שיחה:ליונטוורק

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 16 שנים מאת Havelock בנושא דיון איחוד

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

בבקשה לא לשנות את הערך. ערך זה נכתב בהתייעצות עם מנהלי אתר ליונטוורק והוא נראה נכון במצבו הנוכחי. כל המוסיף גורע. תודה.

שיחזרתי את השינויים שלך, שכן כל שאתה עשית היה לגלגל חזרה את אלו שלי. אם אתה -לא רוצה שישנו את הערך, אתה מוזמן להעלות אותו באתר אחר - בויקיפדיה הערך אינו שייך למישהו, גם לא למנהלי ליונטוורק.
ולגופו של עניין, הערך כפי שאתה העלית אינו מנוסח כראוי, אינו עונה לסטנדרטים הנדרשים בויקיפדיה, ואינו אובייקטיבי. גם כמו שהוא הערך אינו שלם - הוא אינו מספר על המלחמות בין המודים השונים, שפגעו במשתמשי ליונטוורק, למשל. נדב 9 יולי 2005 11:01 (UTC)


נדב ידידי, אני רואה שאינך מבין שום דבר בשיתוף קבצים. מצטער שהערך שלי לא עונה לסטנדרטים הפלצניים שלך ושל האתר הזה. שלום ולא להתראות

מצער לראות את תגובתו של האלמוני לעיל שככל הנראה לא הפנים עדיין את העקרונות על פיהם פועלת הוויקיפדיה אך מצא לנכון להסביר לנו כיצד היא אמורה להתנהל. בכל מקרה, מרגע שהועלה הטקסט לוויקיפדיה הרי שהוא נתרם לפי חוקי GFDL ואין סיבה למחוק אותו. ערןב 19:51, 9 יולי 2005 (UTC)

לא מחקתי אותו כתוצאה מהשיחה המרתקת איתך, מחקתי אותו מכיוון שאיני רואה לנכון לפרסם את הגרסה השניה שלו ואם אתם לא מוכנים להשאיר את הגרסה המקורית שלו ללא שינויים אז עדיף שהיא תורד לצמיתות. ברשותך, הרשה לי להסביר לך מדוע ולמה "מצאתי לנכון להסביר לך איך הוויקיפדיה אמורה להתנהל" - אני מצפה ממך ומעוד בני אדם משכילים שעורכים ערכים באתר שימושי זה להפנים שאם אתה לא מבין בנושא מסויים, עדיף שתשתוק. לכן, כש"אלמוני" מסויים מסביר לך בסבלנות שהוא התייעץ עם אותו אדם שהערך נכתב עליו (במקרה זה, הנהלת ליונטוורק) הוא מצפה ממך להבין ולא לדחוף את האף לדברים שהוא לא מבין בהם.

מאד *מאד* קשה לי להאמין ש"ליונטוורק הוא אתר שפועל במסגרת החוק, ולכן הוא אמור להיות מחסין תביעה משפטית מגופים כמו אלי"ס". הוא נחשף בעבר לאיומים מצד אלי"ס ונכנע. בכל אופן הוא עוזר בהפצת תכנים המוגנים בזכויות יוצרים ולכן במקרה הטוב נמצא באיזור האפור. היתי מתייחס בספק רב גם למספר האנשים בקהילה, מספר המשתמשים הרשומים לא נחשב. האלמוני ממש דומה לפלוני שכתב הודעות בשיתוף קבצים. זה פריק של ליון וההוא היה פריק של SababaDC. התרומה זהה, זניחה ולצערי מתבזבז יותר מדי זמן על שיחה עמם. דרך אגב, מאד מצחיק להשוות את האתר ל[1] . שניהם מספקים את אותו החומר ולא מפסיקים לרדת אחד על השני. DaFLM 21:58, 9 יולי 2005 (UTC)


בעולם של היום כשדיסק עולה 60 שקל וכרטיס לסרט בקלונוע 33 שקלים חייבים להביא את עניין שיתוף הקבצים למודעות של יותר ויותר אנשים. תקרא לי גנב, תקרא לי פושע = גם אם אני עובר על החוק אני עדיין לא מוכן להכנע למחירים המפציצים האלו. הדרך היחידה להגיע למחירים נורמליים היא מלחמה. כשחברות התקליטים יבינו שזו מלחמה אבודה הן יתחילו להוריד את המחירים שלהן וטוב שכך. ככה נראה מרד צרכנים אמיתי בחברה מודרנית. חברות הסוללר - היעד הבא שקרב ובא בעקבות הכניסה של VoIP. אתם מצידי יכולים להמשיך לחיות בבועה שלכם ובתקופת האבן ו"לכבד" את החוק באזור האפור, זאתי החלטה שלכם אבל זה לא אומר שצריך למנוע גישה של ציבור רחב יותר לעולם שיתוף הקבצים.

