שיחה:טבעות הכוח

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנתיים מאת טלנר בנושא משוב מ-23 באוגוסט 2015

בהקדמה לערך יש סקירה של הארץ התיכונה, שרוב הפרטים בה אינם נוגעים לערך. ניר ר 21:26, 20 במרץ 2007 (IST)תגובה

הורדתי את ההקדמה, עם מישהו רוצה להחזיר אותה או חלקים ממנה, הנה היא:

בלריאנד, המחוז המערבי של הארץ התיכונה, נחרבה לגמרי בעידן הראשון. רוב העלפים שהצליחו לשרוד עקרו למערב הנשכח, לארץ ולינור האגדית. אבל היו שעברו למחוז חדש, צמוד לבלריאנד החרבה - לאריאדור (Eriador). שם הם חיו בשלווה, ופגשו באחיהם העלפים אשר נפרדו מעליהם לפני שנים רבות.

במחוז זה חיו גם כמה עדות בני-אדם: ממערב להרי האובך היו אלה עמים נחותים של בני-אדם, שחיו בעיירות וכפרים שהיו בעבר חלק ממלכת ארנור האדירה; וממזרח להרי האובך שכנו בני-אדם, שמעלתם הייתה גדולה יותר בימי-קדם. הם חיו בדיל (Dale), שבצפון מזרח, ובגונדור וברוהן, שבדרום מזרח.

גם הוביטים חיו בארידור, בבדידות ובניתוק מן העולם החיצון, במקום הנקרא "הפלך", ממערב להרי האובך; ולשונם הייתה כלשון בני-האדם שחיו בעיירות מסביב, מעין אנגלית קדומה, שנבחרה להיות "הלשון-המשותפת" של הארץ התיכונה. ועצנים, הנקראים גם רועי-עצים, שהיו יצורים אינטלגנטים וקדומים מאוד, שנראו כעצים גבוהים ומהלכים. וגמדאים, אשר חיו לרוב באמצע כל המחוז ההוא - במעמקי הרי האובך, שם נמצאת מצודתם הראשית - קהזר-דום (Khazar-Dum), בגמדאית. והיא מכונה מוריה (Morya) בלשון העלפים, "תהום האפילה". אבל גם ליד ארץ דיל של בני-האדם הייתה להם מצודה ראשית וגדולה, בתוך ההר הבודד; ועוד יותר במזרח גבעות-הברזל. אך הם עסקו במסחר, בכל הארץ התיכונה, אפילו בפלך ההוביטים.

בנוסף לכל אלו, שכנו בארידור גם העיטים הגדולים, צאצאיהם של הרוחות האלוהיות שבאו בצלם עיטים מולינור, לעזור לשוכני הארץ התיכונה (ובעיקר לעלפים). והעיטים ההם חיו וקיננו לרוב על פסגות הרי האובך.

במחוז חיו גם אורקים (גובלינים), הגדולים באויבי העלפים - אבל הם חיו בפיזור, כי לממשלת האופל עדיין לא הייתה כתובת, מאז הושמדה בעידן הראשון; וגזע האורקים תמיד נזקק למנהיג, כי בלעדיו הם חלשים. ועוד יצירי זדון רבים היו בארץ ההיא, ביניהם טרולים מסוגים שונים (טרולי מערות, טרולי יערות, ענקי סלע, וכו'..), ווארגים, סוג של זאבים אשר היו מתועבים וגדולים מאוד ביחס לזאבים שאנו מכירים. ניר ר 11:49, 21 במרץ 2007 (IST)תגובה

לעשות פירושונים[עריכת קוד מקור]

יש להבדיל בין טבעות הכוח של טולקין לבין טבעות הכוח של די סי קומיקס (הפקח הירוק).

משוב מ-23 באוגוסט 2015[עריכת קוד מקור]

כותבים אלפים ולא עלפים. 79.181.138.146 13:57, 23 באוגוסט 2015 (IDT)תגובה

ד"ר עמנואל לוטם תירגם ELEVES כ"עלפים" (רצוי לקרוא את אחרית הדבר שלו כדי להבין. טלנר - שיחה 14:18, 28 באפריל 2022 (IDT)תגובה