רק להקטין את הפוסטר האדום הגדול של קריים מיניסטר ולא הנחת לי. יצרתי במקומו צירוף של כמה לוגואים של קבוצות המחאה, ופתחתי דיון פסקה חדשה. PelicanTwo - שיחה 05:51, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
אני חוזר וכותב: בקולאז' אי אפשר לדעת איפה מסתיים לוגו אחד ואיפה מתחיל לוגו שני. לאנשים עם מוגבלות בראייה זה בוודאי לא מתאים. אם חשוב לך להציג את כל הלוגואים, פתח גלריה רגילה והצג בה כל תמונה בנפרד. התמונה כעת איננה נגישה ואיננה ברורה. גם אם עשרים עורכים יסכימו איתך, זה אינו עומד בסטנדרטים של ויקיפדיה, כפי שבוויקיפדיה אי אפשר לכתוב ערך בטקסט אפור למשל. דוריאןDGW – Talk 09:40, 13 באוקטובר 2020 (IDT)

תמונת השיירה[עריכת קוד מקור]

התמונה המצולמת דרך המראה אולי אומנותית אבל בצפייה רגילה אי אפשר לראות בכלל את השיירה, רק מראת רכב. הקורא צריך להיכנס לקובץ עצמו כדי לראות במה מדובר ולכן הייתי מוותר על תמונה זו. בייחוד בגלל שהיא דוחקת תמונות חשובות יותר, של הסילון ושל המעצרים, מעבר לתחום הפסקה הרלוונטית. בכל מקרה יש עוד תמונות של השיירה הזאת בערך אז לא נורא אם נוריד אחת. בר 👻 שיחה 15:39, 12 באוקטובר 2020 (IDT)

יש תמונות אחרות שאפשר לוותר עליהן, אבל שתי אלה חשובות, כי הן היחידות שנותנות מושג על שיירת התקווה. יהיה מעולה אם תשיג תמונה כללית טובה יותר של טור המכוניות, יש ברשת תמונות רחפן מרהיבות, אז קדימה. קיבלתי את התמונות האלה (בעמל רב, יש לציין) ואני מוצא עניין מיוחד בצילום המשתקף במראה, הוא מעביר גם את החוויה. הכיתוב לתמונה הוא "טור ארוך של כלי רכב משתקף במראת הצד של מכונית בשיירה". במחילה אל תשנה שוב. PelicanTwo - שיחה 15:58, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
מסכים עם בר. כמעט לא רואים דבר במראה. דוריאןDGW – Talk 21:02, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
מסכים עם בר ודוריאן. זה לא המקום לתמונות אומנותיות. Eladti - שיחה 21:13, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
יש תמונה של "שיירת התקווה" בכניסה לירושלים תחת גשר המיתרים. זו תמונה טובה, ואין צורך גם בתמונת המראה. דוריאןDGW – Talk 22:07, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
העליתי לויקימדיה את התמונה הזאת וגם את תמונת הכניסה לירושלים, שהיא טובה כי רואים הרבה מכוניות ואת קבלת הפנים של המפגינים על הגשר, אבל עוד יותר חשוב שתהיה תמונה שממחישה את הממדים של השיירה. זה היה מחזה מרשים ומוזר משום שהשוטרים הציבו מחסומים שהאטו את התנועה, והטור הזדחל לאורך עשרות קילומטרים בכבישים הריקים בגלל הסגר. התמונה דרך המראה אינה אמנותית, גם אני לא בעד תמונות אמנותיות בויקיפדיה, למשל אני לא אוהב את הצילום בשחור לבן. אבל התמונה הזאת לא התכוונה להיות אמנותית אלא תעוד פשוט מתוך מכונית בשיירה, ולדעתי הצילום הזה דווקא ממחיש את החוויה של הנהג בתוך השיירה. כן רואים את הטור, בקטן, ומי שיסתקרן מהכיתוב יגדיל את התמונה. בכל אופן, אם מישהו יצליח לקבל אישור זכויות לתמונה טובה יותר שממחישה את אורך הטור, זה יהיה מבורך. צולמו תמונות רחפן פנטסטיות, לא הצלחתי לקבל אף אחת מהן. באין תמונה אחרת, תמונה זו עדיפה עלי על פני שום דבר. לא פשוט להשיג תמונות וכל תמונה שהעליתי לערך הייתה אחרי עבודת צוות וחיטוט ומייגע ברשתות החברתיות כדי לגלות מי צילם אותה. חסרות עדיין תמונות, למשל אין בכלל תמונות מהמאהל בבלפור. PelicanTwo - שיחה 22:33, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
ניסיתי לחתוך רק את תוכן המראה: הנה התוצאה – כמובן שהרזולוציה מאוד נמוכה אבל נראה לי שאורך השיירה מאוד ברור. Tzafrir - שיחה 01:08, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
אתמול אחרי הצהריים בר העלה תמונה חתוכה. הוספתי highpass ובתמונה נוספת חתכתי פחות. הגרסה האחרונה היא כמו הגרסה שהעלה בר, והגרסה שלפניה היא הגרסה החתוכה פחות. דוריאןDGW – Talk 02:31, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
שמתי כאן סרטון של שיירה מהיום, לצורך תיעוד. אם הסרטון יימחק או ישתנה, אשים סרטון אחר. דוריאןDGW – Talk 12:46, 14 באוקטובר 2020 (IDT)

תמונת לוגואים[עריכת קוד מקור]

בעקבות מחלוקת בבקשה הצביעו, איזו תמונה עדיפה לערך, הראשונה או השנייה

Crime Minister, מהסלוגנים של המחאה
סמלים ופוסטרים של חלק מקבוצות המחאה,בכיוון השעון מלמעלה: "הדגלים השחורים", "אין מצב" (מקודם "מחאת היחידים"), "הבעלבתים"' ו"קריים מיניסטר"

PelicanTwo - שיחה 22:49, 12 באוקטובר 2020 (IDT)

השנייה. במחאה יש יותר מארגון אחד. Eladti - שיחה 08:43, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
  1. זו שיחה ולא הצבעה.
  2. השנייה. לירה - שיחה 09:43, 13 באוקטובר 2020 (IDT)

אני חושב שכדאי לכתוב פסקה על קבוצות המחאה העיקריות ולהציג את הלוגואים שלהן באופן הבא:

בברכה, בר 👻 שיחה 10:22, 13 באוקטובר 2020 (IDT)

שלום בר, אני פונה אליך בעניין תמונה שהוספה היום. אי אפשר לראות מה קורה בתמונה כשהיא נמצאת בגוף הערך, וגם אחרי לחיצה על התמונה אי אפשר לראות בדיוק מה היא מתארת. לעניין "שימוש הוגן", הוא תקף לערך על הקבוצה החברתית "הבעלבתים", אך לא לערך על המחאה נגד בנימין נתניהו (2020). שלושת הסמלילים האחרים הם מתחת לסף המקוריות, ולכן השימוש בהם מותר. דוריאןDGW – Talk 22:06, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
דוריאן לא אני הוספתי אותה אלא PelicanTwo. בר 👻 שיחה 07:27, 16 באוקטובר 2020 (IDT)
ביקשתי מהם את הלוגו שלהם והם שלחו לי את זה, הם ישלחו אישור זכויות יוצרים אם אבקש, אבל זה באמת לוגו לא ברור ולא מוצלח ואני מוותר על זה. אולי בהמשך אבקש מהם פוסטר. PelicanTwo - שיחה 09:07, 16 באוקטובר 2020 (IDT)