כלומר, אתה מסכים שליונטוורק אינו חסין מתביעה, במיוחד לאור פסק הדין המפורסם לפני שבועיים בארה"ב בעניין רשתות שיתוף קבצים, נכון? בכל מקרה, אנחנו כותבים כאן אינציקלופדיה, לא פורום, ועל כן עוסקים בעובדות, לא בדיעות. לכן שאלת מלחמת הצרכנים היא אולי מעניינת, אבל לא רלוונטית. אגב, רצוי שתרשם ותחתום על התגובות שלך, זה יותר נוח לכולם. ערןב 22:19, 9 יולי 2005 (UTC)

כמו שכבר ציינתי, אתר ליונטוורק חסין לגמרי מתביעות משפטיות מכיוון שאינו מספק לינק ישיר להורדת תוכן פיראטי. בקשר למוזיקה אין לפדרציה מה לחפש באתר מכיוון ששירים ואלבומים כבר לא מפורסמים. זאת חברי, עובדה. יבוא היום שבו מרד הצרכנים שיביא לירידה דרסטית במחירים יירשם בספרי ההיסטוריה, ואז פה יהיה המקום המתאים. ואני לא יודע מה היא חתימה ומה היא עוזרת.

תפסיק להתלהם. אנא, ראה ערך שיתוף קבצים ועזור לי לפתח אותו - תתחיל מדף השיחה עם דברים שאתה לא מסכים עמם. עניין הורדות הקבצים הוא עניין מסובך. האם ישבת פעם וחישבת כמה עולה להוציא דיסק בישראל - שנה של עבודה, שעות על גבי שעות של חזרות, הקלטות, מיקסים. הכל תחת חוסר ודאות בקשר לתוצאות ואז במקרה הטוב אתה מוכר 20000 עותקים. כמה ציפית שהדיסק יעלה? שקל וחצי? חישבת כמה עולה להחזיק אולם קולנוע? תסביר לי מה הקשר בין הסלולר לVoIP? מי יספק את התשתית?DaFLM 22:31, 9 יולי 2005 (UTC)


הערך הזה הוא פשוט זבל מוחלט. לא שאני נגד ליון, אבל הערך כתוב בצורה נוראית, חסרים בו פרטים ויש בו פרטים שמי שלא יודע על כל ההסתבכות עם אליס עלול כלל לא להבין מדוע הם נכתבו. אני מציע למחוק את הערך או לשכתב אותו. אלי5050 20:47, 1 נובמבר 2005 (UTC)

הבהרת חשיבות[עריכת קוד מקור]

בבקשה לא למחוק. ליונטוורק הוא אתר שיתוף קבצים הראשון שהוקם בישראל, גירסת האימיול הראשונה בעברית פותחה ע"י צוות האתר והוא אף היה לראשון שתמך וקידם את הטכנלוגיה הזו בישראל. עקב זאת נחשב "ליונטוורק" לאחד מאבני הדרך הראשיים בכל הקשור לתחום שיתוף קבצים בישראל. האתר אף זכה להופיע כאחד מתוך 10 האתרים המשפיעים על זירת האינטרנט בישראל לשנת 2005 של '100 האנשים המשפיעים של מגזין דה-מרקר' (The Marker). חיפוש קל של המילה "ליונטוורק" בכל אחד ממנועי החיפוש יניב עשרות תוצאות שעוסקות בשלבי ההתפתחות של טכנולוגית שיתוף הקבצים בארץ, המאורעות והמהלכים שקרו בעקבות פעילותו של "ליונטוורק" בנושא ובכלל מידע רב שהינו אחד מאבני היסוד לכל נושא השיתוף בארץ.

