שיחה:הסבת מכוניות להנעה בגפ"מ

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הי, הוספתי את הערך 'הסבה לגז' (מוזר לי שהוא לא היה קיים עד היום) וגם קיבלתי פידבקים די שלילים על הסגנון וגם הורדו כמה לינקים שהוספתי כי כתוב שאסור להוסיף לינקיםפ מסחריים.

אז א. איך כן כותבים? יש איזה מדריך או משהו? ב. הלינקים שנתתי ממש לא מסחריים. הם שלושתם של אתרים/פורמים שעוזרים לאנשים כמוני שלפני שבועיים לא ידע על הנושא כלום והיום נוסע ברכב שאומר לי תודה כל בוקר (וגם הכרטיס אשראי שלי שנמאס לו להישחק כל פעם בתחנת דלק..;-)).

בקיצור - ועד כמה שאני מבין כאן כן מותר לצרף את הלינקים, אז הנה הם למי שנתקל בשאלה אם להסב או להסב (ההמלצה שלי כבר ברורה):


בעיות עם הסבה לגז הסבר: זה פורום מכוניות מאד גדול בארץ ויש לו מנהלים שהם הרבה יותר מסתם מקבלי משכורת.

קבלת הצעות מספקי הסבה לגז הסבר: באתר הזה (שאולי הוא היחיד המסחרי, אבל גם לא בדיוק) לא צריך לשלם, רק למלא את הפרטים והסוכנים של ההסבות חוזרים אליכם עם מחירים תחרותיים (כי הם יודעים שזה רק עניין של מחיר בעצם).

פורום בנושא גז ה LPG הסבר: זה אתר של אנשים שאוהבים נסיעות ושטח. אומנם יש שם פרסומות אבל יש גם פורום מצויין בנושא הרלוונטי.

יש הרבה דפי הדרכה, התחל בויקיפדיה:ברוכים הבאים. דוד שי 23:35, 3 פברואר 2006 (UTC)

שינוי שם הערך[עריכת קוד מקור]

  1. מה דעתך על שינוי שם הערך ל"LPG"? הסבה לגז אינו שם ברור מספיק לדעתי.
  2. שים לב שגם בויקיפדיה האנגלית יש ערך בנושא LPG והסבת רכבים לגז. אתה יכול להעזר בערך של הויקיפדיה האנגלית אם תרצה.

קישור לערך בויקיפדיה האנגלית: en:Liquified petroleum gas
אוהד ל 01:12, 4 פברואר 2006 (UTC)

גם אני חושב ש-LPG מתאים יותר. אפשר להשאיר את "הסבה לגז" כהפניה. Yonidebest Ω Talk 01:19, 4 פברואר 2006 (UTC)
אני מבצע את העברת הדף. אוהד ל 02:07, 4 פברואר 2006 (UTC)

מצטער על הטרטור, אבל עכשיו אני חושב שראוי ששם הערך יהיה "גז פחממני מעובה" - זהו השם התקין, ויהיו הפניות מ LPG, גפ"מ, הסבה לגז. מוקדם יותר פרחה מראשי העובדה שיש ל LPG שם מקובל בעברית - גפ"מ (גז פחממני מעובה) אוהד ל 17:33, 4 פברואר 2006 (UTC)

מכיוון שהערך הוא ערך חדש ושלא נראה שיש ויקיפדים פעילים שעוקבים אחריו ומגיבים לשאלות בדף השיחה, אני ארשה לעצמי לקבל לבד החלטה ובאופן חריג לשנות שוב בפעם השנייה את השם לשם שאני די בטוח שכולם יסכימו שהוא טוב יותר. "גז פחממני מעובה". אוהד ל 01:51, 5 פברואר 2006 (UTC)
זה שלא מגיבים לא תמיד אומר שלא עוקבים... רק שים לב, האיות "פחממני" שהשתמשת בו כאן הוא שגוי. צ"ל "פחמימני" כפי שכתבת בשם הערך. odedeeשיחה‏ 02:07, 5 פברואר 2006 (UTC)

הכללת קישורים[עריכת קוד מקור]

אני דווקא חושב שהכללת קישורים - גם אם מסחריים - היא לא תמיד פסולה. נכון, זו אמורה להיות אינציקלופדיה, אבל למה לא להפוך את זה להרבה יותר מזה? למה לא להוות מקור קישורים מהימן. אתר כמו זה שמאפשר (על פי המקור) קבלת הצעות מספקי הסבה לגז הוא כלי עזר חשוב לבן אדם שיגיע לערך הזה. הרי בעוד כמה חודשים, כשיחפשו בגוגל את המילים 'הסבה לגז'/'גז פחמימני'/'הנעה בגז', יהיה הערך הזה כאן בויקי במקום הראשון. לא כדאי להפנות אנשים לכלים שימושיים? לא כדאי להפנות אנשים לפורומים מעולים (אולי בתחום הזה הם גם כמעט היחידים, אבל גם זה משהו) גם אם הם תחת אתר מסחרי?

אני חושב שכן, אבל אולי אני פשוט לא מבין את הפלטפורמה הזו.

לפעמים כן ולפעמים לא. אם הקישורים המסחריים תורמים לערך ומרחיבים אותו, אז אין בעיה לקשר אליהם. גילגמש שיחה 20:14, 7 פברואר 2006 (UTC)

גז בישול בעיקר[עריכת קוד מקור]

הבעיה בערך שהוא "מוטה" לדיון בנושא שימוש הגפ"מ כחומר בעירה נקי למנועי מכוניות. השימוש העיקרי, הידוע והוותיק הוא כגז בישול או לחימום. ויש להרחיב בנושא זה וכן לאמר כמה מילים על הרכבו הכימי (תערובת פרופאן בוטן) או כהגדרת חוק הגז (בטיחות ורישוי), תשמ"ט-1989 "גז פחמימני מעובה" - תערובת המורכבת בעיקרה מפרופן, פרופילן, בוטן ובוטילן והאיזומרים שלהם והנמצאת במצב נוזלי או גז; משום מה ההפניה של גז בישול היא דווקא לגז טבעי שזה "לא טבעי" בישראל באין לנו גז טבעי בארץ בכמות המאפשרת צריכה של משקי בית. --שנילי 23:26, 9 מרץ 2006 (UTC)

שלום,
אני מסכים כמעט לכל מה שכתבת. אני לא מומחה בנושא, אך עד כמה שידוע לי, בישראל גז טבעי נמצא בשימוש מועט בלבד כגז לבישול, להסקה וכדלק לכלי רכב בעיקר מסיבות של רגולציה, העדר מערכות הפצה מתאימות ומכיוון ששוק הגז הטבעי בארץ עדיין נמצא בחיתוליו אך הוא הולך ומתפתח בהדרגה. בעתיד תהיה בישראל מערכת הולכת גז טבעי שתהיה מחוברת למצרים, לרוסיה וכנראה גם למתקן לקליטת גז נוזלי מאוניות, כך שלא תהיה בעייה של אספקה.
אני מסכים איתך שכל עוד אין ערך "גז בישול", עדיף להפנות מגז בישול לגפ"מ ולא מגז בישול לגז טבעי. אני גם מסכים שהערך הזה לוקה בחסר ושימוש בגפ"מ כגז לבישול והסקה צריך לתפוס בו מקום גדול יותר.
אם תרצה, תוכל לקחת יוזמה ולתקן את הטעון תיקון. אוהד ל 08:55, 10 מרץ 2006 (UTC)