שיחה:טיפוגרפיה עברית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 11 שנים מאת Yaronimus בנושא הצעה לערך כולל - "טיפוגרפיה עברית"

הצעה לערך כולל - "טיפוגרפיה עברית"[עריכת קוד מקור]

שלום לחנה ולכל מען דבעי, יש לי רעיון לערך חדש שיכלול בתוכו הרבה ערכים נוספים.
אני לא יודע איך קוראים לזה, אבל לערכים ספציפיים שהם כלליים וכוללים ערכים נוספים, יש תמונה בצד שמאל עם עוד ערכים מתחת לה (כמו בעמודים של יהדות, אסלאם, וכיוב'). עניין הטיפוגרפיה העברית קצת מבולגן מבחינת ערכים (או שאני לא כל כך מבין, אבל יש כמה ערכים דומים).

הטיפוגרפיה היא מקצוע יצירת האותיות, בין אם לדפוס או לכל צורך אחר ובכל מדיה. הטיפוגרפיה העברית היא נושא מרתק לכשעצמו והיא מתחילה לפני אלפי שנים (פלאוגרפיה), עוברת מדיות שונות, מתחדשת בקליגרפיה ובכתבי העת, מקבלת משמעות חדשה עם המצאת הדפוס, וכעת מכל העולם - בעיקר בישראל מעצבים גופנים דיגיטליים ואותיות עבריות לשימוש יומיומי וחי.

בעתיד, אני שואף להגדיל ולתרום משמעותית את הידע המקוון על הטיפוגרפיה העברית.

באופן כללי, אני מציע ליצור ערך גדול שיקשר את הערכים הבאים:

שורה מוזחת
  1. כולל את קטגוריה: גופנים עבריים, ערך גופן, קטגוריה:דפוס עברי, קישור לתולדות הדפוס העברי.
  2. לטרינג (lettering- כלומר אותיות שעוצבו ספציפית לעיצוב ספציפי ולא כגופן שלם).
  3. רשימת ביבליוגרפיה אפשרית בנושא טיפוגרפיה עברית (יכול להיות מאוד שימושי ויש לי כבר כמה כותרים).
  4. מעצבי טיפוגרפיה עברית = קטגורית מעצבי גופנים
  5. מעצבי טיפוגרפיה כיום (כולל הסטודיואים העכשוויים)
  6. קישור להיסטוריה של טיפוגרפיה עברית באופן כללי (מתקשר למחקרים פלאוגרפיים על האות העברית) החל מן הכתב הפרוטו כנעני/סינאי בצראביט אל ח'אדים ועד היום. המידע נסמך בעיקר על ספרה של עדה ירדני - "ספר הכתב העברי", כרטא, ירושלים, 1991. אני מניח שנעשה מעין קישור לעמוד אלפבית עברי ע"מ ליהנות משפע המידע שנמצא בערכים אלו. חלק מהמידע יכול להתרכז בכתב העברי החל מימה"ב, המצאת הדפוס, דפוסי ערש עבריים (אינקאנבולה), ועד היום).


אני מתכוון כמובן לעשות את זה באופן הדרגתי (כמובן שעדיפה עבודת צוות מעבודת יחיד, וזה למה העדפתי לעשות זאת בוויקיפדיה). עיקר המידע שאתרום יבוא מביבליוגרפיה שקראתי ומן הסמינריון שאני עובד עליו בימים אלו.

המצב כרגע - אני פותח את הערך הזה כערך־על לטיפוגרפיה העברית ע"מ להוסיף לאט לאט את המידע. --Yaronimus - שיחה 23:03, 23 ביולי 2012 (IDT)תגובה