אני סבור כי אותו אדם אשר ביקש למחוק את הערך הנ"ל מהמאגר, כנראה בחר להציע זאת בעקבות חוסר רקע בנושא שיתוף הקבצים בישראל ולכן הייתי ממליץ לו להעשיר את ידיעותיו בנושא ע"י קריאת מאמרים באינטרנט או התייעצות מול חברים בכל שקשור לערך "ליונטוורק". Lionetwork (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

הערה: אני לא חושב שצריך ערך ספציפי לאתר הזה, במיוחד מאחר שעכשיו אין בו שום דבר חשוב, והוא אתר מסחרי. אני חושב שאפשר לאגד את כל הנושא הזה תחת ערך בשם שיתוף קבצים בישראל ולאחד מה שאפשר לשם. ‏Yonidebest Ω Talk 01:43, 28 ביולי 2007 (IDT)
אני מסכים, אין כל ייחוד - למיטב הבנתי מדובר באותה הרשת כמו edonkey וכו'. ‏odedee שיחה 02:20, 28 ביולי 2007 (IDT)
גם אני בעד לאגד לתוך שיתוף קבצים בישראל. --elimgoz 01:48, 31 ביולי 2007 (IDT)

ידידי, תרומתו של "ליונטוורק" בקידום נושא שיתוף הקבצים בארץ היא נושא שאין עליו לדעתי עוררין. אם לדעתכם הערך כבר התיישן "ועכשיו אין בו שום דבר חשוב" (ציטוט של "Yonidebest"), אין זה מוחק את תרומתו ההיסטורית לעולם של שיתוף קבצים זה. זה כמו שתגידו שיש למחוק ערך על שמו של ממציא דגול בגלל שהוא מת ואין בו כבר שום דבר חשוב, כי הוא כבר לא יכול לעשות כלום חדש במצבו. מלבד זאת, odedee אם אתה סבור כי אין כל ייחוד, אולי אינך מכיר את ההיסטוריה של ליונטוורק בארץ ולכן אציע לך להתעניין יותר בנושא במקורות השונים כדי להבין יותר. לסיכומו של דבר אם אתרים כמו YNET (שהוא לידיעת yonidebest אתר מסחרי) זוכים לדף בויקיפדיה, אין כל סיבה שלא יהיה כאן מקומו גם של אתר שיתוף הקבצים הראשון בישראל, זה שהביא לכאן את כל רעיון השיתופיות התכנים, כתיבת תרגומים, הפצת הטכנולוגיה וכל שאר הדברים ש"ליונטוורק" פעל לפיהם ובכך שינה את מצב שיתוף הקבצים בארץ. (שוב אני סבור כי עלעול קל בערך "ליונטוורק" בגוגל אמור להוכיח את צדקת דבריי בנושא). ‏Lionetwork שיחה 18:02, 28 ביולי 2007 (IDT)

לצערנו, בגוגל אין ערכים, רק חיפושים. מה שאמור להוכיח את צדקת דבריך הוא מה שכתוב כאן, בערך בוויקיפדיה. כל עוד אי אפשר להסיק מהכתוב בו (בלוויית מקורות שיוכיחו שהכתוב נכון) את מה שאתה אומר, אין לי סיבה לשנות את דעתי. ‏odedee שיחה 19:05, 28 ביולי 2007 (IDT)

odedee, כמו שכתבתי - "ליונטוורק" זהו ערך, זוהי גם הסיבה שבגללה הוא התווסף לויקיפדיה מלכתחילה לפני יותר משנתיים. וזוהי גם הסיבה שביקשתי אותך לחפש את הערך "ליונטוורק" בגוגל, כאשר לבטח לא טענתי כי בגוגל יש ערכים, אך יש בו מידע רב שתוכל למצוא על הערך הנ"ל. כמו שגם ציינתי, אם אתה לא מכיר את תרומתו של "ליונטוורק" כחלוץ בתחום שיתוף הקבצים בארץ, אז כנראה שאינך מכיר כל כך טוב את עולם שיתוף הקבצים או שנחשפת אליו רק לאחרונה. לכן לדעתי אם ברצונך להעשיר את ידיעותיך בנושא, הקשה של הערך "ליונטוורק" בגוגל תניב לך עשרות כתבות העוסקות בשלבי ההתפתחות של שיתוף הקבצים בארץ ותרומתו של "ליונטוורק" בנושא. כמו כן, אני בטוח כי יש לך גם חברים רבים שישמחו לתרום עבורך מידיעותים בנושא. אם בסופו של דבר עדיין לא תשתכנע, אוכל לדאוג לסרוק עבורך גם את עשרות הכתבות שפורסמו בעיתוני ארצנו בנוגע לפעילותו של "ליונטוורק", כולל הכתבה ב The Marker בה נקבע כי "ליונטוורק" הוא אחד מ-10 האתרים המשפיעים על זירת האינטרנט במדינת ישראל. :-) ‏Lionetwork שיחה 22:26, 28 ביולי 2007 (IDT)

