שיחה:סוקר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 16 שנים מאת Gridge בנושא בעיה

ניסוח חלופי אפשרי:[עריכת קוד מקור]

סוקר הוא אדם העורך סקרים. סוקרים עובדים בדרך כלל במכוני מחקר, ואת הסקרים מבצעים דרך הטלפון ("סוקר טלפוני"), או פנים מול פנים (במקרה זה הסוקר מכונה: "סוקר שטח"). הסוקר יוצר קשר עם הנסקר הפוטנציאלי, ומבקש את שיתוף הפעולה שלו. כאשר יש שיתוף פעולה, מציג הסוקר שאלות שהוכנו מראש על-ידי שולחו. נהוג לסיים סקר בשאלות אישיות: גיל, השכלה פורמלית, רמת הכנסה וכיוצ"ב.

על הסוקר להיות מסוגל להקריא את השאלות בבהירות וברהיטות ולכן העבודה אינה מתאימה לאדם הסובל מגמגום או מבעיות דיקציה אחרות. עבודתו מצריכה סבלנות רבה ואורך רוח, שכן הסוקר מקבל סירובים רבים, נטישה של מרואיינים באמצע הסקר, ומפני שעליו לחזור על אותן שאלות שוב ושוב.

הסוקר הטלפוני מקבל רשימת טלפונים - אקראית או לחלופין רשימה של אנשים בעלי מכנה משותף (לקוחותיה של החברה שהזמינה את הסקר וכדומה) - ועליו לתעד מה הייתה תוצאתה של כל שיחה: שיחה ללא מענה, מספר שגוי, משיבון וכדומה. תוצאות הסקר מוזנות לשאלונים מודפסים, או אל מחשב, וכך מועברות לשולחו של הסוקר, ואילו זה מבצע את ניתוח הנתונים, לרוב על-ידי סטטיסטיקאי.

בדרך כלל הסוקר הטלפוני כפוף לאחראי משמרת שמפקח על עבודתו, במטרה לוודא שהוא מבצע אותה כנדרש. לעתים מתבצעות האזנות, ולעתים נאמר לסוקר כי יש האזנה לשיחות, על-אף שלא מתבצעת האזנה בפועל. במקרה של סוקר שטח, הפיקוח יכול להתבצע על-ידי "נסקר סמוי".

שכרו של סוקר בישראל אינו גבוה, ונאמד לרוב ב-20 עד 25 שקלים לשעה.

שילבתי בגוף הערך. דוד שי - שיחה 14:58, 20 באפריל 2008 (IDT)תגובה
ושיפרת אותה. תודה. ‏Gridge ۩ שיחה 15:15, 20 באפריל 2008 (IDT).תגובה

בעיה[עריכת קוד מקור]

בשני ערכי האישים שבהם יש קישור לסוקר, המשמעות של המושג שונה מזו המתוארת בערך. דוד שי - שיחה 14:58, 20 באפריל 2008 (IDT)תגובה

הסרתי את הקישורים כפתרון זמני. ‏Gridge ۩ שיחה 15:15, 20 באפריל 2008 (IDT).תגובה

הגיל בו מותר לענות לסקרים מגיל 12 ומעלה