שיחה:מדינה יהודית ודמוקרטית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בשום מקום בחוקי ישראל לא מוגדרת ישראל כמדינה דמוקרטית. בשום חוק יסוד כולל שני החוקים שמוזכרים במאמר. אין תוקף לנאמר בחוק משום שאין שום חוק הקובע שהמדינה בעלת אופי כזה.

" הכנסת ה-15 תיקנה שוב את חוק יסוד הכנסת, כך שהתנאי לקבלת אופיה היהודי והדמוקרטי של המדינה יחול לא רק על רשימה המועמדת לכנסת, אלא גם על כל אחד מהמועמדים ברשימה בנפרד. על פי סעיף 7א החדש לחוק יסוד: הכנסת:

   "רשימת מועמדים לא תשתתף בבחירות לכנסת ולא יהיה אדם מועמד בבחירות לכנסת, אם יש במטרותיה או במעשיה של הרשימה או במעשיו של האדם, לפי העניין, במפורש או במשתמע (...) שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית (...)"  ".

אם המדינה לא הוגדרה כדמוקרטית מדוע לא ניתן לשול אופי זה ?

חוק יסוד כבוד האדם וחירותו: (אהרון ברק) "לבו של חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו עוסק, מטבע הדברים, בזכויות שעליהן הוא מגן. כפי שקובעת כותרתו של החוק, כל הזכויות הללו נגזרות מכבוד האדם וחירותו, כפי שהם מתפרשים לאור היותה של מדינת ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית ".

שוב, "לאור היותה של מדינת ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית" , טענה הנשענת על שום כלום ממשי אלא רק הסקה של השופט וניתנת לדיון איננה עובדה. מדינת ישראל אינה מוגדרת דמוקרטית!

התייחסויות בעולם[עריכת קוד מקור]

Eladti, היכן מכיל הערך התייחסויות להגדרה על ידי אישים וגופים בעולם? הערך מציין רק את דעתה והגדרתה של מדינת ישראל, סוג של הסתגרות ואטימת אוזניים מהקהילה הבינלאומית. קובץ על ידשיחה11:40, 20 במרץ 2018 (IST)[תגובה]

מה החשיבות של הנשאום הנוכחי של רון לאודר? האם הוא אומר משהו חדש? (לא) האם בעקבות הדברים התעורר דיון? (לא) האם בעקבות הדיון קרה משהו בכלל? (לא). התיחחסות יהדות העולם היא נושא חשוב. צריך לכתוב על זה כתופעה כוללת ולא כאנקדוטה "טרייה". Eladti - שיחה 12:05, 20 במרץ 2018 (IST)[תגובה]

בעיני העולם ויהדותה של המדינה והסכסוך הישראלי-פלסטיני[עריכת קוד מקור]

לא ברור לי למה שני הפרקים האלו נפרדים. הפרק "יהדותה של המדינה והסכסוך הישראלי-פלסטיני" מתייחס בעיקר ליחס של מדינות ערב והפלסטינים ליהדותה של המדינה וחוזר על תכנים שהופיעו בפרק הקודם. כמו כן אני לא חושב שיש חשיבות כזו גדולה לחוקר הקבלה יוסף דן עד כדי כך שהוא צריך לתפוס שני פרקים. אדמוני10 - שיחה 00:22, 20 במרץ 2022 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (ינואר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במדינה יהודית ודמוקרטית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 14:53, 9 בינואר 2023 (IST)[תגובה]

בתנועה הציונית, בהצהרת בלפור, ובתוכנית החלוקה[עריכת קוד מקור]

(הבדל)

ההגדרה "מדינה יהודית" גם נמצא בתוכנית החלוקה ב-1947.

הצהרת בלפור הכרזה על "בית לאומי לעם היהודי", מושג מפתח בתולדות התנועה הציונית.

אפה אתם רוצים לכלול את הדברים החושובים האלה? אם לא בסעיף הראישון, אפה? היסטוריה לא התחילה ב-1948. לא ראוי ל@עמד לבטל את העובדות האלה מבלי להציע מיקום חלופי בערך.

Jaredscribe - שיחה 23:13, 24 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]