Lionetwork, חבל על הוויכוח. אני מציע שבמקום לשלוח את עודדי לחפש מידע בגוגל, פשוט תרחיב את הערך על־פי כל המידע שמסרת למעלה ואז נראה אם הערך חשוב מספיק כדי להיכלל בוויקיפדיה או לא. בברכה, דולבשיחה 22:44, 28 ביולי 2007 (IDT)


כתבתי לפני התנגשות עריכה: לדעתי יש חשיבות לערך, זהו אתר מאוד מוכר, אפשר לומר מבין המוכרים בארץ (לפחות עד לפני שנתיים). לפני שנתיים בערך הוא נתבע בהאשמה להפרת זכויות יוצרים (או משהו בסגנון), בתביעה די ידועה שדובר עליה בתקשורת. בברכה, תומר 22:47, 28 ביולי 2007 (IDT)

תומכת, רק חושבת שעדיף שמשתמש ששמו אינו ליוננטוורק יכתוב עליהם ערך. --‏Karpada22:58, 28 ביולי 2007 (IDT)

אוקיי, אין לי בעיה להעשיר את הערך ביותר מידע, כאשר תמיד ניתן יהיה לשכתב או לתקן אם צריך. בנוגע לחשיבותו של "ליונטוורק" כיום כאתר המוביל לקידום טכנולוגית השיתוף בארץ, אני סבור כי רב הנסתר מן הגלוי למה שעתיד לקרות. ‏Lionetwork שיחה 10:19, 29 ביולי 2007 (IDT)

מכוון שזו אינציקלופדיה ולא הנביא היומי, אני חושב שצריך שיהיה רב הנגלה על הנסתר לפני שיהיה אפשר להוסיף את העתיד לערך הזה. באופן כללי אני חושב שהאתר מוכר ומפורסם אך סביר להניח שבראי ההיסטוריה אף אחד לא יזכור אותו (כמה מהויקיפדים זוכרים שמות של BBSים מלפני 10 שנים?) קסם-אמיתי 15:14, 29 ביולי 2007 (IDT)

קסם-אמיתי, מציטוט דבריך, "אף אחד לא יזכור אותו", ניתן להבין כאילו האתר כבר לא קיים, למרות שאתה בעצמך אומר, "אני חושב שהאתר מוכר ומפורסם". מלבד זאת, באומרך "אף אחד לא יזכור אותו", האין זו מטרתה של האינציקלופדיה, לגרום לנו לזכור את ההיסטוריה של עולמנו? זה כמו שתגיד לדוגמא שאמן, צייר או ממציא גדול שכבר מת לפני שנים רבות, אף אחד לא יזכור אותו, אך ברצוני להזכירך כי למזלנו לצורך זאת נכתבו האינציקלופדיות , כדי שנלמד לזכור - כך שבדבריך אתה די סותר את עצמך. הערך "ליונטוורק" אינו מסמל רק שם של אתר אינטרנט מן המניין, אלא את שמו של אתר האינטרנט הראשון בארץ שהביא את כל רעיון מהפיכת שיתוף הקבצים לישראל, ואת הזכות הזו אף אחד לא יכול לקחת ממנו או לשכוח, גם בעוד הרבה שנים. ‏Lionetwork שיחה 20:50, 29 ביולי 2007 (IDT)

בהמשך לדברים, מצ"ב לינק לכתבה שהתפרסמה אתמול (30/07/07) בעיתון הארץ (ובאתר וואלה) העוסקת בשיתוף קבצים ומקומו של "ליונטוורק" בהיסטוריה זו: http://computers.walla.co.il/?w=/4/1145293 מלבד זאת אמורה להתפרסם בחודש אוגוסט הקרוב כתבה בחדשות ערוץ 1 על שיתוף קבצים ועל אתר "ליונטוורק" במרכזה. ‏lionetwork שיחה 01:40, 31 ביולי 2007 (IDT)

הבהרה: המשתמש lionetwork הוא גם בעלי האתר. אני לא הרבה זמן כאן ככה שאני לא יודע מה הנוהל, אבל לפי דעתי יש לקחת את דבריו בנושא בערבון מוגבל. --elimgoz 02:18, 31 ביולי 2007 (IDT)

elimgoz, אני סבור כי זה שנרשמתי מלכתחילה עם הכינוי lionetwork אמור להעיד על מה שאני מייצג (מלבד זאת שבשיחה בינינו אמש סיפרתי לך את פרטיי, כך שאין לי ממש מה להסתיר או לשקר). בכל אופן דבריי נתמכים כאן ע"י אנשים נוספים בשיחה זו, ומלבד זאת, הרשת כולה מוצפת במידע על הערך "ליונטוורק", כך שאני די סבור שיש בסיס לדברים שאני כתבתי כאן. :) ‏lionetwork שיחה 19:46, 31 ביולי 2007 (IDT)

