שיחה:התאחדות הצופים והצופות בישראל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 9 חודשים מאת טרול רפאים בנושא בתקופת המנדט

שתי תמיהות[עריכת קוד מקור]

  1. נאמר "ההתאחדות שוכנת בבית פיליפס". והיכן נמצא בית פיליפס?
  2. פקודת הצופים [נוסח חדש], תשל"ח-1978 היא דבר החקיקה התמוה ביותר שמצאתי בספר החוקים של מדינת ישראל. במה זכו הצופים שיש חוק המוקדש במיוחד להגנה על מדיהם? מדוע אין את "פקודת סונול", האומרת שלבישת מדי תדלוק של חברת סונול תיעשה רק לפי הוראות של הנהלת סונול? איפה "חוק ויקיפדיה", שקובע שרק לביורוקרט המקומי יש סמכות להתיר שימוש בסמל ויקיפדיה? דוד שי 15:49, 13 אוגוסט 2005 (UTC)

ראשית - בית פיליפס נמצא בעמק המצלבה, בירושלים. אני כבר אוסיף את זה בערך. שנית - האם אין כפילות ערכים בין התאחדות הצופים לבין הצופים העבריים. תוכן הערכים דומה מאוד.

Dudutal 15:53, 13 אוגוסט 2005 (UTC)

אין כל דמיון בתוכן שני הערכים. ייתכן שקראת גרסה ישנה של הצופים העבריים, לפני שפוצלה. דוד שי 16:12, 13 אוגוסט 2005 (UTC)
לדעתי, יש את פקודת הצופים מכיוון שהם נחשבים לתנועת נוער ממלכתית. טרול רפאים 20:55, 13 אוגוסט 2005 (UTC)
זה לא סביר בעיני. לדעתי המילה "פקודה" רומזת לסיבה. היא מציינת שמדובר בחקיקה מתקופת המנדט, ואצל הבריטים, הצופים הם בדרגה אחת עם מלאכי אל עליון, ולכן חשוב להגן עליהם. גם אם אין זו הסיבה, ברור שצריך לחפש אותה בתקופת המנדט, ובתפיסת העולם של השלטון הבריטי. דוד שי 21:06, 13 אוגוסט 2005 (UTC)

-בית פיליפס נמצא ברח' לוחמי גליפולי מספר 49 בת"א, ולא בעמק המצלבה בירושלים. אני כבר אתקן את זה.
- "פקודת הצופים" נובעת מכך שתנועת הצופים, בניגוד לתנועות אחרות כמו השומר הצעיר, הנוער העובד, בני עקיבא וכו' (ראה: תנועות נוער בישראל), היא א-פוליטית וא-מפלגתית. מתוקף היותה תנועה ממלכתית הוחלט בימי המנדט לקבע את קיומה בחוק (שנקרא בימי המנדט "פקודה", ומכאן "פקודת הצופים"), ואף נחקק מחדש ב1978. עצם העובדה שהמחוקק הישראלי החליט לחדש את החוק במקום לבטלו (כי גם את זה הוא יכול לעשות), מעיד על מעמדה לא רק בקרב שלטון המנדט הבריטי, אלא גם בחברה הישראלית של היום. ובכלל, תנועת הצופים היא התנועה היחידה שמקבלת את תקציבה אך ורק ממשרד החינוך ("מפקד תנועות הנוער"), שלא כמו תנועות אחרות, שמקבלות גם ממשרד החינוך וגם מהזרם הפוליטי אליו הן משתייכות.
- בדומה למה שאמר המשתמש דוד שי, אין דמיון בין הערכים, כי מדובר בארגונים שונים.
Elite Compact

כדי למנוע טעות אציין שהפקודה, לפחות בנוסח הנוכחי שלה, אינה קובעת את קיומה של התאחדות הצופים, אלא רק מספקת הגנה מפני שימוש לא מורשה למדיה ולסמליה של ההתאחדות. דוד שי 11:55, 14 אוגוסט 2005 (UTC)

לפי הבנתי אתה טועה. החוק למעשה קובע את "חוקת התאחדות הצופים והצופות בישראל" כחוקה שתאושר ע"י שר החינוך בהתייעצות עם ועדת החינוך של הכנסת, והוא קובע כי "ההתאחדות" היא כזאת הפועלת לפי חוקת ההתאחדות, שכאמור אושרה על ידי שר החינוך. Elite Compact

מספרים[עריכת קוד מקור]

מנין המספרים בערך הם בסטירה מוחלטת למפקד משרד החינוך ? Hidro 19:40, 10 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

שם התנועה[עריכת קוד מקור]

"הצופים או בשמה המלא, "תנועת הצופים העבריים בישראל"..."

תנועת הצופים העבריים הוא שמה המלא, ללא "בישראל" שכן הצופים העבריים מפוזרים בעיקר בישראל אך בנוסף קיימת הנהגת צבר, המונה 12 שבטים בארה"ב

"קנס 150 לירות"?![עריכת קוד מקור]

להלן ציטוט מהערך: "פקודת הצופים אף קובעת עונש מאסר חודש או קנס 150 לירות לעובר על הוראותיה... פקודה זו... היא מורשת מימי המנדט הבריטי". עם כל הכבוד למנדט הבריטי, המטבע הישראלי כיום הוא שקל חדש. כלומר, אם פקודה זו עודנה בתוקף, הרי שלא ייתכן כי הקנס עדיין מבוטא בלירות. אשמח אם בעלי הידע יבררו את העניין ויתקנו את הכתוב בערך. בתודה מראש.

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בהתאחדות הצופים והצופות בישראל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 14:07, 24 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בתאחדות הצופים והצופות בישראל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 10:03, 13 בנובמבר 2022 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יולי 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בתאחדות הצופים והצופות בישראל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 05:39, 11 ביולי 2023 (IDT)תגובה

בתקופת המנדט[עריכת קוד מקור]

הפרק פשוט חסר, כפי שדוד שי הזכיר בתחילת דף השיחה הזה, ברור שפרק ההיסטוריה מתחיל מהאמצע (ייתכן אפילו שהיו התחלות בתקופה העות׳מאנית). טרול רפאים - שיחה 16:22, 8 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה