שיחה:מיתולוגיה קלטית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יש בעיה מסוימת עם הערך. אמנם היה עם קלטי, אך הוא ישב בחלקים גדולים מאד של אירופה (ספרד, אנגליה, סקוטלנד, צרפת ועוד). ברור שהיו להם קוי דמיון משותפים, יחד עם זאת ברור לחלוטין שהיו מסורות מקומיות. אני חושב שיש להקדיש פרק מיוחד לנושא הזה. גילגמש 19:54, 28 ספט' 2004 (UTC)

כרגע הערך הזה הוא תרגום די צמוד של הערך בויקי האנגלית (אני אשלים את התרגום עוד הלילה ואחר כך אפשר יהיה לשנות ולהוסיף לו מה שרוצים). בנושא המסורות המקומיות, דווקא כתוב בערך זה על הנושא ... אולי צריך להרחיב בנושא מעבר למה שיש בערך באנגלית. --סלע 23:44, 28 ספט' 2004 (UTC)
בהחלט. לטעמי אמור להיות פרק לכל איזור גדול. למשל המסורות באיים הבריטיים, ספרד צרפת וכו. גילגמש 05:43, 29 ספט' 2004 (UTC)
השאלה היא עד כמה יש על כל אזור כזה מידע. משום שהקלטים לא נהגו לתעד את עצמם בכתב, מעט מאד מידע על התרבות הקלטית ידוע כיום. המידע הרב ביותר (יחסית) הוא על המסורת הקלטית באירלנד, ואחריו אזורים מסויימים בבריטניה. הידע על המסורת הקלטית באירופה הקונטיננטלית, למיטב הבנתי, דל ביותר. פרט לכך ובלי כל קשר לזה, יש כמובן גם מקום להרחיב את הערך על הקלטים עצמם. --סלע 07:40, 29 ספט' 2004 (UTC)

אני לצערי לא מומחה גדול לתרבות הקלטית, אני מתענין יותר בעולם הקלאסי כך שאין לי מושג על איזה איזור יש נתונים ועל איזה אין. מדבריך עולה, שהמידע המצוי ברשותנו מדבר רק על אירלנד ואנגליה, ובכן אולי אפשר לשלב לפחות את זה. גילגמש 09:59, 29 ספט' 2004 (UTC)

דרואידים - עבר או לא עבר בירושה?[עריכת קוד מקור]

ישנן כמה התנגשויות בין תיאורי הדרואידים בערך הזה והערך "דרואידיות". למשל: כאן כתוב שהמעמד עבר בירושה, בערך דרואידיות כתוב שלא. כאן כתוב שהם היו בסה"כ רופאים אלילים, בערך על דרואידיות שייכו להם עוד תפקידים רבים. איני מבין דבר וחצי דבר בנושא, וכל הידע מסתכם במה שקראתי בשני הערכים הנ"ל, על כן איני יודע איזה ערך דורש תיקון.

The-herod 16:29, 16 מרץ 2006 (UTC)

הערך זקוק בדחיפות לעריכה מחדש[עריכת קוד מקור]

הניסוח בו דומה לטיוטה של עבודה, ולא העבודה המוגמרת.

פתיחה מוזרה.[עריכת קוד מקור]

אני לא מבין את הפתיחה. זה לא מתחיל כמו ערך על דת. זה פשוט מרגיש כאילו לקחו חלק ממאמר של תיכוניסט ועשו העתק הדבק על זה.