אין לי בעיה אישית איתך, אבל אני יכול להעיד לפחות על עצמי שלמרות שם המשתמש לא הייתי בטוח ב100% אם יש או אין לך קשר לאתר, לכן היה חשוב לי להבהיר את זה עבור משתתפי הדיון - זה הכל. --elimgoz 19:53, 31 ביולי 2007 (IDT)
lionetwork, אני חושב שאם אתה מבעלי/עורכי האתר מגיע לנו גילוי נאות. בנוסף אני מציע לך לקרוא את en:wp:nor --The-Q 20:03, 31 ביולי 2007 (IDT)

העברה מדף בקשות ממפעילים[עריכת קוד מקור]

ובעקבותיה התפתח דיון ארוך. לא למחוק. לירן (שיחה,תרומות, בקשה ממפעילים שרואים חתימה זו) 19:23, 4 באוגוסט 2007 (IDT)
גם אני מתנגד למחיקה. לא כל דף שהייתה בו תבנית הבהרת חשיבות יותר משבוע צריך למחוק. היו יותר מדי התנגדויות למחיקה בדף השיחה בשביל למוחקו. בברכה, תומר 19:25, 4 באוגוסט 2007 (IDT)

(העביר: שנילישיחה 20:46, 4 באוגוסט 2007 (IDT))

החשיבות עדיין לא ברורה. מדובר בערך שברובו נערך על ידי יוצרי האתר. אני לא רואה שום חשיבות מלבד פירסום. החזרתי את תבנית החשיבות. --The-Q 21:44, 4 באוגוסט 2007 (IDT)

דיון איחוד[עריכת קוד מקור]

לאור מה שנאמר בהצבעת המחיקה שפקמן ארכב ולאור מה שנאמר בדף השיחה הזה עצמו אני תומך באיחוד הערך לתוך הערך EMule. ברוקולי 23:57, 4 באוגוסט 2007 (IDT)

