שיחה:מארק אדלמן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 11 שנים מאת Alonn בנושא אי דיוקים בערך

שלום לכם, יש לי שאלה בקשר לפסקה האחרונה של הערך. ככתוב, אכן יצאה משלחת נוער בקיץ 2007 ללודז, פולין ויצרה סרט דוקומנטרי על מארק אדלמן. קוראים לי ברק, ואני הייתי חלק מהמשלחת הזאת והסרט על אדלמן הוא סרט שלי ושל חבריי לצוות. הופתעתי ושמחתי לגלות ככה פתאום שמידע על המשלחת שלנו ועל הסרט נוסף לערך שלו בויקיפדיה העברית, אך אשמח לדעת האם אומת המידע בקשר למסירת הסרט למשרד החינוך ולשינוי תכנית הלימודים.

אמנם הסרט הוא סרט שלנו, אך מרבית הזכויות שייכות לסינמטק ולכן יכול להיות שהסרט נשלח ועורר הדים מבלי ידיעתנו. לפני שאני מתחיל לברר בעצמי, אשמח לדעת אם מישהו כאן אימת את מה שכתוב בשורות האחרונות של הפסקה האחרונה.

אמנם הכותב אנונימי (מוצג רק I.P), אך אם זה נמצא כאן כבר תשעה חודשים, אני מניח שזה נבדק מתישהו.

תודה מראש, --BarakBY - שיחה 03:19, 22 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

שלום
לא, הדבר לא אומת, ואף סומן כחשוד (זו משמעות התבנית שאומרת שדרוש מקור). לאור דבריך אני אוריד את המשפט האחרון. נשמח אם תברר את הנושא, ותביא מידע אמין ומאומת.
וחוץ מזה - תבורך על הערנות שלך, ובוודאי על הסרט עצמו. emanשיחה 03:26, 22 בנובמבר 2008 (IST)תגובה
המון תודה.

למען האמת, מה שכתבתי נמצא פה כבר די הרבה זמן, אתמול בערב פשוט השכלתי (ולמדתי) להוסיף חתימה, ואכן - מסתבר שזה עזר. :)

בכל אופן, מאז שכתבתי פה עשיתי כמה בדיקות (די שטחיות יש לומר), שקיבלתי מהן רושם שאין יותר מדי בסיס למה שנכתב כאן.
בכל אופן אמשיך לבדוק ולעקוב ואשוב הנה במידה ויהיה חידוש כלשהו.

--BarakBY - שיחה 14:38, 22 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

ואילו תגובות כן היו לסרט? יש איזה מקום באינטרנט שהסרט עצמו מוזכר? emanשיחה 15:17, 22 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

היי שוב,

בקשר לתגובות - היינו משלחת די אנונימית ורעיון היציאה לפולין לחודש במסגרת כזאת היה מאוד ראשוני. הפולנים באו הנה בדצמבר 2007 ובאחד מימי שהייתם הייתה הקרנה די גדולה בסינמטק. מעבר לתגובות באולם עצמו (היו המון דיונים אחרי ההקרנה, אנשים אפילו התווכחו) ולתגובות הסובבים אותי, לא נחשפתי ליותר מדי תגובות. שמעתי מאחד האנשים בצוות הסינמטק השנה שהוא עוד מוקרן פה ושם באירועים הנכונים ושעדיין יש בו התעסקות, אבל הפעם היחידה שראיתי שהמשלחת שלנו ו/או הסרט מוזכרים באינטרנט הייתה כאן. לכן הופתעתי, כי האדם שכתב את זה בטח היה באחת ההקרנות (אולי אפילו בהקרנה הראשית) בירושלים.

לגבי תגובות רשמיות מגורמים ממשלתיים בכלל או משרד החינוך בפרט - אני ממש לא יודע והאמת שאני גם מתלבט מאיפה כדאי להתחיל לברר. --BarakBY - שיחה 01:10, 24 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

חנה קראל: להקדים את אלוהים. מפולנית: משה טאובה 1981 מארק אדלמאן: הגטו הלוחם. מפולנית:........ 2001

אי דיוקים בערך[עריכת קוד מקור]

נוכחתי בפגישה עם אדלמן בבית לוחמי הגיטאות לפני כמה שנים. הרושם שאני קיבלתי גם מהטקסטים שלו וגם מהפגישה לא היה שהוא "אנטי ציוני". אדלמן חי ומת בונדיסט, אבל כזה שידע שדרכו ההיסטורית של הבונד הסתיימה עם תום מלחמת העולם השנייה ובהעלמותה של יהדות מזרח אירופה (זוכר שאמר "העם היהודי חי ומת בין הדנייפר לדנובה"). אנטק צוקרמן מספר בספרו ("שבע השנים ההם" עמוד 484) שעם פרוץ מלחמת ששת הימים כתב אדלמן מברק ברכה ועידוד לחבריו הלוחמים מאז בקיבוץ לוחמי הגיטאות ושילם על כך מחיר בחסימת קידומו המקצועי בפולין הקומוניסטית, מחיר שאדלמן ידע שישלם ולא נרתע ממנו.

חלקם, כמו חווקה פולמן רבן, קאז'יק ואחרים, גם היו איתו בקשר כך שתיאור הנתק עם ישראל נשמע לי מוקצן. לא מכיר את תקרית משלחת רבין אבל נשמע לי לא סביר.

לטעמי אם משאירים את זה בערך, כדאי להביא איזה בסיס לטענה על אנטי ציונות (אפשר להיות לא ציוני וגם ביקורתי כלפי ישראל בלי להיות אנטי ציוני). מקריאת החומרים שלו, אני בספק אם אדלמן היה מוצא את עצמו מזדהה עם אנטי ציונים נוסח שלמה זנד. Alonn - שיחה 19:53, 23 בפברואר 2013 (IST)תגובה