לטעמי איחוד לתוך emule הוא לא נכון, עדיף ליצור ערך חדש בשם שיתוף קבצים בישראל ולהכניס את ליונטוורק לתוכו.--elimgoz 00:03, 5 באוגוסט 2007 (IDT)
אחדד את דברי: הערך צריך להיות מאוחד לתוך ערך אחר. אני חושב שהנושא של הערך ראוי לאזכור אבל לא כערך עצמאי. המומחים לענייני מחשבים ושיתוף קבצים כבר ידעו לתוך מה לאחד. ברוקולי 00:05, 5 באוגוסט 2007 (IDT)
האתר, לפחות בשיאו, עסק בעיקר בשיתוף קבצים דרך emule, ולכן הכללתו בערך כללי שלא קיים כיום נראה לי שגוי. ככלל, בערך emule חסר לי מאוד כל נושא הקהילות, והצעתי היא לפתוח שם פרק בנושא, ולו תת פרק בנושא הקהילות הישראליות. באם יום אחד מישהו ירצה לפתוח ערך כללי על שיתוף קבצים בישראל, כעצת אלי, יהיה ניתן אולי לדבר על זה גם שם, תחת פרק "קהילות Emule עבריות", אבל אין בזה לגרוע מהצורך לכלול התוכן על האתר בערך הקיים כבר emule. זהר דרוקמן - I♥Wiki00:08, 5 באוגוסט 2007 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: אני בעד איחוד, ולמיטב הבנתי עדיף באמת לאחד לתוך אימיול ולא לתוך שיתוף קבצים בישראל. ראשית, שיתוף הקבצים אינו בישראל - את הקבצים האלה משתפים מכל העולם. שנית, השיתוף אינו מתבצע באתר ליונטוורק אלא ברשת אימיול. אתר ליונטוורק רק מקשר לקבצים שנמצאים ברשת של אימיול. ‏odedee שיחה 00:10, 5 באוגוסט 2007 (IDT)
ובכל זאת הגישו נגדו תביעה ולא נגד אימיול. --elimgoz 00:25, 5 באוגוסט 2007 (IDT)
ואם נעזוב רגע את הניואנסים המשפטיים, נכונים או לאו, מה דעתך על הגישה שלי? זהר דרוקמן - I♥Wiki00:30, 5 באוגוסט 2007 (IDT)
תומך. --elimgoz 00:41, 5 באוגוסט 2007 (IDT)
נגד. קחו בחשבון כי אם אתם מתירים מידע על רשת שיתוף קטנה (יחסית) אחת, אתם קובעים איזשהו תקדים. בעתיד נוכל לראות את הערך eMule מתמלא ברשימות של רשתות שיתוף. אני בעד מחיקה. --The-Q 02:08, 5 באוגוסט 2007 (IDT)
ההבדל הוא שזה היה האתר הגדול בישראל. יונתן שיחה 11:36, 5 באוגוסט 2007 (IDT)
דבר ראשון, על טענה כזאת אתה צריך להביא סימוכין. כל אחד יכול להגיד על האתר שלו שהוא "הגדול בישראל". תביא סימוכין והמשפט תקף. בנוסף, גם אם הוא היה (או עדיין) האתר הגדול בישראל (למרות שאני מפקפק בכך), לא משתנה העובדה כי השארתו/איחודו תקבע תקדים לגבי אתרי שיתוף. כאמור, אני נגד איחוד או השארה של הערך. --The-Q 14:09, 5 באוגוסט 2007 (IDT)
הערך לא מעניין אותי מספיק בשביל לחפש סימוכין, אך אני די בטוח שהוא היה האתר הגדול בתחום בארץ. לא ברור לי למה השארתו\איחודו תקבע תקדים לגבי אתרי שיתוף אחרים, יותר קטנים ופחות בולטים. יונתן שיחה 14:24, 5 באוגוסט 2007 (IDT)
Q, דבריך הם בירוקרטיה שטותית. ליונטוורק, גם אם לא היה ביתה של הקהילה הישראלית הגדולה ביותר, הוא ללא ספק היה מבין הגדולות (שמנו, למעשה, שתיים - הוא ו"להלה לנד"). קביעת הגבול כאן היא פשוטה - רק נגדם ננקטו בזמנו הצעדים המשפטיים. זהר דרוקמן - I♥Wiki21:39, 5 באוגוסט 2007 (IDT)
נוקטים גם צעדים משפטיים כנגד מפעילי תחנות רדיו פיראטיות. גם להן צריכים להיות ערכים בוויקיפדיה? --The-Q 21:44, 5 באוגוסט 2007 (IDT)
לא, וגם לליונטוורק לא צריך להיות ערך - רק תיעוד לעצם קיומה, כמו גם תיעוד לעצם קיומן של התחנות הפיראטיות. ההבדל הוא שהתחנות הפיראטיות לא זכו לתהודה התקשורתית הרבה לה זכו שני האתרים הללו, העובדה שהן רבות בעוד שכאן מדובר בשניים. מלבד זאת - אתה טוען לרגע שלא צריך להיות פרק "הרדיו הפיראטי בישראל" בשידור רדיו בישראל (כי כבר יש)? זהר דרוקמן - I♥Wiki21:57, 5 באוגוסט 2007 (IDT)
אני רק מקווה שאתה יודע ששני אתרי השיתוף האלה הם לא הראשונים ובטח שלא היחידים. גם לשאר אתרי השיתוף יהיה מקום באותו ערך? --The-Q 22:55, 5 באוגוסט 2007 (IDT)
אני יודע, הן את זה והן את זה, אבל הם הגדולים ביותר. לאחרים אני לא חושב שתהיה סיבה לככב בערך עקב חוסר עניין (כלומר, הם לא היו גדולים או חשובים כמו ליונטוורק). זהר דרוקמן - I♥Wiki23:00, 5 באוגוסט 2007 (IDT)
לדעתי ליונטוורק היה לאתר האינטרנט הראשון בישראל שהתחיל כאן את כל באזז השיתוף, התרגומים, הקלטות הסדרות וכל הרעיון של קהילה שיתופית שבה כל משתמש תומך במשתמש אחר, כאשר כל אחד תורם מהידע שלו. זוהי גם הסיבה לדעתי שהערך הזה נפתח כאן ב-wiki לפני מס' שנים ע"י גולשים שונים אשר החליטו שבעקבות תרומתו של ליונטוורק לשיתוף בישראל הוא ראוי לערך משל עצמו. האתר גם לא תומך רק בתוכנת שיתוף אחת ספציפית, אלא עוסק גם בכל הקונספט של שיתופיות ברשת. "ליונטוורק" משמש עד היום כחלוץ בתחום שיתוף הקבצים, כשם ש-"YNET" משמש כחלוץ בתחום אתרי החדשות, וכשם ש"תפוז אנשים" משמש כחלוץ באתרי קהילות, כל אתר בכבודו מונח, לכן אני סבור ותומך בלהשאיר את הערך הזה בנפרד כמו שהוא כיום ולא לאחד אותו עם ערך אחר כמו שהציעו חלק מעמיתי. --haimkob 11:25, 5 באוגוסט 2007 (IDT)
אין להכחיש שעיקר תהילתו של האתר הוא בקהילת ה-Emule שצמחה בו, ובזה הגיע לשיאו. אם הוא עדיין פועל זה טוב ויפה, אך שיא גובהו היה ונשאר שם. הערך נפתח עקב נטיית ויקיפדיה להיות אקטואלית מדי לעתים, ועל כן נפתח בשוגג. כיום, כשם שמעמדו של האתר קטן, כך גם צריך מעמדו בויקיפדיה לקטון בגזירה שווה. יש לציין שאלו שיחפשו אחר ליונטוורק עדיין יגיעו למידע - אלא שהוא פשוט יהיה בהקשר הרחב יותר של הערך על Emule. אין מניעה לציין שלאחר המשבר המשפטי התפתח האתר לכיוונים אחרים. זהר דרוקמן - I♥Wiki21:39, 5 באוגוסט 2007 (IDT)
אני סבור כי אתה טועה, לדעתי מעמדו של "ליונטוורק" הוא עדין כמוביל בנושא שיתוף הקבצים, בייחוד לאור העובדה שהוא עדיין הגדול ביותר בתחומו ועדיין מספק מידע ותמיכה בנושא תכנים ותוכנות שיתוף. מלבד זאת שבימים אלה הרבה אתרי שיתוף ישראלים נסגרו בעקבות תביעה, כך ש"ליונטוורק" חוזר להיות שוב ה"זאב בודד" בתחומו בארץ. --haimkob 17:20, 6 באוגוסט 2007 (IDT)
הוא היה אי פעם "זאב בודד"? תמיד היו עוד אתרים. בעוד שליונטוורק אולי אכן עדיין מוביל בקרב אתרי הקהילות הישראליות בשיתוף קבצים, עדיין ברור כי קרנו כאתר (ללא קשר להגדרתו) ירדה זה מכבר, בעקבות פרשת הצעדים המשפטים. הבן - אין שום מניעה יום אחד שיופיע גם בערך שיתוף קבצים בישראל (או בכל שם סמנטי אחר) - הקהילה היא ישראלית. אבל כערך בפני עצמו, אני לא רואה תקומה עבורו. רוב הסיכויים, לדעתי, שהוא ימחק בהצבעת מחיקה אם זו תחזור להתקיים. זהר דרוקמן - I♥Wiki21:33, 6 באוגוסט 2007 (IDT)
שוב, אני סבור שאתה טועה, כי אומנם מעמדו נחלש במעט, אך עדיין אין אדם בישראל שעוסק בשיתוף קבצים ואיננו מכיר אותו או שלא מבקר בו מדי פעם, ואתה חייב להסכים איתי בזה. כך שלדעתי לאתר זה יש עדיין תרומה גדולה בריכוז, הפצה ותמיכה בנושא שיתוף הקבצים בארץ. --haimkob 17:24, 8 באוגוסט 2007 (IDT)
אני לא מסכים עמך לגבי טענתך, שלטעמי היא דורשת הוכחה ועד אז נדמית לי כמעט לא סבירה. בכל מקרה - אין הדבר סותר את הדברים שאמרתי - בהצבעת מחיקה הערך הזה לא ישרוד. באיחוד, יש לו סיכוי לחיות. זהר דרוקמן - I♥Wiki20:23, 8 באוגוסט 2007 (IDT)
אני מסכים עם haimkob, לדעתי לליונטוורק יש עדיין מקום די מכובד כערך בודד, זאת בעבור תרומתו הגדולה כאתר המרכז את כל נושא שיתוף הקבצים בארץ, הוא הכי וותיק והכי גדול בתחום, עם מאות אלפי מבקרים ביום, כולל אנוכי, שנעזר לא אחת בשירותי התמיכה שלו. אחרי שקראתי את כל התגובות כאן, לדעתי רוב המגיבים כאן יסכימו כי אין עוררין לגבי גדולתו ותרומתו של ליונטוורק בקרב קהילת שיתוף הקבצים בישראל. Eyalgrauer שיחה 01:24, 12 באוגוסט 2007 (IDT)
Eyalgrauer, האם אתה משתמש:lionetwork? --‏The-Q02:10, 12 באוגוסט 2007 (IDT)
The-Q, לא. Eyalgrauer שיחה 20:48, 13 באוגוסט 2007 (IDT)

הזדמנות אחרונה[עריכת קוד מקור]

זה מה שהולך לקרות: אם לא תתגבש הסכמה עוד היום לגבי איחוד הערך - לא יהיה מנוס מהצבעה. לפי נסיוני, סביר שבהצבעת מחיקה הערך ימחק. עוד יותר לפי נסיוני - בהצבעת מחלוקת עבור איחוד הערך - הערך יאוחד. אני מציע לא להטריח הקהילה ולהסכים כאן ועכשיו. כרגע אני סופר מתנגד אחד לאיחוד ועוד שני משתמשים שאני נוטה לא להתחשב בדעתם עקב העובדה שסך תרומותיהם לויקיפדיה נמצא בדף זה, דבר המעורר חשד קל, אותו העלה כבר The Q.

אנחנו יכולים ללכת להצבעה זו או אחרת, לא בטוח עדיין איזו. אנחנו יכולים לתת לקהילה להכריח בהצבעה שתמשך עוד שבוע ובינתיים תגזול זמן והערך ישאר בצורתו הנוכחית. אנחנו יכולים להסכים עכשיו על איחוד ולסיים את זה כאן, בינינו, בלי שאחרים יצטרכו להטריח עצמם לנושא שאולי לא הכי מעניין אותם. The Q, אודה לתגובות עוד היום. זהר דרוקמן - I♥Wiki21:17, 13 באוגוסט 2007 (IDT)

לא צריך שום הצבעה. עד כמה שראיתי מבין המתנגדים פה לאיחוד רק לאחד, "The-Q", יש זכות הצבעה. במצב זה אתה יכול לאחד את הערכים. ‏odedee שיחה 22:23, 13 באוגוסט 2007 (IDT)
ויקיפדיה:מדיניות איחוד ערכים: "לשם איחוד ערכים אין צורך בהצבעה, למעט מקרים שבהם יש התנגדות של ויקיפד; אם כעבור שבוע ימים אין התנגדות לאיחוד הערכים, ניתן לאחדם". שים לב שאין התייחסות בכלל למעמדו של הויקיפד - האם יכול להצביע או אפילו האם צריך להיות רשום. כמובן, גם במקרה זה יש משתמש אחד (כאמור, אני לא נוטה להתייחס לדעת המשתמשים שקפצו להם פתאום) אך על פי המדיניות - ברגע שיש מתנגד בודד אי אפשר לאחד בלי הצבעה. זהר דרוקמן - I♥Wiki23:07, 13 באוגוסט 2007 (IDT)
טוב, צריך לעדכן את זה בהתאם לתבנית הבהרת חשיבות - ויקיפד בעל זכות הצבעה שלא כתב את הערך. גילגמש שיחה 23:14, 13 באוגוסט 2007 (IDT)
זה נחמד שאתה חושב כך (ואני, אגב, לא מסכים שצריך להשוות להבהרת החשיבות), עכשיו רק פתח דיון מסודר בנושא, השג הסכמת הקהילה ושנה. זהר דרוקמן - I♥Wiki00:00, 14 באוגוסט 2007 (IDT)
איחדתי את הערכים. זהר, תקרא בבקשה עד סוף המשפט שציטטת, שם כתוב שצריך התנגדות של שני ויקיפדים. בכל מקרה, די לבירוקרטיה - מדובר בפעולת עריכה רגילה. ולגבי הספירה - בכל מקרה שבו סופרים ויקיפדים, בין אם זה לצורך 55%, 60%, והתנגדות של אחד או של שניים, זה ברור שמדובר בוויקיפד בעל זכות הצבעה. לא צריך שום דיון, בטח שלא במקרה הזה שבו כל כך שקוף שמדובר בבובות גרב שנפתחו לצורך הדיון. ‏odedee שיחה 02:19, 15 באוגוסט 2007 (IDT)
הפרשנות לגבי זכות הצבעה היא מוטעית עד כמה שידוע לי, וככל הנראה יש סתירה במדיניות. אני לא הולך להתווכח על זה, אבל מחשבה לעתיד... זהר דרוקמן - I♥Wiki21:47, 15 באוגוסט 2007 (IDT)